A 2024-es Africa Twin stílusa és felszereltsége
- Új, öt lépcsőben állítható légterelő és nagyobb első idom a hatékonyabb időjárás-védelem, valamint a kényelmesebb túrázások érdekében
- Az Africa Twin ES-hez alapáron jár markolatfűtés és a 12 voltos töltőaljzat
- Terepezéshez ideális, kompakt stílus keskeny nyereggel és magas kormánnyal
- Érintőképernyős, 6,5”-os képátlójú Multiinformációs Kijelző (Multi Information Display, MID)
- Az Apple CarPlay®-nek és az Android Auto®-nak köszönhetően a Multiinformációs Kijelzőn keresztül is használhatóak az okostelefonok
- Alapfelszereltség a LED nappali menetfény, a sebességrögzítő és a Bluetooth®-kapcsolatra képes műszeregység
Agresszív és kompakt. E két szó jellemzi legjobban az CRF1100L Africa Twin terepralis stílusban fogant idomzatát. Hogy miért? Nos, hogy még átütőbb teljesítményt nyújtson terepen. Az első idomot és a hátsó ülést is átdolgozták, hogy még jobb és jellegzetesebb legyen 2024-re. Plusz öt lépcsőben állítható túraplexivel szerelték fel, ami komfortosabbá teszi az ingázást, és persze a hosszabb utakat is. Mindemellett a CRF1100L Africa Twin ES-hez alapáron jár markolatfűtés és a 12 voltos töltőaljzat. Akárcsak az új nagy teljesítményű és kompakt lítiumion-akkumulátor, ami hozzájárul a tömegközpontosításhoz.
A nyeregmagasság továbbra is 850 és 870 mm között állítható, így ülve és állva egyaránt kényelmesebb és biztonságosabb vezetni az AT-t. A segédváz és az azt körülölelő idom rendkívül karcsú, a keskeny ülés pedig gondosan tervezett formájú, ezáltal könnyebben mozoghat előre-hátra a motoros és az alacsonyabb vezetők is magabiztosan talajt érnek a nyeregből. A kényelmes, kompromisszummentes túrák érdekében az alumínium csomagtartó konzol immáron az alapfelszereltség része.
Honda CRF1100L Africa Twin podcast
Fontos részlet, hogy éjszaka is magabiztos haladást ígér az új Africa Twin, elvégre kettős LED-fényszórója kifejezetten magasan helyezkedik el, remekül bevilágítja az utat, ráadásul a fényviszonyokhoz automatikusan alkalmazkodó nappali menetfénnyel egészítették ki. Ez a páros könnyebben észrevehetővé teszi a motorost és nagyobb biztonságot nyújt változatos látási viszonyok között. A LED-világítás alapáron jár a leendő tulajdonosoknak, akárcsak a gyári kézvédő.
Nagyban megkönnyíti a motorozást – és a megfelelő üzemmód kiválasztását – a 6,5”-os, színes Multiinformációs Kijelző (MID), mivel kesztyűben is remekül kezelhető érintőképernyőn tűnnek fel a különböző értékek és beállítási lehetőségek, sőt a kezelőfelület szabadon „átrendezhető”, ha esetleg valakinek nem esne kézre a gyári beállítás.
További előnye, hogy a Bluetooth®-kapcsolat révén kifejezetten egyszerűvé vált sisakban hívásokat indítani és fogadni, s a telefon kezelése is rendkívül könnyű, hiszen a kormány bal oldalán elhelyezett kapcsolóval szabadon barangolhatunk az iOS és Android operációs rendszerrel futó készülékek menüjében az Apple CarPlay® és Android Auto® funkciónak köszönhetően. Természetesen beépített navigációs eszközként is használható a műszeregység, sőt még USB-kimenetet is találunk rajta, hogy menet közben tölthessük a kijelzővel összekapcsolt telefont.
Anita és Sanyi is felpattant az Africa Twinre
Miként az elődön is láthattuk, az irányjelzők egyben vészjelzők is. Ha 50 km/h sebesség felett vészfékez a vezető, automatikusan bekapcsolnak, késlekedés nélkül figyelmeztetve a többi közlekedőt. Az Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal) kikapcsolásával nem kell törődnie a pilótának, tekintve, hogy a rendszer folyamatosan figyeli az első és hátsó kerék forgási sebessége közötti különbséget, így önműködően kikapcsol a rendszer, ha a jármű egyenletes sebességgel halad. Ez a hasznos kiegészítő az alapfelszereltség része, méghozzá a hosszú, autópályás szakaszok legyűrését megkönnyítő sebességrögzítővel együtt. (Az automatikus törlés funkció kikapcsolható a MID használatával.)
A 18,8 literes üzemanyagtartály hatótávolsága több mint 380 km a 4,9 l/100 km (manuális váltó) és 4,8 l/100 km DCT (WMTC üzemmód) üzemanyag-fogyasztásnak köszönhetően.