A 2024-es CB500 Hornet váza és futóműve
- Fordított, nagydugattyús, szeparált működésű Showa SFF-BP villa 41 mm-es csúszószárátmérővel
- Két 296 mm-es első féktárcsa négydugattyús, radiálisan rögzített Nissin féknyergekkel
- Könnyű lengővilla és kerekek
Képeken és filmeken a Honda CB500 Hornet (Modellév: 2024)
A 35 mm átmérőjű acélcsövekből összeállított hídváz megegyezik az elődével, ugyanis bevált, rendkívül könnyű, erős szerkezet, és tervezett rugalmassága révén – változatos minőségű útfelületen is – bőséges visszajelzést nyújt a vezetőnek. Ezen úgy alakították ki a motortartóbakok alakját, elhelyezését, valamint határozták meg a váz merevségét, hogy a zavaró rezgések ne jussanak el a pilótáig.
A tengelytáv 1410 mm, a villaszög és az utánfutás 25,5°, illetve 102 mm. A tengelyek közötti súlyelosztás egyszerűen tökéletes, 50-50%, a Hornet menetkész tömege pedig 188 kg.
Miként a 750-es Hornetben, az új CB500-ban is fordított, nagydugattyús, szeparált működésű Showa (SFF-BP) villa található 41 mm-es csúszószárátmérővel. Az első felfüggesztésben különválasztották a funkciókat, az egyik szár a rugózásért, a másik a csillapításért felel, s ennek eredményeként a vezetési élmény és a villa visszajelzése is elsőosztályú.
Lengővillája 2 mm vastag acélból készült, üreges keresztmerevítővel erősített, ennek köszönhetően hosszirányban merev, viszont oldalirányban rugalmas, ami nagyban hozzájárul a Hornet rendkívüli kezességéhez. Egycsöves központi rugóstagja – szemben a kétcsöves, kisebb dugattyúval felszerelt csillapítóegységekkel – gyorsabban, kifinomultabban reagál, hőháztartása hatékonyabb, és a szerkezet rugó-előfeszítése 5 fokozatban állítható.
Elöl 296 mm-es tárcsák és radiális rögzítésű, négydugattyús Nissin féknyergek nyelik el a mozgási energiát, míg hátul egydugattyús féknyereg és 240 mm-es tárcsa párosa felel a lassításért. A Hornet könnyű, 5 Y-küllővel tagolt felnijei 3,5” és 4,5” szélesek, s 120/70-ZR17, illetve 160/60-ZR17 abroncsok feszülnek rajta.