A 2021-es Honda CB500F stílusa és felfüggesztése

2021 Honda CB500F
  • Agresszív stílusú idomzat
  • Elvékonyodó kormány a kiváló irányításért és érzetért
  • Folyadékkristályos műszeregység váltófokozat-visszajelzéssel és váltások esedékességére figyelmeztető lámpával
  • Minden elemében LED világítás
  • Két új szín a a következő modellévre

A 2019-es modellévet már új, agresszív megjelenéssel kezdte meg a CB500F. Formavilágának legfőbb eleme a jellegzetes, mélyre ültetett fényszóró lett, ami egyszerre láttatja modernnek és tettre késznek a modellt. Ezt koronázza meg a harmonikus egységbe kovácsolt üzemanyagtartály-motor-oldalidom hármas, valamint az álomszép erőforrás, ami a nyeregnek és a farrésznek adja tovább a hatáskeltés stafétáját. 

A változó keresztmetszetű, kónuszos kormánynak köszönhetően pontosabb visszajelzéseket nyújt és még ösztönösebben, magabiztosabban vezethető. Folyadékkristályos műszeregysége nemcsak váltófokozat-visszajelzésre képes, hanem a váltások esedékességére is figyelmeztet. Visszajelző lámpája alapesetben 8750-es percenkénti főtengelyfordulatnál villan fel, de a tulajdonos maga is eldöntheti, hogy mikor lépjen működésbe. A beállított érték 5000 és 8750 között lehet, és 250-es lépcsőkben ugorhat a pilóta. 

A 35 mm átmérőjű acélcsövekből készített vázon nem változtattak 2020-ra, hiszen roppant könnyű és erős szerkezet, amelynek úgy határozták meg geometriáját, hogy pontos visszajelzéseket adjon az útról. A motortartóbakok alakját és helyzetét, valamint a váznyúlványok merevségét úgy határozták meg, hogy a zavaró rezgések ne jussanak el a pilótáig. 

Az utánfutás 102, a tengelytáv 1410 mm, a villaszög pedig 25,5 fok, a száraz adatok is jól mutatják tehát, hogy igencsak átgondolt konstrukcióval állunk szemben, ami kifejezetten magabiztossá teszi a pilótát irányítás közben. A csupán 192 kg tömegű CB500F tervezésénél az ideális súlyelosztásra és a tömeg-középpontosításra is nagy hangsúlyt fektettek, erről árulkodik a hátsó villa motorhoz közeli bekötési pontja, valamint a páratlan fordulékonyság és úttartás is. 

A könnyű kezelhetőség és a kényelmes, pihentető testtartás érdekében 785 mm magasra helyezték az ülőlapot, ami azért is kedvező, mert így minden testalkathoz passzol a – 2080 mm hosszú, 790 mm széles, 1060 mm magas, 145 mm-es szabad hasmagassággal felvértezett – típus. A méretes üzemanyagtartály nem kevesebb, mint 17,1 liternyi benzint képes elnyelni, ami a kedvező, 3,49 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztást figyelembe véve több mint 480 km-es hatótávolsággal kecsegtet. 

A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokból összeállított első villa 120 mm-es rugóúton jár fel és alá. Kifinomult építésmódja minden helyzetben pontos – első abroncs felől érkező – visszajelzéseket és a hatékony csillapítást garantál. Akárcsak a nagy összlökettérfogatú sportmotorokon, a CB500F hátsó futóművében is egycsöves, nagy átmérőjű dugattyúra épülő rugóstag dolgozik. Ez gyors, kifinomult válaszokat ad a változó útviszonyokra, illetve kormánymozdulatokra, és hőleadása is gyorsabb. Rugó-előfeszítése 5 lépésben szabályozható, és merev, zártszelvényekből összeállított lengővillához kapcsolódik, melynek végein erős, préselt acélból készült láncfeszesség-állítók kaptak helyet. Az erőátvitelről 520-as, burkolt lánc gondoskodik, az elöl 3,5″, hátul 4,5″ széles, 17″-os átmérőjű öntött alumíniumkerekek ráfjaihoz pedig üreges, Y alakú „küllők” kapcsolódnak. Az abroncsok mérete 120/70 ZR17, illetve 160/60 ZR17. 

A 320 mm-es, hullámos peremű, kétdugattyús nyereggel társított első féktárcsa 240 mm-es, szintén hullámos peremű, ámde egydugattyús féknyereggel felszerelt hátsó tárcsával dolgozik együtt, a blokkolásgátló szériatartozék. 

A CB500F az alábbi színekben lesz elérhető – a forgalmazás országonként eltérhet:

– Grand Prix Red (piros)

– Matt Gunpowder Black Metallic (metálfekete)

– Candy Caribbean Blue Sea (kék) – ÚJ!

– Candy Moon Glow Yellow (sárga) – ÚJ!