A 2024-es hibrid Chevrolet Corvette E-Ray a leggyorsabb
A Corvette 70. születésnapjára nem lassul le, mivel az AWD E-Ray 2,5 másodperc alatt képes 0–60 mph-ra, mondja a GM.
- A Chevrolet Corvette E-Ray egy elektromos motort kombinál az LT2 V8-mal, hogy 650 lóerő legyen kombinálva.
- Az első tengelyre szerelt villamos motor biztosítja a Corvette négykerék-hajtását és lopakodó üzemmódját, amely csendben mozgathatja a ‘ Vette készüléket.
- A Corvette E-Ray a $ 104,295-nél kezdődik, amikor ez év későbbi szakaszában kerül értékesítésre.
A nyolcadik generációs Chevrolet Corvette megfordította a forgatókönyvet, és végül a motort a vezető mögé dobta. A leghosszabb ideig azt feltételezték, hogy Chevrolet megteszi végül adjunk hozzá néhány elektromos motort a keverékhez, és alakítsuk a Corvette-t hibridré. Nos, a a hosszú spekulációjú Corvette hibrid végre itt van, és hivatalosan hordozza az E-Ray jelvényt. A ’ 24 Chevrolet A Corvette E-Ray villamos motort ad a ‘ Vette első tengelyéhez, hogy még abszurdabb javaslatot tegyen.
A motor burkolata alatt még mindig a Corvette LT2 6,2 literes V8 található, amely 495 lóerőt és 470 lb-ft nyomatékot eredményez. Ezek lényegében ugyanazok a számok, mint a szabvány C8 Corvette, azok számára, akik kíváncsi. Az E-sugár elválasztása a 160 lóerős és 125 lb-ft nyomatékú villanymotor, amely táplálja az első kerekeket.
Ez a kombinált kimenetet 655 lóerőre növeli, ami csak félénk a C7 Z06 ’ 670 lóerős számától. Az elektromos motor táplálása egy 1,9 kWh-os akkumulátor, amelyet az ülések között csomagolnak. Míg az új Z06-at, amelynek 5,5 literes természetes szívóképességű V8-ját 3 másodperc alatt órázta 0–60 mph-os teszteléssel, Chevy szerint az E-Ray 2,5 másodperc alatt képes megtenni.
Míg az elektromos motor javítja az egyenes teljesítményt, és valószínűleg segít a lassú sarkú karomból való kivezetésben, a hibrid rendszer sokkal többet tesz. A hibrid rendszer lehetőséget adott a Chevy mérnökeinek, hogy olyan lopakodó üzemmódot hozzanak létre, amely lehetővé teszi a kétüléses elektromos áram alatt történő mozgást 45 mph-ig, amelynek ki kell engednie a ‘ Vette-t a szomszédok fülhallgatójából, mielőtt a V8-at lebocsátaná. A Chevrolet becslése szerint ez az üzemmód körülbelül öt mérföldre viszi Önt.
Chevy úgy döntött, hogy regeneráló fékezést alkalmaz az akkumulátor teljes feltöltésére, ahelyett, hogy a ‘ Vette-t plug-in hibridré alakította volna.
Kihasználva az E-Ray extra erejét, a Chevy-i emberek megadták neki Z06 széles test kezelés — 3,6 hüvelyk szélesebb, mint a Stingray alap. Ehhez a kiegészítő szélességhez egy szabványos Brembo szén-kerámia fék, valamint a szokásos mágneses útvezérlés tartozik.
Ez a csomag mind szakaszos, 20 hüvelykes első és 21 hüvelykes hátsó kerekeken fut, amelyek négy alumínium kivitelben kaphatók. Ha az alumíniumötvözet kerekei nem elég kedvesek, akkor a GM szénszálas kerekeket is kínál.
Belső részén nyomon követheti a hibrid ‘ Vette-t az E-Ray Performance App segítségével az infotainment rendszerben. Ez az alkalmazás dyno-t ad az erő nyomon követésére, a teljesítményadatok lebontására és egy sor extra mérőeszközre, hogy felvázolja, mit csinál a ‘ Vette.
Ennek az egész csomagnak a hibrid ‘ Vette szórakoztató gépgé kell válnia az utcákon és a helyi pályán, de egy magas árcédulával. A ’ 24 Chevy Corvette E-Ray kupé $ 104,295-nél kezdődik. Ez a szám $ 111,295-re emelkedik, ha azt akarja, hogy a teteje eltűnjön. Ez a szám természetesen csak opciókkal és — ahem — kereskedő piaci kiigazításokkal növekszik. Ez majdnem egy $ 40 000 prémium az alap tetején C8 ‘ Vette, de az extra teljesítmény megéri a hozzáadott költségeket.
autoweek