A 2024-es Honda Gold Wing Tour stílusa és felszereltsége
- Gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer (TPMS)
- A navigációs rendszer és a hifi adatai is a 7”-os TFT-kijelzőn jelennek meg
- Feszes vonalak és kortárs stílus – már a külső jegyek elárulják, hogy ultramodern hajtásláncra épül a modell
- A 61 literes túradoboznak köszönhetően hatalmas szállítókapacitás jellemzi a modellt
- Új velúr-műbőr üléskárpit és kényelmesebb testtartást biztosító háttámla
- Modern audiorendszer
- A szélvédő magassága és szögállása is elektronikusan szabályozható
- Az elektronikus gázmarkolattal (throttle-by-wire, TBW) a sebességrögzítő is finomabban kezelhető
- Az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ alkalmazással okostelefonokkal is összekapcsolható a motorkerékpár fedélzeti rendszere
- LED lámpatestek és automatikusan kikapcsoló irányjelzők
- Az intelligens kulcs az indítást és a tárolórekeszek nyitását is megkönnyíti
- Két USB-C-töltőaljzat
Fotókon a Honda 2024-es GL1800 Gold Wing >>>
A Gold Wing Tour kétséget kizáróan a sportosság és a gondtalan túrázás jegyében született. Erről tanúskodik az egyedi stílus és sziluett, amihez dinamikus futómű- és motorkarakterisztika, valamint elsőrangú kivitelezési és anyagminőség társul. A merészséget tükröző orr-részt kissé előre döntötték és kompakt idomokból állították össze, hogy a lehető legenergetikusabb legyen az összhatás.
A remekül eltalált övvonal a motor teljes hosszában végigszalad, látványosan osztva alsó és felső részre a csökkentett méretű, kompakt idomzatot, amelyet éles vonalak és sík felületek alkotta elemekből, az aerodinamikai követelmények figyelembe vételével állítottak össze. Kiváló munkájuk és stílusérzékük révén az új Gold Wing már megjelenésével elárulja, hogy minden téren kimagasló teljesítmény jellemzi.
A különleges, dupla lengőkaros első futómű, a hathengeres boxermotor és az áttervezett kipufogórendszer feladatán túlmenően dizájnelemként is fontos szerepet játszik, hiszen egyértelműen bizonyítja, milyen hihetetlenül magas szinten áll a modell mérnöki és elektronikai szempontból.
A menetkomfort, a hőelvezetés és az aerodinamika egyaránt jelentősen javult a Gold Wing Tour esetében, nem mellesleg speciális légcsatornákat alakítottak ki a tervezők, melyek ideális helyen vezetik el a menetszelet, egyszersmind kellemes, friss levegőt biztosítanak a vezetőnek és utasának.
Az elektromosan és fokozatmentesen állítható, kis méretű plexi az utasnak és a pilótának is kiváló időjárás-védelmet nyújt, ugyanakkor kompakt mivoltából fakadóan növeli a tér- és szabadságérzetet. Extraként nagyobb szélvédő is rendelhető, sőt további légterelőket is kérhetnek a vásárlók. A kezet és a felsőtestet védő idomok állíthatóak, a lábat és a lábfejet oltalmazó elemek fixen rögzítettek.
Az első és hátsó ülőhely határozottan elkülönül egymástól, így a pilóta minden idegszálával a vezetésre koncentrálhat, semmi nem zavarja. Maga a párnázat kényelmes és remekül tart, mindazonáltal nem akadályozza pilótát a mozgásban és kellőképpen karcsú, hogy a lábak könnyedén elérhessék a talajt. A műbőr és velúrborítású, rendkívül kényelmes ülés és a 23°-os szögben álló háttámla is azt szolgálja, hogy minél kényelmesebb legyen az utazás.
Az első és hátsó lámpák egyaránt LED-ek, sőt a Gold Wing Tourhoz alapfelszereltségként járnak a LED ködfényszórók. A fényszórók alsó részén öt polírozott optikai lencse található, ezeknek köszönhető az „ékszerszem”, ami oly egyedivé teszi az új Gold Wing tekintetét. Felül a szintén különleges, „sztereoszkóp” hatást keltő távolsági fényszórók kaptak helyet, minden helyzetben kiváló látási viszonyokat garantálva. Az első irányjelzőket a tükrökbe integrálták a hondások és automatikusan kikapcsoló elektronikával egészítették ki a rendszert. Ez nem egy szimpla időkapcsoló, hanem összetett vezérlési rendszer, ami az első és hátsó kerekek közötti fordulatszám-különbség alapján számolja ki, hogy mikor esedékes az indexelés befejezése.
Alapáras felszerelés a – jobb oldali kapcsolókonzolról kezelhető – sebességrögzítő is, és nagyban megkönnyíti a vezető dolgát, hogy a beállított érték mindvégig látható a sebességmérő bal alsó sarkában. Az automatikus gyorsítások – hála az elektronikus gázmarkolatnak – rendkívül kifinomultak, főleg az emelkedőkön felfelé. A hagyományos váltóval felszerelt modellváltozatoknál a kuplungkar behúzásakor önműködően kikapcsol a tempomat.
Ha a DCT-s kivitellel automatikus üzemmódban, bekapcsolt sebességrögzítővel fékez a pilóta, a lassításokat, illetve visszagyorsításokat követően önműködően aktiválódik a megfelelő DCT-üzemmód.
A prémium színvonalú műszeregység nem csak egyedivé teszi a vezetői környezetet, hanem a használatot is megkönnyíti. Digitális képernyőjét kis kontraszttal és sötét tónusokkal tették olvashatóbbá, a szélre eső műszereket pedig enyhén megdöntve építették be, hogy mélységérzetet keltsen az óracsoport. Ezt fűszerezték meg a fémkeretekkel és a LED-es háttérvilágítással, még nyugtatóbb, elegánsabb és nem utolsó sorban vagányabb megjelenést kölcsönözve a műszeregységnek.
A 7”-os, színes, folyadékkristályos TFT-kijelzőről leolvashatóak a navigációs és az audiorendszer adatai, emellett a műszeregység a menetüzemmód és a futómű beállítására is lehetőséget ad. Az információk különféle szegmensekben, logikus sorrendben helyezkednek el, így a pilóta egy szempillantás alatt leolvashatja az értékeket, közöttük a guminyomásra vonatkozókat is.
A háttérvilágítás intenzitása alapesetben automatikusan, a környezeti fény erősségének függvényében változik, de a vezető maga is beállíthatja. A rendszer összesen nyolc szintet ajánl fel, a maximális fényerősség 1000 cd. Akárcsak korábban, a műszeregység bal alsó részén jelenik meg a pillanatnyi guminyomás, ám újdonság, hogy a 2023-as modellen egyértelmű jelzés figyelmezteti a vezetőt, ha szökik a levegő az abroncsból.
A Honda Gold Wing Tour árasztotta kimagasló minőséget mi sem érzékeltethetné jobban, mint a középkonzolon és a Smart Key kulcson díszelgő embléma. Ez a háromdimenziós, két tónusú, krómozott táblácska a jellegzetes oroszlánfejjel, a széttárt sasszárnyakkal és a nyitott karmokkal jeleníti meg azt az erőt és méltóságot, amit a modell képvisel. A távirányítóval aktiválhatók a motor különféle rendszerei és szükség esetén kulcsként is használható. A beépített jeladónak köszönhetően a tulajdonosnak elő sem kell vennie, a motorindítás és a kormányzár oldásához elég, ha zsebében tartja.
A túradobozok űrtartalma összesen 121 L, az pedig csak hab a tortán, hogy felárért prémium belső táskákkal is kiegészíthetőek a dobozok, sőt az intelligens kulcs a túradobozszett kezelését is egyszerűbbé teszi. Ha Smart Key kulcs a motor közelében van, a vezető gombnyomással oldhatja a túra- és az oldaldobozok zárjait. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a dobozok nemcsak a motoron elhelyezett gombbal nyithatóak, hanem a Smart Key távirányítójával is, így a vezető messziről is „hozzáférést engedhet” a poggyászokhoz. A hidraulikus teleszkópok a nyitást és a záródást is kifinomulttá teszik. A hívásgomb benyomása és nyomva tartása villogtatni kezdi az irányjelzőket.
A Honda Gold Wing Tour gazdája az Android Auto és az Apple CarPlay szolgáltatásait is élvezheti, azaz a műszeregységen keresztül is elérheti okostelefonján tárolt számait és zenéit. A kapcsolat Bluetooth- vagy USB-C-alapú lehet, utóbbi csatlakozóból a 2021-es modellváltozaton kettő található.
A kis tömegű hangszórók helyzetét az üléspozíciót figyelembe véve határozták meg, így elképesztően tiszta és élethű a hangzás, az utas számára pedig saját kezelőpanel rendelhető, hogy szabadon válogathasson a számok közül. A gombok a jobb oldaldoboz felső részén kaptak helyet, s a hangerő mellett a forrás kiválasztására, valamint „előretekerésre” is lehetőséget adnak.
A navigációs rendszer adatai színes, 7”-os, folyadékkristályos TFT-kijelzőn jelennek meg, amit a műszeregység kellős közepére építettek be a Honda mérnökei. Hogy a helymeghatározás minden helyzetben pontos legyen, a rendszert – alagutakban is működő – girokompasszal (ti. pörgettyűs tájolóval) egészítették ki. Apró, de fontos részlet, hogy a célpont törlése és a „menj haza” funkció már egy gombnyomással, menet közben elérhető. A térképeket természetesen frissítették, az útvonaltervezésnél pedig 99 érinteni kívánt helyszín adható meg.
Üzemanyagtartályának űrtartalma 21 liter, az üzemanyag-fogyasztás 5,5 l/100 km.