A 2020-as Honda NC750X rövid átekintése

A Honda különleges ingázógépe erőteljes, kalandmotoros stílussal, soros, kéthengeres, nyomatékban gazdag erőforrással, nagy rugóutakkal és integrált tárolórekesszel hódít a vásárlók körében, nem mellesleg LED-es világítással és személyre szabható, színes, folyadékkristályos műszeregységgel nyűgözi le a tulajdonosokat. A 2020-as modellévet kétállású kipörgésgátlóval kezdi meg a típus, s ezentúl 35 kW-os, A2-es jogosítvánnyal vezethető változatban is elérhető lesz.

Az NC750X 2012-ben, NC700X néven robbant be az európai piacra, s azóta is a tíz legkelendőbb motorkerékpár közé tartozik az öreg kontinensen.

Sikerének ezernyi oka van, ilyen például az erőteljes, nyomatékra hangolt, soros, kéthengeres erőforrás, ami alig fogyaszt valamicskét, mégis elképesztően húz az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Szintén sokat nyom a latban a széles kormány, a kényelmes nyereg és üléspozíció, a hosszú rugóutakkal büszkélkedő futómű és a szemet gyönyörködtető, kalandmotoros megjelenés.

A hatalmas tárolórekeszbe (melynek helyén a hagyományos motorkerékpároknál az üzemanyagtartályt találni) akár egy zárt bukósisak is belefér, a Honda által fejlesztett duplakuplungos automatikus váltó pedig végtelenül egyszerűvé és komfortossá teszi a motorozást, nem is csoda, hogy a vásárlók több mint harmada ezzel rendeli meg a típust.

Összességében nézve az NC750X a különféle motorkerékpár-kategóriák legjobb tulajdonságait gyűjti egy csokorba, s nyújtja át a vásárló részére egy kiváló minőségű gépbe sűrítve. Ez teszi alkalmassá az NC750X-et, hogy egy igazi mindeneshez méltóan bármilyen feladatkörben helytálljon, beleértve az ingázást, a túrázást és az egyszerű örömmotorozást is.

Áttekintés

Az NC750X nem csak kalandmotoros habitusával, valamint kényelmes vezető- és utasüléssel könnyíti meg a túrákat, legalább ilyen fontos szerepe van a magas szélvédőnek és az üzemanyagtartály helyén kialakított tárolórekesznek. Ráadásként utóbbi fedelére rögzítősínt szereltek, így még egyszerűbb a csomagok szállítása. A két évvel ezelőtt végrehajtott modellfrissítés eredményeként az elektromos rendszer is változott, fénydiódás lett például a fényszóró és a hátsó lámpa, a prémiumminőséget képviselő, színes műszeregység megjelenítési módját pedig saját ízlésének megfelelően változtathatja a pilóta.

A futómű – prémium modellhez méltóan – a legmagasabb színvonalat képviseli, erről tanúskodik, hogy elöl Showa Dual Bending Valves (SDBV) teleszkópok dolgoznak, hátul pedig állítható rugó-előfeszítésű központi hátsó rugóstag nyeli el az úthibákat.

Az NC750X 745 cm3-s, soros, kéthengeres motorja rendkívül erős az alsó és a középső fordulatszám-tartományban, így már egészen alacsony fordulatszámon vehemensen gyorsít. Ennek dacára üzemanyag-fogyasztása elképesztően alacsony, a WMTC szabványnak megfelelő mérések szerint akár 3,5 liter benzinnel is beéri 100 kilométeren. Teljesítményleadása egyenletes és kiszámítható, különösképpen, hogy a kétfokozatú, kikapcsolható kipörgésgátló (HSTC) a szériafelszereltség része.

Az NC750X DCT váltója természetes kuplungérzetet nyújt a gázadásoknál, illetve -elvételeknél, és a takarékos D üzemmód mellett – három alprogrammal ellátott – S-t is felkínál a pilótának.

Gondolván az A2-es jogosítvánnyal motorozókra, az NC750X 2018-tól már 35 kW-os változatban is elérhető. Amennyiben a tulajdonos időközben a korlátlan vezetői engedélyt is megszerzi, a hivatalos Honda márkaszervizek bármikor kiveszik a fojtást, és az erőforrás maximális teljesítménye kiaknázhatóvá válik.