A 2025-ös Honda CRF1100L Africa Twin áttekintése
A 2024-es CRF1100L Africa Twin fejlesztésekor messze átlagon felüli terepképességekre törekedtek a mérnökök, ezért éppoly karcsú, látványos és élvezetes lett, mint egy ralimotor. Hála az átdolgozott szívó- és kipufogóoldalnak, valamint a hatékonyabbá tett égési folyamatnak, a soros, kéthengeres, 1084 cm3-es kéthengeres az alsó és a középső fordulatszám-tartományban is erősebbé vált. Csúcsteljesítménye maradt 102 LE (75 kW), legnagyobb forgatónyomatéka viszont 112 Nm-re nőtt, azaz 7%-kal gyarapodott.
Jövőre már kétféle kivitel is elérhető: a hagyományos Showa felfüggesztésekkel kínált CRF1100L Africa Twin és az elektronikus szabályozású SHOWA EERA™ (Showa Electronically Equipped Ride Adjustment) futóművel felszerelt CRF1100L Africa Twin ES. Az extraként megvásárolható SHOWA EERA™ felfüggesztés menet közben is állítható, így mindig az aktuális útviszonyokhoz igazodhat a csillapítás feszessége és a rugó-előfeszítés. A CRF1100L Africa Twin ES vonzerejét alapáras markolatfűtés és 12 voltos elektromos aljzat fokozza, pont úgy, mint a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports esetében.
Mind a két kivitel esetében változatlan maradt a masszív, de könnyű acélváz, a csavarkötéssel rögzített, alumínium segédváz és a CRF450R alumínium lengővillájára épülő hátsó felfüggesztés is. Ugyanakkor újdonság, hogy a motorok tömlő nélküli abroncsokkal érkeznek, megkönnyítve ezzel az esetleges javítást, hiszen a kerekeket nem kell eltávolítani.
Hogy még kényelmesebb legyen egy hosszú túra az új, erőteljesebb kialakítású elülső fejidomra egy 5 lépcsőben állítható szélvédőt szereltek így a motoros még jobban védve van a széltől.
Az Africa Twin elektronikai arzenálja továbbra is változatlan, melynek egyik legfontosabb eleme kétségtelenül a hattengelyes helyzetérzékelő (Inertial Measurement Unit, IMU), ami nemcsak a 7 fokozatú kipörgésgátlót (HSTC) vezérli, hanem a 3 fokozatú Wheelie Controlt, a kanyarstabilizáló ABS-t (terepbeállítással), a hátsó kerék elemelkedését gátló rendszert és a továbbfejlesztett DCT-t is.
A könnyed és biztonságos motorozást szolgálja a négy előre beállított üzemmód, nevezetesen az URBAN (város), a TOUR (túra), a GRAVEL (murva) és az OFF-ROAD (terep).
A precíz irányíthatóságot szem előtt tartva, magasra helyezték a kormányt és keskeny nyereggel látták el az Africa Twint, így ugyanis ülve és állva is könnyebb vezetni a típust. Az alapfelszereltség része a biztonságot és a láthatóságot fokozó, rendkívül nagy fényerejű, LED nappali menetfény (DRL) és a sebességrögzítő. Szintén a korábbi újítások fontos eleme a színes Multiinformációs Kijelző (Multi Information Display, MID). Ez 6,5”-os képátlójú érintőképernyőn jeleníti meg a motor legkülönfélébb adatait, és Bluetooth®-kapcsolattal, valamint Apple CarPlay® és Android Auto® alkalmazással teszi egyszerűbbé az okostelefonok társítását a fedélzeti rendszerhez®.
A 2025-ös CRF1100L Africa Twinhez háromféle fényezés közül választhatnak a vásárlók, melyeket egytől egyig merész grafika díszít.
- Grand Prix Red
- Matt Ballistic Black Metallic
- Pearl Glare White **ÚJ** Pearl Hawkseye Blue Metallic Tricolour fényezéssel, amely kizárólag a CRF1100L Africa Twin ES kivitelnél érhető el.
https://miazablogger.hu/parizs-2024
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!