A 2023-as Porsche Dakar a leglassabb 911-es a ’80-as évek óta
Amikor azt hitte, hogy a 911-es már nem tud menni, a Porsche új magasságokba emeli legikonikusabb modelljét a 2023-as Dakarral, egy összkerékhajtású 911-gyel, amely nem fogja megizzadni, ha az autópályákat mezőgazdasági pályákra cseréli, és továbbra is megtartja a kalapács le.
Felejtsd el azokat a végtelen kémfelvételeket, amelyek a zord, mattfekete prototípusokról készültek, mert a sorozatgyártású Dakar tele van egyéniséggel, különösen, ha az opcionális Rally Design csomaggal látják el, amely az 1984-es párizsi győzelmet arató úttörő összkerékhajtású 911-esek létfontosságú jegyeit veszi át. Dakar Rally, amely megnyitja az utat a 959-es szuperautó előtt.
A 223 450 dolláros (beleértve az 1 450 dolláros szállítást is beleértve) Dakar karakterének központi eleme a menetmagasság, amely 50 mm-rel magasabb, mint egy összkerékhajtású 911-es, és további 30 mm-t meg lehet emelni. ). A Porsche szerint a „High Level” off-road mód, amelyet a kormánykerék forgóvezérlőjével aktiválhatunk, a Dakar hasmagasságát és felfutási szögét hasonló szintre emeli, mint néhány hagyományos SUV-t, és akár 105-ös sebességnél is elérhető. mph (170 km/h), ami után visszaáll a normál magasságba.
Az off-road modellt úgy tervezték, hogy maximalizálja a tapadást alacsony tapadású helyzetekben, míg a Porsche egy másik új, „Rally”-nak nevezett üzemmódja laza, egyenetlen felületekre van beállítva, és erejének nagyobb részét a hátsó tengelyre küldi. Mindkét mód rendelkezik a Rally Launch Control funkcióval, amely 20 százalékos kerékcsúszást tesz lehetővé a laza útfelületen való gyors kiruccanáshoz, és kihasználja a 245/45 ZR19 és 295/40 ZR20 Pirelli Scorpion terepgumi nyújtotta harapást. A Scorpions 9 mm-es futófelületi blokkokkal és két szövetvázréteggel rendelkezik a szennyeződésben való tartósság érdekében, bár választhat Pirelli P Zero nyári vagy téli gumiabroncsot is, ha úgy tetszik.
150 MPH-ra korlátozódik, de 0-60 3,2 másodperc alatt
Sajnos ezek a trükkös terepabroncsok arra kényszerítették a Porschét, hogy 150 mérföld/órás (240 km/h) sebességkorlátozást írjon elő, így a Dakar a világ leglassabb 911-esévé vált 1983 óta (bár egyes macskás 911-esek 150 km/h alatt voltak egészen a 964 érkezett Amerikába). Ebben az évben a 152 mph (245 km/h) 3.2 Carrera váltotta fel a 146 mph (235 km/h) SC-t Európában. De kétségtelen, hogy a Dakar gyorsabban menne, ha a Porsche hagyná. A 3,0 literes duplaturbós lapos hatos a 309 km/h sebességű 911 Carrera 4 GTS-ből származik, és 473 LE-t (480 LE) és 420 lb-ft (570 Nm) nyomatékot ad át egy kötelező nyolc- sebességű PDK átvitel.
A Dakar 3,2 másodperces nulla és 60 mérföld/órás sebessége (3,4 másodperc 100 km/h-ra) csak egy tizedével marad el a Porsche által a 149 900 dolláros GTS-hez képest, és lenyűgöző, mivel ezeket a Pirelli Scorpionokat nem úgy tervezték, hogy az 100 km/h-ig terjedjen. ész. Figyelembe véve, hogy a Dakar olyan készlettel érkezik, mint a négykerék-kormányzás és a dinamikus motortartók, még meglepőbb, hogy a 3552 font (1611 kg) saját tömeg 7,3 kg-on belül van egy GTS-hez képest, annak ellenére, hogy a GTS-ben ezek egyike sincs. finomságok alapkivitelben.
A Porsche azonban keményen dolgozott, hogy csökkentse a Dakar súlyát: az elektromos hátsó légterelőt fix változatra cserélte, a GT3 könnyű, karbon erősítésű műanyag motorháztetőjét, vékonyabb üveget, a nehezebb kényelmi székek helyett vödörüléseket szerelt fel, és a hátsó üléseket teljesen lerakta. .
Az ilyen tulajdonságok bármelyik RS 911-en megtalálhatók, de a megnövelt menetmagasság, a piros, kovácsolt alumínium vonóhorgok, a sárvédő- és lengőpanel-hosszabbítások, a masszív rozsdamentes acél karosszéria-burkolat és a légbeömlő nyílások feletti védőhálós rácsok gondoskodnak arról, hogy soha ne keverje össze a Dakart az RS-vel. És ha valóban haza akarja juttatni az üzenetet, akkor a 911-esét a Rally Design csomaggal szerelheti fel.
A 26 000 dolláros Rally Design csomag
Becslések szerint 26 ezer dollárba kerül (Németországban 26 061 euró), kéttónusú fehér és enziankék festést, piros és arany csíkokat, fehér kerekeket, piros hátsó lámpacsíkot és „Roughroads” feliratot tartalmaz az ajtókon. A vásárlók egyéni rajtszámot is választhatnak 0-999 között.
Egyéb olcsóbb, Dakar-specifikus opciók közé tartozik a Shade Green festék és az off-road tetőcsomagtartó/kosár. Akár 42 kg (92 font) felszerelés, például tartalék gáz- és víztartályok és lapátok befogadására is alkalmas, tetőlámpával van felszerelve, amely egy külön 12 voltos aljzatról folyik, hogy a napsütésben is tudjon játszani a Baja Raceren. lemegy. Akár tetősátrat is rendelhetsz, hogy napfelkeltéig kint maradhass, és ha utána is van elég pénzed, mindig elérhető a Porsche Design Dakar kronográf standard és Rally Design ízekben, mindegyik változat a semmiből készül. – ellenálló titán-karbid.
A Porsche még csak 2500 Dakart épít, bár gyanítjuk, hogy a modell a 911 következő generációjában ismét visszatér, és egy kicsit a GT3 RS-hez és a Speedsterhez hasonlóan rendszeres berendezéssé válik. A modell sokoldalúsága és puszta újdonsága – hosszú idő óta ez az első igazán más 911 – azt jelenti, hogy nehéz lesz autót kijelölni.
És még ha kap is egy autót, el kell döntenie, hogy ez jobb 911-es formájú otthon a 220 020 dollárért (plusz 1450 dollár), mint egy 911 GT3 RS vagy 911 Turbo S, amelyek majdnem ugyanannyiba kerülnek, de gyökeresen eltérő karakterek. Te melyiket választanád? Írjon megjegyzést alább, és tudassa velünk.