A 2020-as NC750X erőforrása
- 54,8 lóerős csúcsteljesítmény/68 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték
- 35 kW-os, A2-es vezetői engedéllyel is vezethető változat is szerepel a kínálatban
- Kétfokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control – HSTC)
- A HSTC ki is kapcsolható
- Az ECU 6600 helyett 7500-as percenkénti főtengelyfordulatnál szabályozza le az erőforrást
- A 14,1 literes üzemanyagtartállyal akár 400 kilométer hatótávolság is elérhető
Az NC750X folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres motorja átütő erővel nyűgözi le pilótáját az alsó és középső fordulatszám-tartományban. A viszonylag nagy löket és a speciálisan formázott égéstér mellett a nagy tehetetlenségi nyomatékú főtengely és a 270 fokos főtengely-elékelés is hozzájárul a nagy nyomatékhoz, a motor előredöntésével pedig még alacsonyabbra került a tömegközéppont. Az 6250-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező, 54,8 LE-s csúcsteljesítmény bőven elegendő a dinamikus, gondtalan motorozásokhoz, miként a 68 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték (4750 f./percnél) is tiszteletre méltó. Ezentúl a motorelektronika magasabb fordulatszámon, 7500 f./percnél szabályoz le, így még nagyobb tartományban használható ki a teljesítmény.
A modell 35 kW-os változatban elérhető, így az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők is kihasználhatják az NC750X képességeit. A fojtószelepház cseréjével és az ECU átprogramozásával bármikor kivehetik a „fojtást” a Honda márkaszervizek, így a tulajdonosnak nem kell új motort vennie, ha megszerzi a korlátlan vezetői engedélyt. Bárhogy is, az esetek többségében nem érződik a teljesítménycsökkenés, az állórajttal vett 100 méteres távot például azonos idő alatt futja az alapmodell és az A2-es verzió.
A 2020-as modellév hozadékaként az NC750X – hagyományos és DCT váltóval felszerelt változata – is megkapta a Honda Állítható Nyomatékszabályozót (Honda Selectable Torque Control, HSTC). Ez a menetbiztonsági eszköz két lépcsőben állítható. Az első szinten (Level 1.) enged némi kipörgést a hátsó keréknek (pl. murván vagy sárban), a másodikon (Level 2.) azonban a lehető legszigorúbb, azaz biztos tapadást kínál csúszós útfelületen is. A gyártó az utóbbi üzemmódot állítja be alapprogramnak, a kormány bal oldalán elhelyezett gombbal Level 1-re válthat a pilóta, illetve ha hosszan nyomva tartja, akkor kikapcsolhatja a berendezést.
A 270 fokban elékelt főtengelynek köszönhetően a motor járása igen karakteres, a kipufogórendszer lüktetése szabályosan megigézi az embert. A furat 77, a löket 80 mm, a finom járáskultúrát két kiegyensúlyozó-tengely biztosítja. Az összetevők számának minimálisra csökkentésével sikerült könnyű, hatékony és megbízható konstrukciót létrehozni. Bizonyos alkatrészek több feladatot is végeznek, a vezérműtengely például a hűtőfolyadék-szivattyút is hajtja, a kiegyensúlyozó-tengely pedig az olajpumpát is forgatja.
A pehelysúlyú, ötszögletű kipufogódob kisebb, mint az elődmodellen, a két kamrát pedig furatokkal ellátott cső köti össze, ami a záró-, ún. rezonátorkamrával együttműködve jellegzetesen pulzáló, mélyebb hangot kölcsönöz a modellnek. Mindezt kétrétegű, beépített katalizátorral toldották meg, tovább mérsékelve a károsanyag-kibocsátást.
Az NC750X az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelel, szén-dioxid-kibocsátása csupán 81 g/km, fogyasztása pedig 3,50 l/100 km (WMTC szabvány szerint). Takarékos mivolta a nagy hatótávolsághoz is hozzájárul: az ülés alatt elhelyezett, 14,1 literes üzemanyagtartály tartalmával több mint 400 kilométer tehető meg.