A 2020-as Honda Rebel rövid áttekintése

Összegzés

A Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető, 471 cm3-es, soros, kéthengeres erőforrással hajtott kompakt cirkálója továbbfejlesztett futóművel, váltófokozat-visszajelzővel, nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval és átformált, kényelmesebb nyereggel folytatja pályafutását. Emellett új kipufogórendszerének köszönhetően immáron az Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak is megfelel, a feláras tartozékok listáján pedig olyan tételek jelentek meg, mint a fejidom, a gyémántalakú öltésekkel varrt ülés, valamint fekete burkolatok és a szintén fekete – teleszkópot védő – gumiharmonikák alkotta készlet.

Bevezetés

A húszas évek elején járó, digitális korban felcseperedett pilóták túlnyomó többségének a motorkerékpár sokkal többet jelent egyszerű közlekedési eszköznél, gépük típusa, megjelenése stílusukról, értékrendjükről és persze személyiségükről is sokat elárul. Ezek a pilóták nem szeretik a tömegcikkeket, inkább olyan modellekre vágynak, amelyek műszaki és ergonómiai szempontból is tökéletesen passzolnak életvitelükhöz, ugyanakkor egyediek és gond nélkül személyre szabhatóak.

Mr. Keita Mikura, a Honda Rebel vezetőtervezője abszolút megérti ezt a hozzáállást, imádja kijátszani a szabályokat és ötvözni a hagyományos megoldásokat az új, formabontó öltetekkel, gondolkodásmódokkal. Ő és csapata alkotta meg az új Honda Rebelt is, a motort, ami egyszerre örökzöld klasszikus és jövőbe mutató, trendi újdonság, ugyanakkor afféle üres vászonként lehetőséget teremt gazdájának, hogy saját elképzeléseinek megfelelő megjelenéssel ruházza fel.

Áttekintés

Az A2-es jogosítvánnyal is vezethető Rebel fejlesztése Észak-Amerikában vette kezdetét, koncepciója azon alapszik, hogy a fiatalok miként látják a tradicionális cirkálókat, vagy angol kifejezéssel élve, a cruisereket. A 471 cm3-es, soros, kéthengeres erőforrás rendkívül nyomatékos az alsó fordulatszám-tartományban, nem mellesleg kifinomult, egyenletes teljesítményleadással segíti pilótáját a forgalomban. Emellett kifejezetten karcsú, ülésmagassága pedig roppant alacsony, játszi könnyedséggel irányítható tehát kis tempónál is. Mindehhez felegyenesedett, pihentető üléspozíció társul, azaz nyújtott karokkal, kényelmes testhelyzetben róhatja a kilométereket a vezető.

A középmagasra szerelt lábtartó csak egy a kategóriában szokatlan megoldások közül, az acélcsőből készülő váz szintén hozzáad a bobberek levetkőztetett, nagygumis stílusához. Ráadásként a feketébe öltöztetett, csak néhol festett részegységek még vonzóbbá varázsolják a modellt, csak úgy, mint a – két csavar kiszedésével – kétszemélyesből szólóvá alakítható ülés.

A 2020-as modellévre még kényelmesebb és praktikusabb lett a Rebel, ugyanis új, átformált nyerget, továbbfejlesztett futóművet és váltófokozat-visszajelzőt kapott. Új az első és hátsó lámpa is, akárcsak az irányjelzőszett, és bizony minden fényforrás LED-es.

Mindemellett nem maradt érintetlen a kipufogórendszer sem – az új, átdolgozott változattal már az Euro 5-ös normáknak is megfelel a Rebel károsanyag-kibocsátása.