A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását

  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (56)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (41)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (40)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (39)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (38)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (37)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (36)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (35)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (34)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (33)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (32)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (31)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (30)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (42)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (43)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (55)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (54)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (53)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (52)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (51)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (50)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (49)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (48)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (47)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (46)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (45)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (44)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (29)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (28)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (13)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (12)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (11)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (10)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (9)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (8)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (7)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (6)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (5)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (4)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (3)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (2)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (14)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (15)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (27)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (26)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (25)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (24)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (23)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (22)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (21)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (20)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (19)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (18)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (17)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (16)
  • A 217 lóerőss Alpine A290 GT Hot Hatch indítja a márka elektromos átalakítását (1)

A Renault új, 5 E-Tech-es változata egyetlen motorral hajtja meg az első kerekeket, 6,4 másodperc alatt éri el a 62 mérföld/órás sebességet, és 236 mérföldet tesz meg egy feltöltéssel

  • Az Alpine bemutatta az elektromos A290-et, amely az új Renault 5 EV-vel szembeni hot-hatch modellje.
  • Egyetlen 217 LE-s villanymotor hajtja meg az első kerekeket 6,4 másodperces 0-62 mérföld/óra sebességgel; az akkumulátor 236 km-t bír
  • A kisebb teljesítményű változat 178 lóerős, és 7,4 másodperc alatt éri el a 62 mérföld/órás sebességet

Tudtad?

Ismerje meg a teljesen elektromos 2025-ös Alpine A290 GT-t, egy kisautót, amely valami hatalmas kezdete a sportos Renault-almárka számára, amely Franciaország válasza akar lenni a Porschénak.

Az Alpine elkötelezte magát amellett, hogy 2030-ig hét elektromos autót dob ​​piacra, beleértve az A110 elektromos cseréjét, valamint crossover SUV-kat, amelyek várhatóan az Egyesült Államokba is érkeznek. De először érkezik az A290, az új, teljesen elektromos, retro stílusú Renault 5 E-Tech hot-hatch változata.

A leggyorsabb Renault 5 egy 148 LE-s (110 kW / 150 LE) villanymotort kapott, amely az első kerekeket hajtja, míg a ma a franciaországi Le Mans-i 24 órás versenyen bemutatott A290 ragaszkodik a kétkerék-meghajtáshoz. , ez jelentősen növeli a pónik számát.

Az Alpine változata 217 LE (220 LE / 160 kW) és 221 lb-ft (300 Nm) a legerősebb GT Performance formájában, ami az 5 E-Tech 8 másodpercéről 100 kmh-ra csökkenti a nullát. 6,4 másodperc. Egy kevésbé erős, egyszerűen A290 GT jelvényű modell 178 LE (180 LE / 130 kW) és 210 lb-ft (285 Nm) teljesítménnyel rendelkezik, és egy másodperccel tovább tart a 62 mérföld/óra sebesség eléréséhez.

A kétszintű felállás az Alpine párost közvetlen versenytársa az új elektromos Mini Cooper E-vel és Cooper SE-vel, amelyek 181 LE-t (184 LE / 134 kW) és 217 LE-t teljesítenek, mint a franciák, és 7,3 másodpercre és 6,7 másodpercre van szükségük. 62 mph eléréséhez. A sebesség benyomását erősíti, hogy két digitális hangsáv közül választhatunk, amelyek állítólag az A290 elektromotorjának természetes harmonikusain alapulnak.

Bár az extra morgás és a használat kísértése mindig megterhelte a hatótávot, az Alpine ugyanazt az 52 kWh-s akkumulátort használja, amelyet mindkét A290-es változathoz kínálnak a magasabb szintű 5 E-Tech-ekben. És bár ez, valamint néhány alumínium alkatrész hozzájárult a saját tömeg 1479 kg-ra (3260 font) való csökkentéséhez, ez azt jelenti, hogy a tartomány szenved.

A Renault 249 mérföldes (400 km-es) hatótávolságot közöl az 5-ösnél, ami az Alpok esetében 236 mérföldre (380 km) csökken. Ez a szám megegyezik azzal, amit a Mini a Cooper SE-re állít, de a Cooper E kisebb akkumulátort kapott, és csak 306 km-re jó. A lenyűgöző, 100 kW-os egyenáramú töltési sebesség azt jelenti, hogy az A290 15-80 százalékos feltöltése 30 percet vesz igénybe.

Egy Renault 5 X-fellebbezéssel

Az 5-ös készlet már meglehetősen célirányosnak tűnik, köszönhetően a cizellált vonalaknak és a szögletes, domború sárvédőknek, amelyek kalappal emelik az 1980-as évek elejének középmotoros Renault 5 Turbóit, de az A290 nyomtávja 2,4 hüvelykes (60 mm-rel szélesebb), 19 hüvelykes. két különböző kivitelben kapható kerekek, amelyek kitöltik a kerékjáratokat. Mindkét autó előtt Brembo négyütős fékek találhatók.

Az Alpine saját stílusjegyeit is alkalmazta az A290-hez, beleértve a hűtőrácsba helyezett X-alakú menetlámpákat, a fényszórók X-motívumát, a mély első lökhárítót és a három féket a hátsó kerekek előtt. Az alapjául szolgáló Renault 5-höz hasonlóan az A290 is egy ötajtós nyílás, de jól teszi, hogy úgy néz ki, mint egy kétajtós nyílás, mivel elrejti a hátsó ajtókilincset az ablak sarkában a C-oszlop mellett.

Belül az alapvető műszerfal architektúra, beleértve a 10,1 hüvelykes információs és szórakoztató képernyőt, átkerült a Renault 5-ből, de az Alpine saját sportpedálokat és még egy sebességváltó-választó gombot is hozzáad az alsó konzolhoz, akárcsak azok, amelyekben benne van. az A110 sportkocsi. Van egy egyedi kormánykerék is, amelynek az „OV” előzés gombja azonnal leadja a maximális 217 lóerőt, és ami színtiszta trükknek tűnik, mivel pontosan ugyanezt a jobb lábával is szabadjára engedheti. Számunkra még hasznosabb az a gomb, amellyel az A290 négy regen szintje között válthatunk.

A 178 lóerős A290 GT vagy GT Premium kivitelben kapható, a szebbik fekete tetővel, Alpine Blue féknyergekkel, Nappa bőrrel és prémium hifivel, míg a 217 LE-s autó piros féknyergeket és speciális Michelin Pilot Sport 5 gumikat kínál GT Performance raktáron. trim, vagy GTS-ként is megrendelhető, amely a GT Premium finomságokat tartalmazza.

Az Alpine nem fedte fel a teljes árat, de azt állítja, hogy az A290 ára 38 000 eurótól (41 000 USD / 32 000 £) lesz, ami drágábbá tenné, mint a Mini Cooper E/SE, amelynek ára Franciaországban 34 000 euró (37 000 USD / 29 000 GBP). ). Nyártól rendelhető, az év végére tervezett balkormányos szállítással. A jobbkormányos piacok csak 2025 elején kapják meg autóikat, és sajnos az Egyesült Államokban sem.

Természetesen egyetlen új autó bemutatása sem lenne teljes az induló modell bejelentése nélkül. Az A290 esetében ez a GTS Premiere Edition, amely saját festést, extra felszerelést és emléktáblát kapott a műszerfalon, és 1955 darabra korlátozódik, ez a szám az Alpine alapításának évére utal.