A 2025-ös elektromos Alpine A390_β előnézete
- Az Alpine A390_β egy teljesen elektromos „sport gyorshátú” öt üléssel.
- A dizájn 85%-ban igaz a 2025-ben debütáló sorozatgyártású crossoverhez.
- Az EV kettős villanymotorral és aktív nyomatékvektorral fog rendelkezni.
Az Alpine éppen most dobta le az A390_β koncepcióautót a Párizsi Autószalonon történt hivatalos debütálása előtt, és ez az A390, egy teljesen elektromos gyorshátú crossover előzetese, amely 2025-ben kerül forgalomba. Kettős motorok? Ellenőrzés. Szereti a nyomatékvektorálást és az aktív aerodinamikát? Természetesen. Az Alpine egy sportautó vezetési élményét ígéri a családi fuvarozó gyakorlatiasságával.
De ne merd crossovernek vagy SUV-nak nevezni. Az Alpine ragaszkodik ahhoz, hogy „sport fastback”-nek nevezze el, és ha ez PR-barát kitérőnek hangzik, hogy elkerülje a nyájas crossover címkét, akkor valószínűleg az. A francia márka azt állítja, hogy az A390-et mindennapi használatra tervezték, de ha megjön a hangulat, „versenyvadállattá” változhat. Az Alpine vezérigazgatója, Philippe Krief még „ötüléses A110-esként” írja le.
Az A390_β elegáns sziluettet, dinamikus arányokat, keret nélküli ablakokat és körbefutó hátsó üveget vonultat fel, így inkább egy magasított kupénak tűnik, mint egy crossovernek. „Crossover” jellegére csak a szokásosnál nagyobb hasmagasság és a kerékívek körüli diszkrét műanyag burkolat utal.
A csúcstechnológiás LED világítóegységeket megvilágított háromszögekkel a 2022-es Alpine Alpenglow koncepció ihlette. Másrészt az erősen faragott profil karaktervonalai az A110-re emlékeztetnek. Az Alpine a Bleu Specular árnyalatot választotta a külsőhöz, fekete ékezetekkel párosítva.
Az aerodinamika egyértelműen prioritást élvezett. Elöl egy mikroperforált hűtőrács, oldalsó gombócok és egy „repülő híd” található a motorháztetőn. Hátul egyre vadabb: cápauszony és aktív aeroelemek a diffúzoron és a hátsó lámpákon, amelyek 80 mm-rel (3 hüvelykkel) nyúlhatnak ki a légellenállás csökkentése érdekében.
Aztán ott vannak a kerekek, amelyek elöl 22 hüvelyk, hátul 23 hüvelykesek, a formatervezést hópelyhek ihlették. Igen, hópelyhek. Megvilágítottak és átlátszóak, hogy megmutassák az elektromos járművek nyomatékvektor képességeit, így az emberek tudják, hogy nem csak élelmiszerekért utazik. dinamikus vagy.
Míg az A390_β bemutatóautó lehet, az Alpine szerint a tervezés 85 százaléka a sorozatgyártású modellre is átkerül. Ez teret enged néhány tompított funkciónak, amelyek valószínűleg a hagyományosabb világításra, lökhárítókra, kerekekre és belső vonásokra összpontosítanak.
Ami a kabint illeti, úgy néz ki, mint valami sci-fi filmből. A sofőr futurisztikus vödörülése két pozíció között váltakozik, a pilótafülke űrrepülőgép-hangulatú, a padló pedig sziklaalakzatokat imitál. Ne ragaszkodjon azonban túlzottan – ezeknek a funkcióknak a többsége eltűnik a praktikusabb ötüléses elrendezés javára, kevésbé bonyolult dizájnnal a szériaváltozathoz.
Ami a technikai dolgokat illeti, az Alpine homályosnak tartja. Megerősítették, hogy az A390 kettős villanymotorral rendelkezik majd összkerékhajtáshoz és aktív nyomatékvektor rendszerrel, de a teljesítményadatokról vagy a hatótávról egyelőre nincs hír. Amit tudunk, az az, hogy az AmpR Medium architektúrán fog működni, ami alapvetően a CMF-EV platform újramárkázott változata, amely a Renault Megane E-Tech, a Scenic E-Tech és a Nissan Ariya alatt található.
Az Alpine A390 lesz a második a három „Dream Garage” modell közül, csatlakozva az A290 hot ferdehátúhoz. Az utolsó felvonás? Az A110-es sportautó teljesen elektromos utódja, úgyhogy maradjon velünk.
Élvezze a kedvcsinálót, és ne aggódjon – sokkal több francia sass és elektromos teljesítmény várja Önt.
carscoops