A 2023-as XL750 Transalp áttekintése

23YM XL750 Transalp

Egyedülálló építésmódjából és adottságaiból fakadóan a Transalp vérbeli kalandmotor érzetét kelti és minden helyzetben nagyszerűen teljesít. Kalandmotoros mivoltáról árulkodnak hosszú rugóútjai is, míg gondosan tervezett idomzata és szélvédője átlagon felüli időjárás- és szélvédelmet ígér, annak dacára, hogy kifejezetten karcsú és kecses. Az összhatás letisztult és egyszerű.

Motorja a Honda mérnöki tudásának összegzése, méghozzá a lehető legtömörebb és leghatékonyabb formában. A teljes fordulatszám-tartományban erős és rugalmas, így szóló és páros motorozáshoz is eszményi választás. A CB750 Hornetben is alkalmazott, vadonatúj, soros, kéthengeres, 755 cm3-es erőforrás csúcsteljesítménye 91,8 LE-re, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 75 Nm. A továbbfejlesztett Elektronikus Gázmarkolat (Throttle-by-wire, TBW) különféle menetüzemmódokat kínál fel, így még inkább túrázásra, illetve kényelemre hangolható a teljesítményleadás jellege.

A CRF-versenymotorból érkező, nyolcszelepes, Unicam rendszerű hengerfejben esőáramú szívócsatornákat alakítottak ki, melyekbe ún. Örvénykeltő Levegőcsövön (Vortex Flow Duct) át érkezik az oxigén. A 270˚-os főtengely-elékelésű erőforrás különleges érzetet és karaktert garantál, minden egyes gázadás élmény a fülnek. A vezetőtámogató rendszer alapját az Elektronikus Gázmarkolat (TBW) adja. Ez 5 menetüzemmódot kínál fel, melyek közül négynél előre programozott a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), az Egykerekezés-gátló (Wheelie Control) és a blokkolásgátló működése, valamint a motorfék és a motorteljesítmény mértéke. Az ötödik, úgynevezett Felhasználói üzemmódnál a pilóta állíthatja be a paramétereket.

Az XL750 legfőbb erénye, hogy könnyed, egyszerűen kezelhető és fokozza a motoros magabiztosságát. Ez egyebek mellett az optimalizált falvastagságú és merevségű, extrém könnyű, acél hídváznak, valamint a precíz Showa futóműnek tudható be. Elöl fordított, szeparált működésű, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa SFF-CA USD villa dolgozik, míg hátul Pro-Link himbarendszerre ültetett, központi Showa rugóstag jutott szerephez. A prémium felfüggesztés biztos úttartást szavatol aszfalton és átlagon felüli ütéselnyelő képességgel könnyíti meg a terepezést. Elképesztően hatékony a kétdugattyús nyergekre épülő, dupla első tárcsafék is, a 90/90 R21, illetve 15/70 R18 méretű abroncsok pedig igen sokoldalúak, szilárd és laza szerkezetű talajon is biztosan tapadnak.

A gazdag felszereltség ékköve kétségtelenül az 5”-os, színes, folyadékkristályos műszeregység, ami éles, egyszersmind élénk képernyőn jeleníti meg az adatokat és arra is lehetőséget ad, hogy a felhasználók csatlakoztassák Android- vagy iOS-alapú okostelefonjukat. Ha a készülék csatlakozott a műszeregységhez, a Honda Smartphone Voice Controlt kihasználva hangutasítássokkal is vezérelheti a rendszert a vezető. A világítási rendszer természetesen minden elemében LED, és az önműködően kikapcsoló irányjelző, valamint az erőteljes fékezésnél aktiválódó Automatikus Vészvillogó (ESS) is szériatartozék.

Az extraként rendelhető Eredeti Honda Kiegészítők listáján megannyi csábító tétel sorakozik, egyebek mellett puha és kemény falú dobozok, rali- és túrafelszerelések, valamint dizájnelemek is rendelhetők a modellhez. A teljes választékot a 4. fejezet ismereti.

A 2023-as Honda XL750 Transalphoz három feltűnő fényezés közül választhatnak a vásárlók. A háromszínű Tricolour az eredeti XL600V előtt tiszteleg, szemet gyönyörködtető formában adván közre: az ikon visszatért!

Matt Iridium Grey Metallic (metálszürke)

Matt Ballistic Black Metallic (metálfekete)

Ross White Tricolour (háromszínű)