A 2024-es GR Supra GT4 „100 Edition” a legritkább Toyota, amelyet valaha eladtak Amerikában
A Toyota valaha készült egyik legexkluzívabb modellje, egy-egy csak lánctalpas Supra GT4 „100 Edition” eladását tervezi Európában, Ázsiában és Észak-Amerikában.
A 100. GR Supra GT4 versenyautó eladásának megünneplésére a Toyota egy kis mozgásteret adott magának, és megalkotott egy szabálytalan pályaautót. Mivel pusztán játékról van szó, az autógyár mindössze három példányt fog készíteni, így az egyik legritkább jármű, amelyet valaha gyártott.
Sporting Plasma Orange fényezés, az autó a GT4 modellre épül. Mivel azonban nem kellett betartania a GT4 versenyszabályait, a Toyota nagyobb motorháztetőt adott neki a 444 lóerős (331 kW/450 LE), 3,0 literes hathengeres turbófeltöltős motor táplálásához.
A mérnökök azt is szeretnék, hogy az ügyfelek jobb hangsávot kapjanak a hajtásokon, és egy új kipufogórendszert szereltek fel, amelyben nincs hangtompító. A Toyota szerint ennek az a célja, hogy „felerősítse a motor kielégítő, torokhangú üvöltését”.
A Supra emellett szénszálas oldalsó tükröket, új merülőrepülőgépeket is kapott a jobb elülső tapadás érdekében, tartós LED-es fényszórókat és utasülést, hogy elvigye a haverjait egy körre. Kap egy Power Stick-et is, amely szabályozza a plazma narancssárgára készülő motor teljesítményét, akárcsak az autó.
Belül a három szerencsés tulajdonost hímzett „100 Edition” logó az üléseken, a műszerfalon pedig egyedi kitűző várja. Ugyanez a logó található az egyedi autóburkolaton is, amelyet úgy terveztek, hogy az autó biztonságban legyen, amikor éppen nem a pályán tartózkodik.
Az új, rendkívül limitált modell külsejét a közúti legális GR Supra „GT4 100th Edition Tribute” ihlette, amely szintén korlátozott, de Európában 100 példányban. Ezzel szemben a Toyota csak egy GR Supra GT4 „100 Edition”-et gyárt Európának, egyet Ázsiának és egyet Észak-Amerikának.
A vásárlók kiválasztásának módja nem tisztázott, de a Toyota azt tervezi, hogy 220 000 eurót (jelenlegi árfolyamon 235 482 USD) számít fel az autóért.