A ’24-es modellévi Honda CBR650R váza és futóműve
- Fordított, nagydugattyús, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, megosztott funkciójú Showa SFF-BP teleszkóppár
- Radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergek és úszóágyazású féktárcsák
- 120/70 R17 és 160/60 ZR17 méretű első-hátsó abroncsok
Fotókon és videókon ’24-es modellévi Honda CBR650R
A préselt lengővillacsapágyakkal és elliptikus oldalmerevítőkkel készült acél hídváz anyagtulajdonságai részegységenként eltérőek. Míg a váznyak környékén kifejezetten merev a szerkezet, az oldalsó elemek valamelyest rugalmasak, így egyszerre garantált a kiváló útfekvés, a precíz irányíthatóság és a közvetlen visszajelzés. A villaszög 25,5°, az utánfutás 100 mm, és jól eltalált a tengelytáv is, 1450 mm. A motor menetkész tömege 209 kg (E-Clutch változat: 211 kg)
A fordított, nagydugattyús, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, megosztott funkciójú Showa SFF-BP teleszkóppárnak köszönhetően gyorsan, pontosan reagál a felfüggesztés, egyben több visszajelzés érkezik a vezetőhöz. Az egységben különválasztották a funkciókat, az egyik szár a rugózásért, a másik a csillapításért felel, s a fejlesztés eredményeként kifinomultabb lett a rugózás, javult a kezelhetőség, és nem utolsó sorban csökkent az első felfüggesztés tömege. Ez a sajátos kialakítás – a nagyobb belső dugattyúkkal – elődeinél hatékonyabban nyeli el az ütéseket, egyszersmind fokozza a tapadást és az irányíthatóságot. A CBR650R egycsöves központi rugóstagjának előfeszítése 10 fokozatban állítható, és az alkatrész közvetlenül kapcsolódik az ívelt, gravitációs öntéssel készült lengőkarhoz.
A fékrendszer szintén a legmagasabb színvonalat képviseli, tudniillik elöl négydugattyús, radiálisan rögzített nyergek és 310 mm-es, úszóágyazású tárcsák dolgoznak, hátul pedig egydugattyús nyerget és 240 mm-es tárcsát találunk kétcsatornás blokkolásgátlóval kiegészítve.
A motor öntött alumíniumkerekeken gördül, első-hátsó gumimérete 120/70 ZR17 és 180/55 ZR17.