A 2025-ös Lotus Emeya 905 LE-s elektromos GT zászlóshajóként debütál
A Lotus bemutatta az Emeyát, amely jövőre indul, és kevesebb, mint 2,8 másodperc alatt gyorsul 0-62 mph-ra
Colin Chapman tovább borul a sírjában, miközben a Lotus bemutatta a vadonatúj Emeyát, amely egy teljesen elektromos, négyajtós zászlóshajó.
A jövő évben induló modell az Eletre nyomdokaiba lép, és a Carlton óta a cég első szedánja lesz.
A Lotus minden részletet titokban tart, de elmondta, hogy a modell kétmotoros összkerék-hajtással rendelkezik, amely akár 905 LE-t (675 kW / 918 LE) és 985 Nm nyomatékot képes kifejteni. Hozzátették, hogy ez lehetővé teszi, hogy az autó 2,78 másodperc alatt gyorsuljon fel 0-100 km/h-ra, mielőtt elérné a 256 km/h-s végsebességet. Ennek ellenére az utóbbi szám gyanúsnak tűnik, mivel az Eletre R 265 km/h-s sebességre képes.
Az áramellátásról egy 102 kWh-s akkumulátorcsomag gondoskodik, amely lényegesen kisebb, mint a crossoverben használt. Mindazonáltal az autó „piacvezető töltési képességekkel” fog rendelkezni, mivel egy 350 kW-os egyenáramú gyorstöltővel akár 5 perc alatt 93 mérföld (150 km) hatótávolságra képes. Ha nem rohan, 18 perc alatt 80%-os töltöttséget érhet el.
Egy Eletre szedán formában
A stílus frontján nincs semmi meglepetés, mivel a modell egy éles és szögletes dizájnt kapott, amely az Eletre-t utánozza. A Lotus nem mondott sokat, de az autóban karcsú világítóegységek és domború motorháztető található. Aktív redőnyrács, aktív diffúzor és aktív hátsó légterelő csatlakozik hozzájuk.
Az oldalakon lefelé haladva láthatjuk a süllyesztett ajtókilincseket és a kameratartókat. A tervezők az autót kontrasztos fekete A-oszlopokkal is ellátták, amelyek egy hozzáillő tetőbe folynak. A további jellemzők közé tartozik a szellőző hátsó burkolat és a karcsú fénysáv.
Egy előkelő és minimalista kabin
A Lotus csak néhány pillantást engedett az utastérre, de egy minimalista belső teret láthatunk négy különálló üléssel. Ennek ellenére a korábbi kémfotókon egy hátsó pad látható, így az ügyfelek valószínűleg választhatnak a kettő között.
Ettől függetlenül a modell lapos fenekű kormánykerékkel és kis digitális műszercsoporttal rendelkezik. Hozzájuk csatlakozik egy lebegő infotainment rendszer, amely úgy néz ki, mint egy kirívó Tesla-kitörés. A cég nem ment bele a részletekbe, de valószínűleg 15,1 hüvelyk, mint a crossoverben.
A kiemelések a szénszálas burkolatok és az előkelő kapcsolóberendezések. A Lotus azt is elmondta, hogy a modell Alcantara és Nappa bőrkárpitja, valamint a divatiparból származó újrahasznosított szálak a fenntarthatóság jegyében.
A Lotus a negyedik negyedévben további részleteket tesz közzé, de a modell KEF audiorendszerrel, valamint elektronikusan vezérelt légrugózással rendelkezik. Ez utóbbi automatikusan beállítja az érzékelőket, amelyek „másodpercenként 1000-szer érzik az utat”.