A 2023-as 4 ajtós Suzuki Jimny álcázás nélkül gurult Indiában

Régóta vártunk a Suzuki Jimny 4 ajtós változatára, és a legújabb indiai kémfotók bizonyítják, hogy végre készen áll az utakra. A hosszabb Jimnyt először fedezték fel minden álcázástól mentesen, a 2023-as januári Autókiállításon való debütálás előtt.

A terepjárót Leh város közelében fényképezték, amely az indiai Ladakh régió közös fővárosa. Ellentétben az álcázott prototípusok korábbi európai megfigyeléseivel, ezúttal egy promóciós célú, folyamatban lévő fotó/videó forgatásának köszönhetően teljes mértékben exponált.

Előreláthatólag a négyajtós Jimny (vagy 5 ajtós, ha ezt a csomagtérajtót kell számítani) dizájnja szorosan tükrözi a háromajtós megfelelőjét, és a B-oszlopig teljesen megegyezik. Általában a 4 ajtós modellek kisebb bejárati ajtókat kapnak, mint a háromajtósok, de ez nem így van a Jimny esetében. Így a hátsó ajtók valamivel rövidebbek a jelentősen hosszabb tengelytáv ellenére, amely a pletykák szerint 300 mm-rel (11,8 hüvelykkel) 2550 mm-re (100,4 hüvelykre) nő. A feszített modell várhatóan 3850 mm (151,6 hüvelyk) hosszú lesz, a többi méret változatlan marad.

A profil most három ablakkal rendelkezik, míg az első és a hátsó túlnyúlások meglehetősen rövidek maradnak, így a megközelítési és indulási szögek nem csorbulnak. A Jimny hátsó része is átkerült a háromajtós modellből, beleértve az oldalsó csuklós csomagtérajtót a pótkerékkel és a lökhárítóra szerelt hátsó lámpákat. A fotókon egy „Jimny” jelvény látható, amely megcáfolja a korábbi pletykákat egy másik név esetleges használatáról.

Rushlane jelentése szerint a hosszabb Maruti Suzuki Jimny opcionálisan elérhető háromsoros konfigurációval, bár egy lehetséges hétüléses változatban az utasok számára meglehetősen korlátozott hely lenne. Mindenesetre a hosszabb Jimny várhatóan megfelelő mennyiségű lábteret és megfelelő csomagtartót kínál majd a hátsó utasoknak. Ez egy praktikus, létravázas SUV-vá tenné a családok számára, ellentétben a jelenlegi Jimnyvel, amely kizárólag kétüléses kishaszonjárműként kapható az európai piacokon. A műszerfal valószínűleg átkerül a jelenlegi modellből minimális változtatásokkal, beleértve a többi Suzuki modelltől származó, 9 hüvelykes infotainment képernyőt is.

A Rushlane és az Autocar India is arról számolt be, hogy a Jimnyt szívó 1,5 literes K15B benzinmotorral szerelik fel. A háromajtós Jimnyt már meghajtó egység 101 LE (75 kW / 102 LE) és 107 LE (79 kW / 108 LE) közötti teljesítményt ad a piactól függően. Más médiák, köztük a Motor Beam azt sugallják, hogy a négyhengeres motort enyhe hibrid technológiával frissítik, ami potenciálisan javítja a teljesítményt és csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Az elektromos motor, amelyről a pletykák szerint a teljes megújult Jimny termékcsaládra terjed ki, lehetővé tenné, hogy a Suzuki újra utasterűként is elérhetővé váljon Európában. Az erőt mindenesetre az AllGrip Pro 4WD rendszer segítségével mind a négy kerékre továbbítják. A szériafelszereltségű ötfokozatú kézi sebességváltó mellett egy opcionális automata sebességváltó is csatlakozik a kínálathoz.

Az ötajtós Suzuki Jimny piacra dobása Indiában 2023 közepére várható, a közeljövőben pedig más piacokon is. Indiában a rivális modellek között szerepel a hasonló stílusú New Force Gurkha és a Wrangler-stílusú Mahindra Thar közelgő ötajtós változata. Az európaiaknak viszont nincs sok választásuk, ha megfizethető létravázas SUV-król van szó, így a verseny az egykaros, de terepjáró Dacia Dusterre és a Suzuki Vitara istállótársára korlátozódik.

https://podcars.hu/ulunk-a-jimny-ben/