A 2022-es Honda SH150i váza és futóműve
- Az új, nagy szakítószilárdságú, alul elvezetett acélcső váz alkalmazásával nőtt a tárolórekesz befogadóképessége
- Az optimalizált hátsó futómű-geometria kivételes menetkomforttal ruházza fel a modellt
- 16″-os első és hátsó kerék magabiztos és biztonságos motorozást tesz lehetővé
Az SH150i korábbi áttervezésekor két cél lebegett a Honda mérnökeinek szeme előtt: nagyobb tárolókapacitás és jobb menetkomfort. A nagy szakítószilárdságú, alul elvezetett acélcső váz révén a 7 literes üzemanyagtartály az utasülés alól padló, illetve a pilóta lába alá költözhetett, azáltal alacsonyabbra került a súlypont és 10 literrel gyarapodhatott a tárolórekesz befogadóképessége. Nőtt tengelytáv is (+13 mm-rel, 1350 mm-re), a 26º-os villaszög és a 85,2 mm-es utánfutás viszont nem változott, ahogy az ülésmagasság is maradt 799 mm. A motor nedvestömegét 400 g-mal sikerült visszafogni, így csak 134,1 kg-mal mérlegel az SH150i.
A jobb menetkomfort érdekében a motorfüggesztő és a hátsó lengőkar szögét optimalizálták, ezáltal kevésbé hatnak az elfordulás közben jelentkező erők a motorfüggesztő konzolra, egyszersmind hatékonyabb a csillapítás és könnyebb az irányítás.
A kis tömegű, 16″-os, öntött alumíniumfelni-garnitúra mindig is a könnyű kezelhetőség, a precíz kanyarvétel és a biztos egyenesfutás záloga volt, függetlenül attól, hogy milyen minőségű útburkolaton haladt a pilóta. A tapadásról 100/80-16, illetve 120/80-16 méretű, belső nélküli Michelin City Grip abroncsok gondoskodnak.
A hátsó rugóstagok előfeszítése öt lépésben állítható, rugóútjuk 89 mm, elöl pedig 33 mm-es csúszószár-átmérőjű, 89 mm-es rugóúttal felvértezett teleszkópok felelnek a kiváló menetkomfortért. Komoly fegyvertény, hogy a fékrendszer 240 mm-es, elöl kettő-, hátul egydugattyús nyereggel társított tárcsákra épül, a blokkolásgátló (ABS) pedig az alapfelszereltség része.