A 2023-as BMW M Hybrid V8 teljes motorsport színben és az életnél nagyobb megvilágított hűtőrácsban pompázik
A BMW M Hybrid V8-as endurance versenyautót az Egyesült Államokban mutatták be teljes festéssel az autó jövő januári versenyen való bemutatkozása előtt.
A BMW tegnap este a Los Angeles-i Petersen Múzeumban mutatta be a 631 lóerős (640 LE) elektromos V8-as gépét, amely bemutatja az autó széles, megvilágított rácsát, valamint a BMW Motorsport részleg híres piros, kék és lila színvilágát magában foglaló festést.
Bár logikusan feltételezhető, hogy a BMW LED-technológiát használ a hűtőrács környezetének megvilágítására, a fényt valójában egy lézer által kiváltott nanoaktív optikai szál állítja elő. A svájci L.E.S.S. cégtől származó technológiát korábban a BMW M Vision Next szuperautókoncepcióján láthattuk 2019-ben, és hasznos súlymegtakarítást kínál a hagyományos LED-ekkel szemben. Maguk a rácsok levegőbeszívásként funkcionálnak, amely a hibrid karosszériáján keresztül áramlik a leszorítóerő létrehozására.
A festés rengeteg világos BMW M aláírást tartalmaz, beleértve az orron és a tetőn található kis „M” logókat. De a legnagyobb logó nem mindig látható. Bizonyos szögekből a hátsó sárvédőkön és a középső függőleges bordán felvillanó világos és sötét festés egyszerűen absztrakt formáknak tűnik. De ha az autót oldalról nézzük, a látszólag szétválasztott háromszögek egyesülnek, és egy óriási M-t tárnak fel.
A BMW egyéb dizájnelemei, amelyek talán nem tűnnek azonnal szembetűnőnek, közé tartozik a hátsó oldaldobozban található átlós vonalvezetés, amely a BMW közúti autóinak C-oszlopain látható híres Hofmeister-elhajlást hivatott utánozni.
A BMW bejelentette azt a négy fő pilótát is, akik a 2023-as IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokság GTP-osztályában az M Hybridet vezetik majd. Ők a BMW M sofőrjei, Connor De Phillippi, Philipp Eng, Augusto Farfus és Nick Yelloly. A Daytonai 24 órás versenyen Colton Herta is csatlakozik a csapathoz, aki 2019-ben megnyerte a győzelmet a GTLM osztályban, M8 GTE-vel a BMW M Team RLL-vel.