A 2024-es Lamborghini Day UK bemutatja az Urus SE, az új PHEV Super SUV brit debütálását
A tulajdonosok és autóik összegyűltek Hampshire-ben május 4-én, szombaton, hogy megünnepeljék a Lamborghini életét
Exkluzív autós, motoros podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Több mint 200 Lamborghini tulajdonost és autóikat üdvözölték az Automobili Lamborghini igazgatótanácsának tagjai és vezetősége a Lamborghini Day UK második kiadásán, amelyet idén a Farnborough Nemzetközi Kiállítási és Konferencia Központban tartottak.
Az Egyesült Királyság tizenegy Lamborghini márkakereskedéséből indulva az autók a hampshire-i helyszín „Bull Runs”-ba érkeztek. A nap tevékenységét az Urus SE, a Lamborghini Super SUV új PHEV változatának brit bemutatója nyitotta meg, amelyet Federico Foschini, a Lamborghini értékesítési és marketing igazgatója mutatott be Rouven Mohr műszaki vezérigazgatóval együtt; Mitja Borkert tervezési igazgató; és Alessandro Farmeschi értékesítés utáni igazgató.
„Örömmel mutatjuk be az Urus SE-t az Egyesült Királyságban, amely fontos autó számunkra a hibridizáció felé történő elmozdulásunkban” – mondta Federico Foschini. „Múlt héten debütált nemzetközileg a Pekingi Autószalonon, ahol több mint egy évtizede mutattuk be a legelső Urus koncepciót. Az új szegmenst létrehozó Lamborghini Super SUV 2018-as piaci bevezetése óta a Lamborghini legkelendőbb modellje lett: az Urus S és a Performante változatok a gyártás végéig elfogytak, az Urus SE pedig már rendkívüli megrendeléssel rendelkezik. bank. Az Egyesült Királyság az egyik legfontosabb piacunk, jelenleg a negyedik a világon, és 2023-ban ismét rekordméretű, több mint 800 autót szállítottak az ügyfeleknek: a Lamborghini-tulajdonosok, akik ma csatlakoznak hozzánk, a márka erejéről és márkánk iránti szenvedélyéről tanúskodnak. ”
A Lamborghini Day UK egy nap alatt bemutatja a Lamborghini és a központ tevékenységeinek szempontjait a tulajdonosok, a VIP személyek és a média számára. A Lamborghini Centro Stile csapatának tervezői műhelyei bemutatták az autókoncepciók mögött meghúzódó kreatív és műszaki folyamatokat, míg az Ad Personam stúdió lehetővé tette az ügyfelek számára, hogy kísérletezzenek az új Lamborghini személyre szabásának hatalmas lehetőségeivel, gyakorlatilag korlátlan szín- és díszítési lehetőséggel.
A kiállított Ad Personam Lamborghini Revuelto, amelyet kifejezetten a Lamborghini Day UK számára készítettek, bemutatja a személyre szabás határtalan lehetőségeit. A külső átlós halványítást a piros Rosso Bia és a fekete Nero Granatus kettős színe jellemzi, rendkívüli és dinamikus megjelenést kölcsönözve a Revuelto számára az utakon. Az autó alsó részén található külső karbon burkolatot fényes karbontető, matt fekete kipufogócsövek és fekete CCB féknyergek egészítik ki. A Nero Ade bőrből készült kiegészítő belső tér és a kontrasztos Rosso Alala fordított varrások matt fekete karbon díszítéssel párosulnak, a fejtámlákon a Lamborghini logó vörös hímzésével és a hátsó falon Revuelto grafikával van kiegészítve.
Egy másik Lamborghini Revuelto a virtuális valóság területén lehetővé tette a vendégek számára, hogy „belül” lássanak az autó hibrid technológiáiba, tapasztalati betekintést nyújtva a 2023-ban bemutatott első V12 High Performance Electrified Vehicle (HPEV) egyedi hajtáslánc-architektúrájába a vadonatúj szívómotorral. motor három villanymotorral kombinálva, összesen 1015 CV teljesítménnyel.
A Lamborghini Polo Storico, a restaurálásért, archívumért, tanúsításért és eredeti alkatrészekért felelős részleg bemutatott egy Diablo SV-t, és a Countach idei 50. évfordulója alkalmából az első LP 400-as modell példáját. Ehhez az ikonikus autóhoz egy LP 500 S és egy Countach LPI 800-4 csatlakozott: az ebben az évtizedben gyártott mindössze 112 limitált szériás hibrid szupersportkocsi egyike, amely a Genfi Autószalonon bemutatott ikonikus Lamborghini Countach koncepcióját ünnepli több mint 50 éves múltra. ezelőtt.
Miközben a Lamborghini arra készül, hogy még ebben az évben üdvözölje a Lamborghini Huracán utódját, a V10-es szívómodellek bemutatója a Huracánt és elődjét, a Gallardot is ünnepelte. Hozzájuk csatlakozott a 2010-es Párizsi Autószalonon bemutatott könnyű V10 Sesto Elemento koncepció is, amelynek kiterjedt szénszálas alváza kevesebb, mint 1000 kg-ot nyom, és mindössze 2,5 másodperc alatt gyorsítja a 0-100 km/h-t (0-62 mph).
A Lamborghini 2015 óta fenntartott fenntarthatósági szellemisége és CO2-semlegessége iránti elkötelezettségét hangsúlyozó kiállítással együtt egy interaktív területet szenteltek a Lamborghini Cartierának, amely egy bolognai etikus gyártó céggel szövetkezik, és a Lamborghini bőrdarabjaiból készült tárgyakat, például kulcstartókat mutat be. táskák és telefontokok.
Az eSports lounge fogadta a vendégeket, hogy összemérhessék tudásukat a The Real Race játékszimulátorokban, és a Lamborghini néhány más partnere is jelen volt: a Pirelli abroncsokat mutatott be, köztük az Urus sorozatot; A Tod’s, az olasz ruhaműhely a Lamborghinivel együtt fejlesztett termékpalettát mutatott be; A Culti illatok kifinomult hangulatot teremtettek; a kávét pedig a Lavazza szolgálta fel.
A Lamborghini Urus SE
A 2024. áprilisi Pekingi Autószalonon bemutatott Urus SE új dizájnnal, optimalizált aerodinamikával, példátlan fedélzeti technológiával és 800 CV-os hibrid hajtáslánccal rendelkezik. A PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) változat az Urus kínálatának élén áll kényelem, teljesítmény, hatékonyság, károsanyag-kibocsátás és vezetési élmény tekintetében. A két „szívnek”, a termikusnak és az elektromosnak köszönhetően a nyomaték és a teljesítmény a valaha volt legmagasabb, így az SE egyedülálló helyet biztosít kategóriájában, és 80%-os károsanyag-kibocsátással büszkélkedhet.
Az Urus SE páratlan vezetési élményt kínál: a plug-in hibrid rendszer segít javítani a jármű teljesítményét és dinamikáját bármilyen felületen és bármilyen körülmények között. Bármilyen fordulatszámon nagyobb nyomatékot és teljesítményt biztosítanak az olyan innovatív műszaki megoldások, mint a két tengely közötti elektromos nyomatékvektorrendszer és az elektronikus hátsó differenciálmű. Az Urus SE a legmodernebb teljesítményt nyújtja az utánozhatatlan Lamborghini DNS-sel párosítva: menetdinamikájával és vezetési élményével kategóriája csúcsán az abszolút kényelmet a teljesítménnyel párosítja.
A ikerturbós 4.0 V8-as motort úgy alakították át, hogy optimális szinergiában működjön együtt az elektromos hajtáslánccal. 620 CV teljesítményt (456 kW) és 800 Nm nyomatékot fejleszt ki; a tüzelőberendezés egy elektromos hajtáslánccal van kombinálva, amely 192 CV (141 kW) teljesítményt és 483 Nm nyomatékot ad le. A maximális teljesítmény elérése érdekében az ICE és az e-motor közötti kalibrációs stratégiára összpontosítva eléri a 800 CV összteljesítményt, hogy optimális teljesítménygörbét biztosítson minden vezetési módban és felületen.
A 25,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor a raktérpadló alatt és az elektronikusan vezérelt hátsó differenciálmű felett található. A 8-fokozatú automata sebességváltó belsejében elhelyezett állandó mágneses szinkron villanymotor a V8-as belsőégésű motor lendületeként, de vonóelemként is szolgálhat, így az Urus SE 100%-ban elektromos 4WD járművé válik, amely több mint 60 km megtételére képes. EV mód.
Az Urus SE-n debütált az új, középen elhelyezett hosszirányú elektromos nyomatékvektorrendszer, amely elektrohidraulikus többtárcsás tengelykapcsolóval rendelkezik, amely változóan és folyamatosan osztja el a hajtónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Az osztómű szinergiában működik a hátsó tengelyre szerelt új, elektronikus, korlátozott csúszású differenciálművel, „igény szerint” túlkormányozva a járművet, hogy egy fajtiszta szupersportautó érzését közvetítse. Mindkét rendszert úgy tervezték és kalibrálták, hogy a legjobban megfeleljen bármilyen tapadási körülménynek és vezetési stílusnak, maximális tapadást és mozgékonyságot biztosítva akár versenypályán, akár sivatagi dűnéken, jégen vagy koszban vezet.
A kategóriájában egyedülálló Urus SE nagyobb nyomatékot és teljesítményt kínál bármilyen fordulatszámon vagy vezetési körülmények között. A rendszer 800 CV (588 kW) összteljesítményt fejleszt 6000-es fordulatszámon és 950 Nm össznyomatékot, amely már elérhető 1750-es és 5750-es fordulatszámon, így minden szögből kategóriája legjobb teljesítményét biztosítja. Ez a továbbfejlesztett súly-teljesítmény aránynak is köszönhető: 3,13 kg/CV (szemben az Urus S 3,3-mal). Az Urus SE mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra (Urus S: 3,5) és 0-ról 200 km/h-ra mindössze 11,4 másodperc alatt (Urus S: 12,5), végsebessége pedig 312 km/h ( Urus S: 305 km/h). Ezek a számok az SE-t a valaha volt legerősebb Urussá és a szegmens leggyorsabb sorozatgyártású autójává teszik, új mércét állítva fel a Super SUV kategóriában.