A 2025-ös Honda Vision 110 erőforrása

  • Takarékos, léghűtéses, kétszelepes eSP erőforrás
  • Alapjárat-leállító Rendszerrel kiegészített, SOHC-vezérlésű hajtómű
  • EURO5+ szabványnak immár már megfelel

A 109 cm3-es, léghűtéses, kétszelepes, SOHC-vezérlésű eSP erőforrást alapjaiban módosították 2021-ben és e fejlesztések eredményeként mindössze 22 kg-ot nyom. A megbízhatóságáról és csekély fogyasztásáról híres egyhengeres csúcsteljesítménye 8,7 LE (6,4 kW – 7500 f./perc), legnagyobb forgatónyomatéka 9 Nm (5750 f./perc). Furata 47 mm, lökete 63,1 mm, sűrítési viszonya pedig 10:1. 

Kétségtelen, hogy a Vision 110 ideális a városban motorozóknak, hiszen rendkívül spontán gázreakciói jóval egyszerűbbé teszik használatát a forgalmas utcákon. Már-már hihetetlen, hogy milyen takarékos a modell, hiszen csupán 1,8 L/100 km (WMTC szabvány szerint), vagyis elég 255 km-enként megtölteni a nyereg alatti, 4,9 literes üzemanyagtartályt. Az átprogramozott ECU és az OBD2-2 érzékelővel kiegészített kipufogórendszer EURO5+ előírásoknak megfelelő károsanyag-kibocsátást szavatol. 

Mindemellett számos súrlódáscsökkentő megoldást alkalmaztak a mérnökök, például önindítóként is szolgáló, elektronikus vezérlésű, szénkefe nélküli, váltakozó áramú generátort építettek be (ACG), illetve mindkét oldalán fogazott szíjat használtak az erőátvitelben. Az integrált generátort közvetlenül a főtengely végére rögzítették, s mivel a szerkezet nélkülözi az áttételt, valamint a szabadonfutót, működése jelentősen halkabb a hagyományos konstrukcióénál. 

Álló helyzetben, behúzott fékkel várakozva az Alapjárat-leállító Rendszer (start&stop) három másodpercnyi alapjárati működés után automatikusan leállítja a motort, majd a gázkar elfordítására azonnal újraindítja. Villámgyors működését több innovatív megoldás együttes alkalmazása tette lehetővé, ilyen például a generátorként is funkcionáló önindító, a szívási folyamat kezdetére beálló főtengely és az automatikus dekompresszor.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!