A 2021-es CB650R stílusa és felszereltsége

2021 HONDA CB650R

  • Vadonatúj hátsó sárvédő, rendszámtartó és oldalidom
  • A megnövelt kormányelfordítási szögnek köszönhetően még egyszerűbben végrehajthatóak a kikerülőmanőverek
  • Könnyebben leolvasható LCD-műszeregység és USB-C csatlakozó a nyereg alatt 

Feszesre húzott öltözékben, agresszív tekintettel lép ringbe a Neo Sports Café stílus legújabb képviselője, a 2021-es CB650R. Letisztult, trapézszerű körvonalát semmi nem töri meg, a hátra húzott fényszóró és a rövid faridom észrevétlenül simul a minimalista formatervbe. A gyújtáskapcsolót is magában foglaló, hosszúkás tank a Neo Sports Café család egyik legfőbb dizájneleme, lágy vonalai kiemelik a fémfelületeket és koronaként szaladnak körbe a négyhengeres erőforrás felett. 

Vadonatúj, kisebb oldalidomai révén még letisztultabbá vált a minimalista formatervű CB, s ezt erősíti az új hátsó sárvédő is, ami – műanyag helyett – immáron acélból készül. Bővült a felszereltség is, nevezetesen a – 810 mm magasan fekvő – nyereg alá beépített USB-C aljzattal, amiről egyszerűen és gyorsan feltölthetjük elektromos készülékeinket. 

Természetesen a Neo Sports Café formaterv egyik kulcseleme, a kerek LED-fényszóró is visszaköszön a motoron. Más hasonlóságot is felfedezhetünk a modellcsalád többi tagjával, például az LCD-műszeregység a CB1000R-ről lehet ismerős. Ezen – az alapvető adatok mellett – helyet kapott a váltófokozat-visszajelző, a felváltás esedékességére figyelmeztető lámpa, sőt a korábban elért, legmagasabb fordulatszámot mutató jelzés is. További újítás, hogy változott a kijelző dőlésszöge és a számok, betűk mérete, ezáltal még könnyebben leolvashatóak az értékek. 

Nem mellékes, hogy nőtt a kormányelfordítási szög, mégpedig 32-ről 35 fokra. Ezáltal még könnyebben kivitelezhetőek az alacsony sebességű manőverek, mint például az egy íven megfordulás. 

Valerio Aiello, a Honda római Kutatás+Fejlesztés központjának vezető formatervezője mesélt a Neo Sports Café család történetéről: 

Nem titok, hogy a 2015-ös EICMA-n leleplezett CB4 Concept volt a kiindulási alap, és ennek szellemében látott napvilágot a Honda Neo Sport Café családja. A CB família tagjai tulajdonképpen az egykori legendás café racerek leszármazottai, mégpedig újragondolt, modern köntösben. 

Ezek nem egyszerűen retró motorok, sokkal inkább neoklasszikusok, azaz a régies formatervet ötvözik napjaink legfejlettebb műszaki megoldásaival. 

Eltökélt célunk volt, hogy merőben új stílusú modell szülessen, ami könnyen megkülönböztethető a „café racer”-ektől, csakúgy, mint napjaink csupasz „streetfighter”-eitől. Azt hiszem, a végeredmény is ezt tükrözi, hiszen egyik vetélytárs sem hasonlít a Neo Sports Café család tagjaira, ráadásul így a CB-k ezer közül is azonnal felismerhetőek. Jóllehet, számos vetélytárs akad a piacon klasszikus vagy modern köntösbe csomagolva, de úgy vélem, hogy nincs még egy olyan kétkerekű, mely formavilágában mindkét stílus ilyen markánsan felfedezhető. 

Tagadhatatlan, hogy a CB4 prototípus fejlesztése során rengeteg inspirációt merítettem a klasszikus motorkerékpárok megjelenéséből, részleteiből. Mindig is tetszett a koros gépek technikája, ezért a Neo Sports Café tervezésénél az egyik kulcsfontosságú fogalom a „Mechanical Art” volt. 

Ez röviden annyit tesz, hogy – a márka hagyományait követve – mutassuk meg bátran, milyen szép is lehet egy-egy alkatrész, ami egyébként nem dizájnelemként került a motorra. Talán az átlátszó hátlapú karórákat tudnám példaként felhozni, hiszen egyértelmű, hogy van valami varázslatos a sok-sok mozgó alkatrész látványában.”