A 2022-es Honda Gold Wing Tour váza és futóműve

22YM HONDA GOLD WING TOUR

  • Öntött, alumínium, perimeter váz
  • Dupla lengőkaros első futómű és Pro Arm hátsó lengőkar
  • A csillapítás mértéke elől és hátul egyaránt a kiválasztott menetüzemmódhoz igazodik
  • A hátsó rugó-előfeszítés elektronikus szabályozású
  • Blokkolásgátlóval kiegészített kettős kombinált fékrendszer (D-CBS)

A Gold Wing Tour présöntésű, alumínium hídvázra épül. A nyúlványok falvastagságát minden területen optimalizálták, így már sétatempónál is kifinomult és stabil a modell, s városban éppoly könnyen kezelhető, mint országúton vagy autópályán.

Azon túlmenően, hogy teljes összenyomódásnál előre mozdítja a kereket, a dupla lengőkaros első felfüggesztés legfőbb előnye, hogy finomabb csillapítást nyújt az úthibákon és kanyarodás közben, mint a hagyományos villa, ugyanis nem súrlódnak a teleszkópok belső és külső csövei. Szintén a súrlódás csökkentése miatt döntöttek úgy a Honda mérnökei, hogy minden kormányzáshoz és felfüggesztéshez kapcsolódó tengelyt csapágyaznak.

A kormányzást – a két villatartó konzol révén – teljesen elszeparálták a csillapításról gondoskodó központi rugóstagtól, ezáltal mozgékonyabb lett a Gold Wing Tour (csökkent tehetetlenségi nyomatéka) és kisebb erő szükséges a kerék elfordításához. A természetes kormányérzet titka a gondosan elhelyezett kormányban, a kisebb tömeget mozgató kormánytengelyben és a szabadalmaztatott kormányösszekötő-rudakban rejlik.

A villaszög 30,5 °, az utánfutás 109, a tengelytáv 1695 mm, a nedves tömeg pedig mindössze 385 kg (DCT kivitel: 390 kg).

A blokkolásgátlóval kiegészített kettős kombinált fékrendszer (D-CBS) minden helyzetben optimálisan osztja el az első és hátsó kerékre jutó fékerőt. Az egykörös ABS-modul a fékrendszer vezérlőegységét is magában foglalja, így nagyban hozzájárul a tömegcsökkentéshez. Az elektronika folyamatos kapcsolatban van a központi ECU-val, így a fékerő-elosztás mindig megfelel az éppen aktív menetüzemmódnak. A 320 mm-es első tárcsákat hatdugattyús nyergek fogják közre, míg hátul 316 mm-es tárcsa és háromdugattyús féknyereg lassítja a kereket.

A Gold Wing Tour kifinomultságát a Pro Arm lengőkar is jelentősen fokozta. Ez a motor bal oldalán kapcsolódik a vázhoz, ezáltal egyszerűbbé teszi a karbantartást, hiszen a jobb oldalról könnyedén hozzáférni a hátsó traktushoz. Ennél sokkal fontosabb, hogy így nagyobb szabadságot kaphattak a tervezők, tehát stabilabbá és könnyebben kezelhetőbbé tehették a Gold Wing Tourt. A Pro-Link himbarendszer progresszív karakterisztikát és elsőrangú menetkomfortot biztosít. Csapbekötési pontokat merevítő lapjait optimalizálták és gömbalakú kötéseket alakítottak ki, hogy maximális legyen a merevség.

A csillapítás mértéke elől és hátul egyaránt elektronikus szabályozású, és a kiválasztott menetüzemmódhoz igazodik. A rugóstagokba integrált léptetőmotorok tűszelepekkel változtatják a hidraulikafolyadék áramlásának sebességét az aktuális viszonyoknak megfelelően, s a hátsó rugó-előfeszítés mértéke is elektronikusan vezérelt. A négy menetüzemmódtól függetlenül négy rugóelőfeszítés-beállítást is felkínál a rendszer. A pilóta az alábbi lehetőségek közül választhat: csak motoros, motoros és csomagok, motoros és utas, valamint motoros, utas és csomagok. A lehetőségek a TFT-kijelzőn sorakoznak, és a kormányon elhelyezett gombokkal választhatók ki.