A 2024-es Év Autójának választott Renault Scenic E-Tech
Ránézésre
- A 2024-es Év Autójának választott Renault Scenic E-Tech Electric a márka egyik ikonikus modelljének újrafeltalálása, feltűnő új dizájnnal, tágas utastérrel és tisztán elektromos hajtáslánccal.
- A fenntarthatóságra összpontosítva ötvözi mindazt, amire egy családnak szüksége van a szabad és biztonságos utazáshoz
- A teljesen elektromos hajtáslánc egy kompakt motorral (125 kW/170 LE vagy 160 kW/220 LE teljesítménnyel), valamint egy 60 kW vagy 87 kWh akkumulátorral rendelkezik, amely akár 379 mérföldes hatótávolságot biztosít.
- A megnövelt 2,78 méteres tengelytáv és a 4,47 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,57 méter magas nagyvonalú arányok családbarát teret és kényelmet biztosítanak
- Modern dizájn új, jellegzetes fényszórókkal és nagy, 19 és 20 colos kerekekkel
- Az aerodinamikai hatékonyság kulcsfontosságú az első légfüggönyök, a süllyesztett ajtókilincsek és az optimalizált kerékkialakítás révén
- A Saint-Gobain közreműködésével kifejlesztett Solarbay panoráma üvegtető az AmpliSky technológiát használja az üveg átlátszatlanságának módosítására egy-egy szegmensben, hogy minden utasnak megfeleljen.
- Átgondolt kabin tárolóhely akár 38,7 literrel az egész belső térben
- Ötletes hátsó kartámasz két forgatható karral, tárolóhely okostelefonok és táblagépek számára, kihajtható állványok, pohártartók és USB-C portok
- A praktikus, 545 literes csomagtartó 1670 literre nő lehajtott hátsó ülésekkel
- Négy választható MULTI-SENSE üzemmód, amelyek az utastér hangulatát is személyre szabják a Living Light segítségével
- A Google beépített OpenR Link multimédiás rendszere akár 50 alkalmazást biztosít a Google Playen keresztül
- A nagy teljesítményű úttervező elektromos járművekre lett optimalizálva, és figyelembe veszi az akkumulátor előkondicionálási követelményeit és még az aktuális időjárási információkat is a pontosság növelése és a töltési élmény egyszerűsítése érdekében.
- A hőszivattyú alapfelszereltség, amely segít az energia visszanyerésében és a hatótávolság maximalizálásában
- Jellegzetes hangszekvencia, amelyet az elektronika úttörőjével, Jean-Michel Jarre-rel együttműködésben hoztak létre
- Akár 30 fejlett vezetőtámogató rendszer (ADAS) is elérhető
- A Scenic E-Tech Electric anyagainak akár 24%-a újrahasznosított, és tömegének 90%-a – beleértve az akkumulátort is – újrahasznosítható
- Nem használt bőrt a vadonatúj Scenic E-Tech elektromos
- Elérhető techno, esprit Alpine és ikonikus változatban – az esprit Alpine díszítéssel az első elektromos jármű a Renault kínálatában
- Ára 37 495 fonttól
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Bevezetés
A Renault Scenic 100% E-Tech elektromos a következő fejezete a családi mobilitás 30 éves sikertörténetének. Ez a történet most a jövőben is folytatódni fog, és ennek bizonyítékaként csak utalni kell arra, hogy a Scenic E-Tech Electric nemrégiben a 2024-es Év Autója címet koronázta meg egy szakértő, független zsűri, amely az összes európai új autót elemzi. piac.
Teljesen elektromos, hasznos és intuitív technológiával teli, teljesen elektromos hajtáslánca kompakt akkumulátorral (60 kW-os és 87 kWh-s kivitelben) és könnyebb motorfelépítéssel (170 és 220 lóerős teljesítménnyel) rendelkezik, amely akár 379 mérföldes hatótávolságot is képes megtenni.
A 2,78 méteres tengelytáv kivételesen tágas utasteret biztosít, míg az úttörő Solarbay átlátszó üvegtető és a zseniális hátsó kartámasz mindenki számára hívogató és kényelmes teret teremt.
Az OpenR Link multimédiás rendszer akár 50 alkalmazást is tartalmaz, és könnyedén megtervezheti utazását. A Google szolgáltatásai a 12,3 hüvelykes vezető információs kijelzőn és a 12 hüvelykes függőleges központi képernyőn keresztül érhetők el.
Az új anyagok okos felhasználása és a bőr teljes hiánya a belső térben a fenntarthatóságra irányuló megújult fókusz része. Valójában a Scenic E-Tech Electric anyagainak akár 24%-a újrahasznosított, míg tömegének 90%-a – beleértve az akkumulátort is – újrahasznosítható.
A technót, esprit Alpine-t és ikonikus díszítést magában foglaló három modellből álló sorozat ára 37 495 GBP-tól kezdődik.
Külső tervezés
A Scenic E-Tech 100%-ban elektromos architektúrája úttörő. Teljesen lapos padlóval, nagy 19 vagy 20 hüvelykes kerekekkel, hosszú tengelytávval és Solarbay átlátszatlan panorámatetővel rendelkezik, így a modern családok számára tökéletes alkalmazkodó teret biztosít.
Arányai is egyedülállóak: 4,47 m hosszú, 1,86 m széles és 1,57 m magas, mindenki számára figyelemre méltó teret és kompromisszumok nélküli kényelmet biztosít. A vezetőülés magassága megnyugtató és növeli a biztonságot, míg a hátul ülők térd- és fejtérben annyi térd- és fejtérrel rendelkeznek, mint a felső C-szegmensű családi autók, és ezzel sok vetélytársát is legyőzik.
A vadonatúj Scenic E-Tech 100% Electric arculata különösen erőteljesen mutatkozik meg, a Nouvel’R logóval és az új, jellegzetes fényszórókkal hangsúlyozva a márka imázsát. A logó egy sor kis gyémánt között helyezkedik el, amelyek a fénytől és a szögtől függően jelennek meg vagy tűnnek el. Ezek a minták beleolvadnak a hűtőrács tetején lévő fényszórókba, és látványos high-tech hatást keltenek. Ahogy a járműhöz sétál, feltűnő üdvözlő sorozat fogadja az utasokat, a fényszórók szinte táncolnak. A Scenic LED-es adaptív látástechnológiával is fel van szerelve, amely a sugárzási mintát a vezetési körülményekhez igazítja, valamint a középpontból kifelé haladó animált jelzőfényeket.
Hátul a csúcstechnológiás lámpákat két nyílként idézik, és úgy tűnik, hogy megnyújtják a jármű szélességét. A mikro-optikai technológia életre kelti őket, ha aktiválják őket, de kikapcsolt állapotban lebegnek.
Az aerodinamikai hatékonyság a tervezési folyamat során a központi szempont volt. Elöl a légfüggönyök optimalizálják a légáramlást a jármű körül, míg a faragott hátsó rész karakteres vonalvezetéssel oszlatja el a légellenállást. A könnyűfém keréktárcsák kialakítása csökkenti a levegő bemeneti terét, míg az ajtókilincsek a karosszériával egy síkban húzódnak vissza.
Hat vonzó karosszériaszín áll rendelkezésre: lángvörös, éjkék, gyémántfekete, árnyékszürke, matt árnyékszürke (kizárólag az esprit alpesi díszítéshez) és sarkvidéki fehér. A díszítéstől függően a tető és az ajtóoszlopok kontrasztos gyémántfeketével készülhetnek.
Belsőépítészet
A 100%-ban elektromos Scenic E-Tech kiemelkedő jellemzője a Solarbay panorámaüvegtető, amelyet a Saint-Gobainnel közösen fejlesztettek ki. Az AmpliSky technológiája polimer diszpergált folyadékkristályok (PDLC) kombinációját használja az üveg átlátszatlanságának megváltoztatására egy-egy szegmensben.
A Renault az első tömegpiaci autógyártó, amely szegmensenként teljesen vagy részben átlátszatlan panorámatetőt kínál. A vezető és az utasok a négy tetőbeállítás közül választhatnak: teljes világítás, teljesen átlátszatlan, elöl világos, de hátul átlátszatlan és hátramenet. A hagyományos redőnyöknél praktikusabb, lehetővé teszi a hátsó utasok számára, hogy a saját területükön könnyítsék vagy homályosítsák a tetőt anélkül, hogy ez az elöl ülőket érintené. Működése a mennyezeti lámpa gombjával vagy a Google Assistant segítségével hangvezérléssel vezérelhető, szegmensenkénti animációja pedig pozitívan nyűgözi le az utasokat.
A Solarbay tető minimálisra csökkenti a melegház hatást meleg időben, és automatikusan átlátszóvá válik, amikor kiszállunk az autóból. Amikor visszatér, automatikusan visszaáll az előző beállításra. Helyet is takarít meg, 30 mm-rel nagyobb belmagasságot biztosít a hagyományos mechanikus rolóhoz képest, és 6-8 kg-mal könnyebb. A fenntarthatóságot szem előtt tartva az üveg körülbelül 50%-a lemez- és autóüveggyártásból származó hulladékból áll, 90%-a pedig újrahasznosítható élettartama végén.
A Solarbay tetőn keresztül beszűrődő napfény mellett a kárpit tiszta tónusai fokozzák a belső tér érzetét. A modern, elegáns dizájn a kényelmet a következő szintre emeli. Az Esprit Alpine borítású ülések kissé sötétebbek a fokozott sportos érzés érdekében.
Az okos tárolóhelyek bővelkednek a 100%-ban elektromos Scenic E-Techben, amelyből akár 38,7 liter is van az utastérben. Ez magában foglalja a kesztyűtartót (4 liter), az ajtótárolókat (13,6 liter), a nyitott tárolót a középkonzolon (6,6 liter) két nagy pohártartóval (2 liter) és a kartámasz alatti rekeszt (3,4 liter), amely szintén csúsztatható előre és hátra 70 mm-rel. A középső képernyő alatt tárolóhely és vezeték nélküli töltés található az okostelefonok számára, az első ülések mögötti zsebek pedig egyenként további 2,4 litert adnak hozzá.
A hátsó ülésen utazók saját, zseniális kartámaszt kapnak két forgatható karral, 3,6 literes tárhellyel okostelefonok és táblagépek számára, kihajtható állványok a kényelmes nézéshez, két pohártartó és két USB-C port. A rejtett csapóajtó lehetővé teszi a hosszú tárgyak szállítását a hátsó ülés lehajtása nélkül, mivel hozzáférést biztosít a tágas, 545 literes csomagtartóhoz, amely az ülések lehajtásával 1670 literre nő.
Az Iconic burkolaton a „relax” mód automatikusan a kedvenc előre beállított pozícióba állítja az elektromos vezetőülést, és akár masszírozhat is, hogy segítsen feltölteni saját akkumulátorait. Pihenés vagy feltöltődés céljából a jármű olyan szolgáltatásai, mint az infotainment rendszer, az USB-C-töltők, a környezeti világítás, a hőmérséklet-beállítás és a Solarbay panorámatető 45 percig aktívak maradnak, amíg a jármű megállt pihenni vagy feltöltődni.
Az elektronika úttörője, Jean-Michel Jarre egyesítette erőit a Renault-val, az Ircam-mal és a csoport hangtervező csapataival együtt, hogy kétféle hangot fejlesszenek ki: VSP-ket (Vehicle Sounds for Pedestrians), hogy figyelmeztessék az embereket, hogy az autó közeledik, amikor kevesebb, mint 18 mph) és az üdvözlő hangsorozat (amely akkor szólal meg, amikor az autóban ül). Minden részletet elemeztek, hogy olyan hangokat hozzanak létre, amelyek megragadják a Renault márka szellemiségét, azonnal felismerhetők városaink hangképében, és mozgás érzését közvetítik.
A prémium akusztikus kényelem érdekében a hangszigetelés ugyanazon a csúcskategórián alapul, mint a Renault sorozat legújabb elektromos modelljei. Ez a smart cocoonnal kezdődik, egy szabadalmaztatott új generációs nedvszívó anyaggal, amely elszigeteli az akkumulátort az utastértől.
Az összes utas kényelmének fokozása érdekében az aktív szénnel és pollenszűrővel kombinált légtisztító jelentősen javítja a belső levegő minőségét, 30-70%-kal csökkenti a szagokat, és több mint 75%-kal elnyeli a káros gázokat. Az utazás elején használva körülbelül öt percet vesz igénybe a teljes ciklus lefutása, miközben a levegőminőség-érzékelő aktiválhatja a tisztítást a rossz szagok, gázkibocsátás vagy allergének hatására.
Négy MULTI-SENSE üzemmód – Comfort, Sport, Eco és Perso – más hangulatot biztosít, mivel a beltéri világítást és a képernyő színét különböző módon kombinálja a vezetési érzésekkel (kormánykerék ellenállása, hajtáslánc kalibrálása és pedálreakció). A MULTI-SENSE személyre szabja a hangulatot a Living Light segítségével, amely 48 szín közül választható a műszerfalhoz, a háttérvilágításhoz, valamint az első és hátsó ajtólécekhez.
A Google beépített OpenR Link multimédiás rendszere több mint 50 alkalmazást kínál a Google Playen. A rendszer a műszerfalon található 12,3 hüvelykes vezetői információs kijelzőn keresztül érhető el, amelyhez L-alakban a konzol közepén elhelyezett 12 hüvelykes függőleges központi kijelző csatlakozik. A vezető információs kijelzőjén a hagyományos kerek tárcsát egy 28 fokos átlós sebességvonal váltotta fel, amely a Renault rombusz alakú logójára emlékeztet.
Az útvonaltervezőt a Google és a Renault mérnökei elektromos járművekre optimalizálták, és figyelembe veszi az akkumulátor hőmérsékletének előzetes kondicionálását, amikor a tervezett utazás töltési állomásaihoz közeledik. Ez lehetővé teszi a rendszer számára, hogy okosabb döntéseket hozzon a töltés helyével kapcsolatban, optimalizálva a töltési időt, és ennek eredményeként jelentősen lerövidül az utazási idő. A töltési leállások a teljesítményük és a sofőr által preferált fizetési módok alapján választhatók ki. És mindez közvetlenül a telefonján is megtehető, mielőtt elhagyná a házat, és az útvonalat automatikusan elküldi az autónak.
A Google által szolgáltatott időjárási információk segítenek pontosan megbecsülni az akkumulátor hátralévő hatótávját, figyelembe véve például a szél irányát és sebességét.