A 2025-ös Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports rövid áttekintése

Bold new graphics and colour options for 25YM Honda CRF1100L Africa Twin models

Noha az Africa Twin Adventure Sports váza, erőforrása és üléspozíciója gyakorlatilag megegyezik a kifejezetten terepmotorozásra született CRF1100L Africa Twinével, mégis sokoldalúbb – kontinenseket átszelő, aszfaltos túrákon és az erdők-mezők felfedezésében egyaránt eszményi társ. 

A Showa EERA™ vezérlőegysége automatikusan szabályozza a csillapítás feszességét. Vezérlőegysége négy gyárilag programozott üzemmódot (SOFT, MID, HARD és OFF-ROAD) – kínál fel, így minden típusú helyzetben ideális a működése, különösképpen, hogy hátsó rugó előfeszítése menet közben is állítható. Ráadásként FELHASZNÁLÓI üzemmód is választható, ennél a pilóta maga szabályozhatja a futómű karakterét. 

A 2024-es módosítások közül kétségtelenül a 21”-os helyett bevezetett, 19”-os kerék és a korábbinál (90/90 R21) szélesebb, 110/80 R19 méretű abroncs az egyik legfontosabb, hiszen a nagyobb tapadás és a pontosabb visszajelzés még stabilabb úttartást és kényelmesebb gurulásokat garantál, főként teljes súlyterhelésnél. Átformálták a nyeregpárnát is, hogy még komfortosabb legyen, és kissé alacsonyabbra (835/855 mm) engedték az ülőlapot. Visszafogták a rugóutat is (210/200 mm-re), hogy könnyebb legyen közúton kezelni a motort és az alacsonyabb pilóták lába is leérjen. 

Hála az átdolgozott szívó- és kipufogóoldalnak, valamint a hatékonyabbá tett égési folyamatnak, a soros, kéthengeres, 1084 cm3-es kéthengeres az alsó és a középső fordulatszám-tartományban is erősebbé vált 2024-re. Csúcsteljesítménye maradt 102 LE (75 kW/7500 f./perc), legnagyobb forgatónyomatéka viszont 112 Nm-re nőtt (+7%, 5500 f./perc-nél), tehát még vehemensebben gyorsít, különösképp utassal, csomagokkal megpakolva. 

Az Africa Twin Adventure Sports üzemanyagtartálya 24,8 literes, így gond nélkül nekivághatunk hosszabb túrának. Hogy még kényelmesebb legyen, új, jobb időjárás-védelmet nyújtó fejidomot és 5 lépcsőben állítható szélvédőt kapott, a csomagok pedig alumínium dobozokban helyezhetőek el. Mindemellett szériatartozék a markolatfűtés és a 12 voltos csatlakozóaljzat, továbbá fontos újdonság, hogy jövőre tömlő nélküli abroncsokkal érkezik a szalonokba. 

A hétfokozatú kipörgésgátló (HSTC), az off-road üzemmódot is felkínáló kanyar-ABS, az első (Wheelie Control), a hátsó kerék elemelkedését meggátoló rendszer (Rear Lift Control) és a DCT a hattengelyes helyzetérzékelő (Inertial Measurement Unit, IMU) adatai alapján működik. A DCT-t tökéletesítették, így még kifinomultabb indulásnál és kis sebességnél. Szintén a motor könnyed és biztonságos vezetését szolgálja a négy előre programozott menetüzemmód (URBAN, TOUR, GRAVEL ÉS OFF-ROAD). 

Hogy a vezető minden helyzetben tökéletesen uralhassa a gépet, magas kormányt és karcsú, szabad mozgást engedő nyerget szereltek a modellre. Jelentősen fokozza a biztonságot a LED nappali menetfénnyel (DRL) kiegészített, háromfázisú kanyarfényszóró is, hiszen – az IMU adataira támaszkodva – mindig a pillanatnyi dőlésszögnek megfelelően világítja be a motor előtti ívet, ezáltal számottevően javítja a látási viszonyokat. Csakúgy, mint a korábbi modellen, a sebességtartó automatika (tempomat) és a fűthető markolat is szériatartozék. Nagyban megkönnyíti a motorozást – és a megfelelő üzemmód kiválasztását – a Bluetooth®-kapcsolatra képes, színes, 6,5”-os, érintőképernyős TFT-kijelző, különösképpen, hogy Apple CarPlay®- és Android Auto®-kompatibilis operációs rendszer fut rajta. 

A 2025-ös CRF1100L Africa Twin Adventure Sports-ot az alábbi, kétféle színösszeállításban rendelhetik meg a vásárlók, melyeket nagy és merész logó tesz még látványosabbá. A trikolór fényezés nem mellesleg az ikonikus XRV750 színei előtt tiszteleg. 

  • **ÚJ** Matt Iridium Gray Metallic
  • Pearl Glare White (gyöngyházfehér, trikolór)

https://miazablogger.hu/parizs-2024

Tudtad?