A 2025-ös Mazda BT-50 facelift sportos új arcot és nagyobb képernyőket hoz

  • A 2025-ös BT-50 új technológiát, nagyobb logókat és a Mazda személyautói által ihletett stílust egészíti ki.
  • Mostantól vezeték nélküli Android Auto-t, USB-C portokat és nagyobb információs és szórakoztató képernyőt tartalmaz.
  • A hajtáslánc változatlan marad a 148 lóerős 1,9 literes vagy a 187 lóerős 3,0 literes turbódízellel.

A Mazda bemutatta harmadik generációs BT-50 teherautójának megújult változatát, amely javítja a megjelenést és a luxust, valamint néhány hasznos biztonsági felszerelést is hozzáadott. 2025-re a közepes méretű pickup egy olyan vizuális átalakítást kap, amely a Mazda Kodo-féle mozgásos formatervezési nyelvezetét adja hozzá, és egy kicsit közelebb hozza a dizájnt a márka autóihoz és SUV-jaihoz.

A külső felfrissülés leginkább elöl látható, ahol a LED-es fényszórókat egy új hűtőrács, valamint egy újratervezett lökhárító keretezi, amely a Mazda állítása szerint „légfüggönnyel” rendelkezik az üzemanyag-fogyasztás növelése érdekében. Hátul a csomagtérajtó bordázott kialakítást kapott, és átdolgozott LED-lámpák csatlakoznak hozzá. Mind elöl, mind hátul a valaha látott legnagyobb Mazda logók láthatók, hátha elfelejti, hogy ez nem csak egy Isuzu D-Max, amely a lehető legnagyobb erővel próbál Mazdához hasonlítani.

A Mazda három új festékszínt is bemutatott, hogy frissen tartsa a dolgokat: Red Earth Metallic, Geode White Pearl és Sailing Blue Metallic, így a teljes elérhető paletta hétre nőtt. A Red Earth Metallic kizárólag a BT-50-hez tartozik, míg az új könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé a külső frissítéseket.

Új képernyők belül

A belső tér felé haladva a BT-50 egy új, 9 hüvelykes infotainment rendszerrel büszkélkedhet, amely modernebb megjelenést kölcsönöz az utastérnek, kiegészítve fizikai hangerő- és hangolótárcsákkal – ez az egyre ritkább, de mindig értékelt funkció. A műszercsoport képernyője (Multi-Information Display) 4,2 hüvelykről 7,0 hüvelykre nőtt, és most már valós idejű adatokat szolgáltat a járműről, beleértve a gumiabroncsok nyomását, a kormányzási szögeket, a vezetési módokat és a differenciálzár állapotát.

Ezenkívül az Android Auto immár vezeték nélkül is aktiválódik, ami korábban az Apple CarPlay-re korlátozódott. És ha inkább csatlakoztatni szeretné, akkor most megteheti az USB-c aljzatokon keresztül.

A Mazda tervezőcsapata a finomabb részletekre is odafigyelt, frissítette az ajtókárpitokon, a konzolfedélen és a műszerfalon használt anyagokat, és egyes kárpitoknál barnáról fekete bőrre váltott. A zászlóshajó modellek egy lépéssel tovább mennek az opcionális fekete és terrakotta Maztex bőr üléskárpitokkal, szintetikus velúrral, és az első fejtámlákba belevarrva a BT-50 nevet.

Továbbfejlesztett biztonsági funkciók

A jelenlegi BT-50 az Isuzu D-Max-on alapul, és 2020-ban mutatták be, amikor a biztonsági technológia kevésbé volt fejlett, mint most, így a Mazda az arculatváltást alkalomként használta fel az egyensúly helyreállítására, és már bevezette a legújabb fejlesztéseket. Isuzu. A hátsó keresztirányú közlekedési fék, az adaptív sebességtartó és a közlekedési táblafelismerés csatlakozik az alapfelszereltséghez, és az új sztereó kamerák elöl duplázzák a teherautó látóterét. Az automatikus vészfékrendszer mostantól képes észlelni a motorkerékpárokat és a gyalogosokat a kereszteződésekben, és a sávtartó technológiának többé nem kell látnia a vonaljelzéseket, hogy meg tudja állapítani, hol van az út széle.

Ausztráliában a Mazda új Eredeti Tartozékok sorozatát vezeti be, amelyeket kifejezetten a helyi piac számára fejlesztettek ki „megbízható beszállítókkal” együttműködve. Míg a Mazda egyelőre hallgat a részletekről, ezek a kiegészítők várhatóan megfelelnek a BT-50 kalandvágyó, igásló természetének.

Átvitt hajtásláncok

A motorháztető alatt a 2025-ös BT-50 ugyanazokkal a hajtásláncokkal folytatódik, mint elődje. A vásárlók választhatnak a 148 LE (110 kW / 150 LE) teljesítményű 1,9 literes turbódízel motor, vagy az izmosabb, 187 LE (140 kW / 190 LE) teljesítményű, 3,0 literes változat között. Mindkét motor elérhető hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú automata sebességváltóval, modelltől függően hátsó vagy mind a négy kerékre hajtóerővel.

Árképzés és elérhetőség

Ami a piactól függ, hogy mikor lesz képes a kezedbe venni egyet. A 2025-ös BT-50 várhatóan 2025 első negyedévében érkezik Ausztráliába, az árat és a végleges specifikációkat pedig közelebbről a megjelenési dátumhoz hozzák nyilvánosságra.

carscoops

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!