A 2025-ös Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

Bold new graphics and colour options for 25YM Honda CRF1100L Africa Twin models

Modellfrissítés: A hosszú távra, nagy kalandokra tervezett CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2025-ös változata vadonatúj színben és frissített grafikával érkezik a kereskedésekbe.

A CRF1100L Africa Twin Adventure Sports a tavalyi fejlesztéseknek hála hatékonyabb formában folytatta pályafutását, így még gyorsabban és élvezetesebben szelhették át vele a kontinenst a tulajdonosok. Hogy minden szempontból tökéletes társ legyen a hosszú túrákon, az alapmodellénél alacsonyabb üléssel, valamint 19”-os első kerékkel és 110/80 R19 méretű első abronccsal szerelték föl. Mindemellett szériafelszereltség az elektronikus szabályozású Showa EERA™ (Electronically Equipped Ride Adjustment) futómű, ami a hagyományos felfüggesztésénél némiképp rövidebb, 19”-os kerékre optimalizált rugóúton jár. További pozitívum, hogy az 1084 cm3-es erőforrás legnagyobb forgatónyomatéka tavaly 7%-kal nőtt. Ráadásként új, modernebb fejidom került a típusra, ami nemcsak erőteljesebbé teszi kisugárzását, hanem az időjárás-védelmet is fokozza. Kis tömegű, karcsú váza rendkívül nyomatékos, 1084 cm3-es erőforrást ölel körbe, melynek erőleadását hattengelyes helyzetérzékelővel (IMU) társított kipörgésgátló (HSTC), kanyar-ABS, Egykerekezés-gátló, valamint Hátsókerék-elemelkedést gátoló rendszer felügyeli. A könnyű és biztonságos motorozás érdekében a duplakuplungos váltóval (DCT) fölszerelt kivitelnél a váltó vezérlőegysége a motor dőlésszögét is figyelembe veszi a fel-, illetve visszakapcsoláskor, a pilóta pedig számos menetüzemmód közül választhat – ezt tökéletesítették, így még kifinomultabban működik indulásnál és kis sebességnél. A LED kanyarfényszóró és a nappali menetfény (DRL) az alapfelszereltség része, akárcsak a sebességrögzítő, a markolatfűtés, az USB-aljzat, a 12 V-os csatlakozó és az Android Auto®, illetve Apple CarPlay® alkalmazással, valamint Bluetooth®-kapcsolattal sokoldalúbbá tett 6,5”-os, színes érintőképernyő. Szintén az alapfelszereltség része a dupla LED-fényszóró nappali menetfénnyel és kanyarvilágítási funkcióval. Honda Eredeti Kiegészítők széles választéka áll a vásárlók rendelkezésére, közöttük az Urban, a Rally, a Travel és az Adventure csomag.

Bevezetés 

Több mint harminc éve már, hogy a legendás Honda XRV650 Africa Twin berobbant az európai piacra, és napjainkban is egyedülálló kultusz övezi a modellt. Bár jelenkori átirata, a 2016-ban bemutatott CRF1000L Africa Twin teljesen új, modern műszaki alapokra épül, nagyban hasonlít felmenőjére, ugyanis azonos szellemiségben fejlesztették a Honda mérnökei. 

Ennek egyik legfőbb eleme az ideális teljesítmény/tömeg arány, ami éppúgy elmondható volt az elődökről, mint napjaink Africa Twinjéről. A CRF1000L hétköznapi használatra alkalmas mindenesként éppúgy bevált, mint túra- és terepmotorként, hiszen kiemelkedő teljesítménye ellenére rendkívül könnyen kezelhető, elsőrangú futóműve pedig aszfalton és terepen is kiválóan helytáll. 

A 2018-as változat fejlesztésekor a lábváltóval és a duplakuplungos automatikus erőátvitellel (DCT) felszerelt kivitelt is tökéletesítették a szakemberek. Ennek eredményeként az új, elektronikus gázmarkolattal (Throttle-by-Wire) kínált Africa Twin három menetüzemmódot kínál fel a pilótának, amelyekkel az aktuális időjárási és útviszonyokhoz igazíthatja a motorkarakterisztikát, illetve a teljesítményleadás jellegét. Szintén újdonságként debütált a szélesebb tartományban állítható HSTC (Honda Selectable Torque Control, azaz Honda Állítható Nyomatékszabályozó), és komoly előrelépést jelentett az áttervezett kipufogórendszer, ugyanis sokkal jellegzetesebb hangon szólt, mint elődje, valamint a teljesítménynövekedéshez is hozzájárult. Ráadásként ekkor jelent meg az Adventure Sports változat, ami hatékonyabb időjárás-védelmével, méretesebb üzemanyagtartályával és megnövelt rugóútjával kifejezetten hosszú, terepes túrákra született. 

Újabb fontos mérföldkő volt az Africa Twin történetében a 2020-as modell új, nagyobb össz-lökettérfogatú és hosszabb lökethosszú, 1084 cm3-es erőforrása. A CRF1100L Africa Twin[1]* kidolgozásakor egy raligépeket idéző, agresszív megjelenésű, tökéletes terepmotor készítése volt a cél, míg a szintén továbbfejlesztett CRF1100L Africa Twin Adventure Sports inkább sokoldalú túramotor, ami a legdurvább terepen is elboldogul az olyan műszaki csemegéknek köszönhetően, mint például az extraként rendelhető Showa EERA™ (Electronically Equipped Ride Adjustment) felfüggesztés. 

A 2022-es modellév legfontosabb újításai közé tartozott, hogy a kifinomultabb működést szavatoló DCT-beállítások révén még simábbak lettek a fel- és visszakapcsolások első és második fokozatnál, továbbá rövidebbre szabták az állítható helyzetű légterelőt, valamint lélegzetelállító, ultramodern „Cracked Terrain” grafikát kaptak az idomok 

A 2024-es év a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports modellre nézve is jelentős változásokat hozott. Hatékonyabb futómű-dinamika, új, 19”-os első kerék, nagyobb erő és nyomaték, lágyabb működésű DCT és még erőteljesebb kisugárzás – mind-mind az élvezetes és biztonságos világjárást szolgálja. A modellfrissítés technikailag nem érinti az Africa Twin Adventure Sports-ot, mely tovább öregbíti hírnevét és mércéül szolgál, a hosszú távokra tervezett túramotorok között. 

A 2016-os bevezetése óta az Africa Twin a 2. legnépszerűbb modell az 1000 cm3 feletti Adventure kategóriában, és több mint 104 000 db talált gazdára belőle Európában. A hatalmas népszerűségnek köszönhetően mindig is a Honda három legkelendőbb modellje között volt, az elmúlt  nyolc évben 6-szor végzett az első helyen[2]

[1] További részletekért, kérjük, olvassa el a CRF1100L Africa Twin sajtóanyagot!

[2] Az első négy évben az 1000 cm3 alatti géposztályban szerepelt az Africa Twin.

https://miazablogger.hu/parizs-2024

Tudtad?