A 2025-ös Honda CRF1100L Africa Twin stílusa és felszereltsége

Bold new graphics and colour options for 25YM Honda CRF1100L Africa Twin models

  • Új, öt lépcsőben állítható légterelő és nagyobb első idom a hatékonyabb időjárás-védelem, valamint a kényelmesebb túrázások érdekében
  • Az Africa Twin ES-hez alapáron jár markolatfűtés és a 12 voltos töltőaljzat
  • Terepezéshez ideális, kompakt stílus keskeny nyereggel és magas kormánnyal
  • Érintőképernyős, 6,5”-os képátlójú Multiinformációs Kijelző (Multi Information Display, MID)
  • Az Apple CarPlay®-nek és az Android Auto®-nak köszönhetően a Multiinformációs Kijelzőn keresztül is használhatóak az okostelefonok
  • Alapfelszereltség a LED nappali menetfény, a sebességrögzítő és a Bluetooth®-kapcsolatra képes műszeregység

Agresszív és kompakt. E két szó jellemzi legjobban az CRF1100L Africa Twin terepralis stílusban fogant idomzatát. Hogy miért? Nos, hogy még átütőbb teljesítményt nyújtson terepen. Az első idomot és a hátsó ülést is átdolgozták, hogy még jobb és jellegzetesebb legyen 2024-re. Plusz öt lépcsőben állítható túraplexivel szerelték fel, ami komfortosabbá teszi az ingázást, és persze a hosszabb utakat is. Mindemellett a CRF1100L Africa Twin ES-hez alapáron jár markolatfűtés és a 12 voltos töltőaljzat. Akárcsak az új nagy teljesítményű és kompakt lítiumion-akkumulátor, ami hozzájárul a tömegközpontosításhoz. 

A nyeregmagasság továbbra is 850 és 870 mm között állítható, így ülve és állva egyaránt kényelmesebb és biztonságosabb vezetni az AT-t. A segédváz és az azt körülölelő idom rendkívül karcsú, a keskeny ülés pedig gondosan tervezett formájú, ezáltal könnyebben mozoghat előre-hátra a motoros és az alacsonyabb vezetők is magabiztosan talajt érnek a nyeregből. A kényelmes, kompromisszummentes túrák érdekében az alumínium csomagtartó konzol immáron az alapfelszereltség része. 

Fontos részlet, hogy éjszaka is magabiztos haladást ígér az új Africa Twin, elvégre kettős LED-fényszórója kifejezetten magasan helyezkedik el, remekül bevilágítja az utat, ráadásul a fényviszonyokhoz automatikusan alkalmazkodó nappali menetfénnyel egészítették ki. Ez a páros könnyebben észrevehetővé teszi a motorost és nagyobb biztonságot nyújt változatos látási viszonyok között. A LED-világítás alapáron jár a leendő tulajdonosoknak, akárcsak a gyári kézvédő. 

Nagyban megkönnyíti a motorozást – és a megfelelő üzemmód kiválasztását – a 6,5”-os, színes Multiinformációs Kijelző (MID), mivel kesztyűben is remekül kezelhető érintőképernyőn tűnnek fel a különböző értékek és beállítási lehetőségek, sőt a kezelőfelület szabadon „átrendezhető”, ha esetleg valakinek nem esne kézre a gyári beállítás. 

További előnye, hogy a Bluetooth®-kapcsolat révén kifejezetten egyszerűvé vált sisakban hívásokat indítani és fogadni, s a telefon kezelése is rendkívül könnyű, hiszen a kormány bal oldalán elhelyezett kapcsolóval szabadon barangolhatunk az iOS és Android operációs rendszerrel futó készülékek menüjében az Apple CarPlay® és Android Auto® funkciónak köszönhetően. Természetesen beépített navigációs eszközként is használható a műszeregység, sőt még USB-kimenetet is találunk rajta, hogy menet közben tölthessük a kijelzővel összekapcsolt telefont. 

Miként az elődön is láthattuk, az irányjelzők egyben vészjelzők is. Ha 50 km/h sebesség felett vészfékez a vezető, automatikusan bekapcsolnak, késlekedés nélkül figyelmeztetve a többi közlekedőt. Az Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal) kikapcsolásával nem kell törődnie a pilótának, tekintve, hogy a rendszer folyamatosan figyeli az első és hátsó kerék forgási sebessége közötti különbséget, így önműködően kikapcsol a rendszer, ha a jármű egyenletes sebességgel halad. Ez a hasznos kiegészítő az alapfelszereltség része, méghozzá a hosszú, autópályás szakaszok legyűrését megkönnyítő sebességrögzítővel együtt. (Az automatikus törlés funkció kikapcsolható a MID használatával.) 

A 18,8 literes üzemanyagtartály hatótávolsága több mint 380 km a 4,9 l/100 km (manuális váltó) és 4,8 l/100 km DCT (WMTC üzemmód) üzemanyag-fogyasztásnak köszönhetően.

https://miazablogger.hu/parizs-2024

Tudtad?