A 2025-ös X-ADV stílusa és felszereltsége

25YM Honda X-ADV

  • Éles vonalak, karcsú kialakítás és agresszív stílus, valamint dupla LED-fényszóró nappali menetfénnyel és integrált irányjelzőkkel
  • Új, színes, 5”-os TFT-kijelző háttérvilágítással ellátott kormánykapcsolóval és Honda RoadSync okostelefon-párosítással
  • Nagy, 22 literes tárolórekesz USB-C-aljzattal; megnövelt méretű kesztyűtartó

Az X-ADV szemet gyönyörködtető formavilágát és konstrukcióját a Honda római kutatási-fejlesztési központja tervezte. A 2021-es modellfrissítés során nemcsak karcsúbb lett, hanem arányai is változtak, így sziluettje „feszesebbnek”, építésmódja magasabbnak tűnik. Minden egyes dizájnelemet a legnagyobb gondossággal formáltak a Honda szakemberei,  akárcsak a megújult, 2025-ös változat esetében, ami minden eddiginél jellegzetesebb idomzattal érkezik a szalonokba. 

A dinamikus összhatáshoz az áttervezett, nappali menetfénnyel és integrált irányjelzőkkel kiegészített, dupla LED-fényszóró is hozzájárul. Érdekessége, hogy a Honda által kidolgozott „rejtettszem-technika” sötétté teszi a menetfény környezetét, így még hangsúlyosabb a fényforrás. Természetesen az X-ADV minden lámpateste LED. A Hondának rendkívül fontos a környezet megóvása, ezért a vállalat újrahasznosított műanyagot és gumit, valamint fenntartható Durabiót is felhasznál a gyártás során.

Mindezt összhangban a nagyívű Honda környezetvédelmi terveivel, melynek fő céljai közé tartozik az erőforrások hatékony kiaknázása, illetve, hogy 2050-ben már csak fenntartható alapanyagok jussanak szerephez a gyártásnál. A 2025-ös X-ADV az első Honda motorkerékpár, melyhez – a kisebb környezeti hatás érdekében – olyan fenntartható összetevőket alkalmaztak, mint a visszaforgatott vagy a biomasszából származó műanyag.

  • Az ülés alatti tárolórekesz és a nyereg alja Honda autók újrahasznosított lökhárítóiból készül
  • Újrahasznosított polipropilénből* gyártják a fekete burkolatokat[1]
  • Biomasszából származó DURABIO™*-t is használnak az idomzathoz és a szélvédőhöz[2]
  • A világon elsőként* használnak DURABIO™-t. Ezzel a motorkerékpár-idomok fényezésénél alkalmazott, magas fényű színezőanyaggal csökkenthető a festéssel járó szén-dioxid-kibocsátás[3]

Az X-ADV ergonómia tekintetében is a legmagasabb színvonalat képviseli. Átrajzolt, könnyebb lábletételt szolgáló ülése mindössze 820 mm-re esik a talajtól, széles kormánya pedig 940 mm-re került a földtől, így a látómező is páratlanul nagy. Az ülés párnázata 10%-kal több uretánt tartalmaz, hogy még kényelmesebbek legyenek a gurulások, nem mellesleg új anyagból készülnek, valamint új helyekre kerülnek az ülés alján található gumipogácsák, hogy nyitásnál és zárásnál magasabb legyen a minőségérzet. 

Megfelelve az ingázás és a túrázás követelményeinek, az X-ADV-t szerszám nélkül állítható, kiváló időjárás-védelmet garantáló, az eddiginél áramvonalasabb szélvédővel szerelték fel, amit egyszerűbb szerkezetének köszönhetően könnyebb kezelni. Eddig 5 fokozat állt a motoros rendelkezésére, az új szélvédőnél viszont már 3 is elég ahhoz, hogy megtalálhassa az ideális helyzetet, ráadásul egy kézzel is elvégezhető a művelet. Az új légterelő magassága 139 mm-es tartományban változtatható, dőlésszögét vizsgálva 11°-os eltérést mérhetünk az alsó és a felső végpont között.

Prémium szinten áll az új, 5”-os, színes TFT-műszeregység is, melyet úgynevezett optikai ragasztással állítanak össze. Ez azt jelenti, hogy gyantával töltik ki a folyadékkristályos kijelző és a fedőüveg közötti rést, ezzel jelentősen csökkentve a tükröződést és javítva a láthatóságot. Hogy a vezető még inkább személyre szabhassa új Hondáját, háromféle stílusú (Bar, Circle és Simple) grafikát állíthat be a kijelzőn, és a Honda RoadSync alkalmazással okostelefont is csatlakoztathat a rendszerhez.

Ez lehetővé teszi az egyszerű, a képernyőn megjelenő úgynevezett „kanyarról kanyarra irányító” (turn-by-turn) navigációt, sőt, ha a vezető Bluetooth-os sisakbeszélővel motorozik, akkor zenét hallgathat, hívásokat fogadhat vagy értesülhet a legfrissebb időjárás-előrejelzésről. Ehhez csupán annyit kell tennie, hogy letölti az ingyenes Honda Roadsync alkalmazást az App Store-ból vagy a Google Play áruházból, s készülékével kapcsolódik az X-ADV-hez.

Kalandmotorhoz méltóan ennél a modellnél is masszív védőelemek oltalmazzák a pilóta kézfejeit a menetszéltől, illetve a belógó ágaktól és a felverődő kövektől, s nem maradt pőrén az erőforrás sem, tudniillik vastag, alumíniumból készülő, homokszórással felületkezelt haspáncél óvja a motor alját.

Az új, DCT-vel teljes összhangban dolgozó sebességrögzítő használata hihetetlenül egyszerű: a jobb kormánykapcsolón található Plus-, Minus- és Resume-gombbal minden szükséges parancs kiadható (sebesség növelése és csökkentése, visszaállítás). A hagyományos gépekkel szemben óriási előnyt jelent a 22 literes, LED-, szórt megvilágítású, USB-C-aljzat aljzattal ellátott ülés alatti tárolórekesz, ebbe ugyanis könnyedén elfér egy zárt bukósisak. A – természetesen motortiltással kiegészített – középtámasz az alapfelszereltség része, s minden helyzetben, az emelkedőkön is könnyedén, biztonságosan leparkolhatóvá teszi az X-ADV-t.

Legalább ennyire praktikus a rádióhullámokat kibocsátó okoskulcs (Smart Key), melynek lényege, hogy ha a slusszkulcs hatótávolságon belül van, jelet küld az elektromos rendszernek a pilóta zsebéből. Ekkor a motorra szerelt gyújtáskapcsoló elfordíthatóvá válik, s megnyomásával ráadható a gyújtás, oldható a kormányzár, illetve nyitható az üzemanyagbetöltő-nyílás és az ülés alatti tárolórekesz. A rendszer „válaszolni” is képes, azaz villogással segít megtalálni a motort a nagy parkolóban, sőt az – extraként rendelhető – Smart Top Box dobozt is nyitja-zárja és a maximális biztonság érdekében a kormányzárat is kezeli.

A hátsó irányjelzők Automatikus Vészvillogóként (Emergency Stop Signal, ESS) is hozzájárulnak a balesetek megelőzéséhez. A funkció 53 km/óra felett aktiválódik, s akkor kezdi – a többi közlekedő figyelmeztetése végett – szabályos időközönként fel-le kapcsolgatni az izzókat, ha legalább 6,0 m/s2-es lassulást érzékel. Bekapcsolt ABS, valamint nedves útburkolat esetén a határérték jóval alacsonyabb, mindössze 2,5 m/s2

Az automatikus vészvillogás mellett automatikus kikapcsolásra is képesek az irányjelzők, s nem egyszerű „időkapcsoló” vezérli a rendszert, hanem összetett elektronika, ami az első és a hátsó kerék fordulatszáma alapján kalkulálja ki, hogy mikor fejezze be a villogást.

[1] A visszaforgatott alapanyagok gyártási hibás termékekből, illetve a gyártás alatt keletkező hulladékból származnak

[2] A DURABIO™ a Mitsubishi Chemical Corporation bejegyzett védjegye

[3] A Honda mérései alapján (2022. szeptemberi adatok).


Éppen egy esztendeje tiltotta le a márka további megismeréséről a látássérült autós szakértőket a Suzuki pr-osa

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!