A 2024-es Honda CB125R
Összegzés: A Honda egyedi stílusú, 125 cm3-es modellje megújult formában, 5”-os, színes, folyadékkristályos (TFT) műszeregységgel folytatja pályafutását. Szintén vadonatúj – a CB1000R-ről átvett – kijelző kormánykapcsolója, miként a színválasztékban is számos új tónus szerepel. Az új fényezések még inkább kihangsúlyozzák a Neo Sports Café családhoz tartozó CB125R különleges mivoltát, és természetesen a felhasználói élményt is fokozzák. Ez a pörgős, egyhengeres, DOHC-vezérlésű, négyszelepes erőforrásról is elmondható, akárcsak a 41 mm-es, fordított, nagy dugattyús Showa SFF-BP teleszkópokról, valamint a radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyeregre és úszóágyazású tárcsára épülő fékrendszerről, melynek működését helyzetérzékelővel (IMU-val) kiegészített ABS szabályozza.
Bevezetés
A CB125R a motorozás kvintesszenciáját nyújtja, így aztán tökéletes választás a kezdő pilótáknak. Könnyű kezelhetősége, figyelemre méltó teljesítménye és hihetetlen fordulékonysága egyszerűvé és élvezetessé teszi a közlekedést, valamint a rutin megszerzését, különösképp, hogy feltűnő, új stílusban, megannyi prémium alkatrésszel érkezik a kereskedésekbe.
A 2017-ben bevezetett CB125R-t a kezdő pilótákra gondolva fejlesztette ki a márka. Ez a Neo Sports Café família legkisebb tagja, tehát olyan típusokkal tartozik egy családba, mint a népszerű CB300R és a zászlóshajónak tekinthető CB1000R. Minimalista stílusban fogant, merész idomzatával igazán feltűnő jelenség, ami páratlan minőségének köszönhetően messze kitűnik a kezdő motorok közül.
A 2021-es változat vadonatúj erőforrással és a továbbfejlesztett első felfüggesztéssel lépett színre, hogy továbbra is a fiatal pilóták kívánságlistájának első helyén szerepeljen a modell.
A 2024-es modellév újdonsága az 5”-os, színes, vadonatúj kormánykapcsolóval vezérelhető, folyadékkristályos (TFT) műszeregység, valamint a fényezések választékában szereplő négy új, látványosabb megjelenést szavatoló szín. Az erőforrása megfelel az új EURO5+ károsanyag-kibocsátási értékeknek.
Áttekintés
Látványos vonalai pörgős, életteli EURO5+ egyhengerest fonnak körbe, ami a DOHC-vezérlésnek és a négyszelepes hengerfejnek köszönhetően 14,96 LE-s (11,0 kW-os) csúcsteljesítménnyel és 11,6 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal büszkélkedhet. A fordított, nagy dugattyús, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, megosztott funkciójú Showa SFF-BP teleszkóppár prémium színvonalat képvisel, ilyenformán a kis CB125R futóműve a nagymotorokéval áll azonos szinten. Ez a fékrendszerről is elmondható, hiszen a 296 mm átmérőjű, úszóágyazású első tárcsát radiálisan rögzített, négydugattyús féknyereg fogja közre, melynek működését IMU-val (ti. helyzetérzékelővel) hatékonyabbá tett ABS felügyeli. További érdekesség, hogy 2024-ben már vadonatúj, 5”-os, színes, vadonatúj kormánykapcsolóval vezérelhető, folyadékkristályos műszeregységgel kerül a szalonokba a CB125R.
A 2024-es CB125R-hez a következő fényezések választhatóak:
**ÚJ** Matt Cynos Gray Metallic fényezés fekete haspáncéllal és oldalidomokkal
**ÚJ** Pearl Cool White fényezés Matt Cynos Gray Metallic haspáncéllal és oldalidomokkal
**ÚJ** Reef Sea Blue Metallic fényezés Matt Cynos Gray Metallic haspáncéllal és oldalidomokkal
**ÚJ** Pearl Splendor Red fényezés Matt Cynos Gray Metallic haspáncéllal és oldalidomokkal