A 2023-as Lamborghini Urus S a Performante 657 LE-s V8-asával rendelkezik és a luxust részesíti előnyben a kezelhetőség helyett
A Lamborghini Urus meghalt. Régóta szeretem a Lamborghini Urus S-t, amely átveszi a helyét, és kölcsönveszi a Lambo ikerturbós V8-asának továbbfejlesztett változatát, amelyet korábban az Urus Performante-ban láthattunk, és ez év elején rekordot döntött a Pikes Peaken.
Ahol az eredeti Urus 641 LE-t (650 LE), és 3,6 másodpercre volt szüksége ahhoz, hogy nulláról 62 mérföld/órára (100 km/h) gyorsuljon, az új 657 LE-t (666 LE), és egy tizeddel gyorsabban éri el a 62 mérföld/órát. De a Performante ismét gyorsabb, mindössze 3,3 másodpercre van szüksége, és a végsebesség tétjeinél kissé előrébb tart. Az S 305 km/órás maximuma semmivel sem jobb, mint amennyire a régi Urus képes volt, és töredékesen elmarad a Performante 306 km/órás adatától. De mivel ezek a számok 189,5 mph-ra és 190 mph-ra konvertálódnak, ez nem éppen nagy ügy.
A 4844 font (2197 kg) Urus S és a 4740 font (2150 kg) Performante közötti súlykülönbség kifejezettebb, és segít megmagyarázni a gyorsulási számok különbségét, de hogy a kettő valóban elválik, az az ártól függ. Az amerikai árakat nem hozták nyilvánosságra, de az Urus S adózás előtt 195 538 euróba (188 000 dollárba) kerül Olaszországban, így lényegesen olcsóbb, mint a 218 487 eurós (210 358 dollár) Performante.
Bár a páros ugyanazt a hajtásláncot osztja, a Performante a szélsőségesebb vezető autója, míg az S-t egy kicsit inkább a luxusra és a kifinomultságra helyezik. A régi Urus új S alkatrészének beállítását különféle dizájn finomítások segítik, beleértve az új első lökhárítót, amely alapfelszereltségként matt, feketére festett, rozsdamentes acél csúszólemezt tartalmaz. A hátsó lökhárító szintén új, és egy matt fekete alsó résszel is rendelkezik, amelyen keresztül a kipufogóvégek nyúlnak át, amelyek alapértelmezés szerint szálcsiszolt acélból készülnek, de választható matt, fényes fekete vagy fényes króm színben is.
További opciók közé tartozik a karbon motorháztető, karbontető, valamint a 22 hüvelykes és 23 hüvelykes keréktárcsák frissítése azoknak a vásárlóknak, akik úgy érzik, hogy a szabványos 21 hüvelykes felnik nem töltik ki megfelelően a dobozos íveket. A belső sem kerülte el a frissítési kezelést. Bár az alapvető műszerfal szerkezete és vezérlőelrendezése változatlan, számos új burkolat és színválaszték áll rendelkezésre, köztük a kétszínű Sportivo azok számára, akik visszafogják a dolgokat, és a kétszínű, kifinomult díszítés merészebb kontraszt színopciókkal és varrással. a Performante.