A ’25 modellévi Honda CMX1100 Rebel stílusa és felszereltsége 

A különleges megjelenésű CMX1100 Rebelt a Honda amerikai K+F központjában tervezték, akárcsak anno a CMX500 Rebelt.

Hosszú, alacsony és keskeny építésmódjából, valamint minimalista stílusából fakadóan egyszerű, nyers benyomást kelt, formavilága pedig csak akkor válik igazán teljessé, ha a pilóta helyet foglal a nyeregben, és sziluettje a vonalvezetés részévé válik. 

Vonzza a tekintetet a jellegzetes orr-rész és a 13,6 literes, övvonal nélküli üzemanyagtartály is, miként az 1 mm vastag acélból készülő, öntött alumíniumkonzolokkal felfogatott első-hátsó sárvédő is feltűnő részlet. A meglehetősen alacsonyan elhelyezett, 175 mm átmérőjű fényszóró megjelenésében klasszikus, műszakiságát illetően viszont roppant fejlett: fényforrásként 4 LED-izzó szolgál, és vastag, pontosan megmunkált lencsék növelik a fényerőt. Az apró, 55 mm átmérőjű, kör alakú, LED irányjelzők szintén a klasszikus stílust képviselik, remekül illenek tehát az ovális, LED hátsó lámpához. 

Prémium szinten áll a köralakú, hagyományos óracsoportot váltó, új, 5”-os, színes TFT-műszeregység, melyet úgynevezett optikai ragasztással állítanak össze. Ez azt jelenti, hogy gyantával töltik ki a kijelző és a fedőüveg közötti rést, jelentősen csökkentve a tükröződést és hatékonyabbá téve a háttérvilágítást. Hogy a vezető még inkább személyre szabhassa a CMX1100 Rebelt, többféle grafika (Bar, Circle és Simple) közül választhat, sőt – a Honda RoadSync alkalmazás révén – iOS és Android rendszerű mobilkészüléket is csatlakoztathat a műszeregységhez. 

Így aztán turn-by-turn navigációra is használhatja a képernyőt, mi több, ha sisakbeszélővel motorozik, hívásokat fogadhat és zenét is hallgathat, miközben a háttérvilágítással kiegészített, négyirányú kormánykapcsolóval ösztönösen kezelheti a sokoldalú műszeregységet. Az ingyenes Honda RoadSync alkalmazás az App Store-ból vagy a Google Play áruházból tölthető le. Hogy a mobileszköz gond nélkül tölthető legyen az út során, az ülés alatt elhelyezett USB-C-aljzatot átköltöztették a műszeregység bal oldalára. 

Az utas ülése villámgyorsan le-, illetve felszerelhető, így a Rebel bármikor átalakítható szóló géppé és vice versa, ráadásul 3 literes tárolórekesz bújik meg a nyereg alatt. Ez igen hasznos, csak úgy, mint a váz bal oldalán fellelhető gyújtáskapcsoló, amivel a poggyászteret fedő ülés zárja is oldható. Gondolván a hosszabb utazásokra, a sebességrögzítő az alapfelszereltség része. 

A CMX1100T Rebel azon pilótáknak készül, akik szeretnék kihasználni az alapmodell képességeit, ugyanakkor sokat túráznak, ezért fokoznák a menetkomfortot és a szállítókapacitást. Nos, a CMX1100T Rebel egyedi, villához rögzített fejidomja és zömök szélvédője nemcsak az időjárás-védelmet javítja, hanem látványosabbá is varázsolja a modellt. A zsanéros tetejű, keményfalú oldaldobozok tökéletesen illenek a modell stílusához, és felettébb praktikussá teszik a motort, hiszen – a 11 literes nyeregtáskával szemben – 35 liternyi poggyászt képesek elnyelni (jobb: 16 l, bal: 19 l). 

A 2025-ös modellév nagy újdonsága a Rebel család új, hihetetlenül dögös tagja, a CMX1100SE Rebel. A legendás RC213V-S-től eltekintve ez az első sorozatgyártású Honda motorkerékpár, amit kormányvégtükrökkel szereltek fel. Ezek a stílusos, alumíniumból készülő, becsillanásmentes visszapillantók éppoly látványosak, mint a többi gyárilag felszerelt Eredeti Honda Kiegészítő. Ilyen például a motor színére fényezett fényszórókeret, a típusspecifikus alsó villaborítás, a rövid, sportos első sárvédő, a gyémántalakú varrásokkal feldobott, az alapváltozaténál kényelmesebb ülés és az eloxált hűtőradiátor-burkolat – ezek mind az SE egyedi, szemet gyönyörködtető díszítőelemei.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!