A ’25-ös Honda CMX1100 Rebel váza és futóműve 

  • A jellegzetes, acél csőváz egyben stíluselem is, ami még látványosabbá teszi a Rebelt
  • Az üléspozíciót úgy módosították 2025-re, hogy a magasabb pilóták is igazán kényelmesen, bőséges helykínálatot élvezve motorozhassanak. Ennek érdekében a kormánycsutkák feljebb és hátrébb kerültek, a nyereg pedig 10 mm-rel vastagabb párnázatot kapott
  • A futómű-geometria meghatározásakor stabil egyenesfutásra és könnyű kezelhetőségre törekedtek a Honda mérnökei
  • A 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, patronos első teleszkópok és a külső tartályos hátsó rugóstagok előfeszítése állítható
  • Radiálisan rögzített, négydugattyús nyereg 330 mm-es, úszóágyazású tárcsával
  • 130/70B18 és 180/65B16 méretű első és hátsó abroncs

A formavilág alapjaként is értelmezhető acél csőváz nagyobb, erősebb nyúlványokból (az átmérő bizonyos pontokon eléri a 35 mm-t) épül fel, mint a CMX500 Rebel esetében, de a stílus azonos: itt is a villanyakat és a hátsó tengelyt összekapcsoló átló vezeti a szemet, mikor rápillantunk a motorra. Persze feltűnő az 50,8 mm-es átmérőjű, kiváló mérnöki munkáról árulkodó lengővilla és az üzemanyagtartály is.

Az üléspozíciót a tulajdonosi visszajelzések alapján módosították. A kormány 28 mm-rel hátrébb és 12 mm-rel magasabbra vándorolt, a lábtartókat pedig 50 mm-rel előrébb tolták. Hogy a hosszú távok is komfortosan teljenek, a nyereg a korábbinál némileg szélesebb és 10 mm-rel vastagabb, nagy sűrűségű poliuretánból gyártott szivacsot kapott. Az ülésmagasság 700 mm-ről 710 mm-re nőtt, de az átformált nyeregnek hála továbbra is könnyen elérik a lábak a talaj. A módosítások eredményeként még nagyobb hely jut a pilótának, illetve utasának, és nyugodtabbak, pihentetőbbek lehetnek az utazások. 

A tengelytáv 1520 mm, a cruiseres villaszög 30° (2°-kal eltér a villanyak 28°-os szögétől) az utánfutás pedig 110 mm. Miként a számokból is kiolvasható, nagy tempójú egyenesekben elképesztően stabil a CMX1100 Rebel, ugyanakkor pontosan és egyszerűen manőverezhető a szűkebb helyeken. A hagyományos váltóval felszerelt alapmodell menetkész tömege 226 kg, míg DCT-s változat 236 kg-mal mérlegel. Méretükhöz és képességeikhez viszonyítva a különleges kivitelek sem mondhatók nehezeknek: a CMX1100T Rebel 240 kg (DCT-vel 250 kg), a CMX1100SE Rebel 237 kg. 

Mivel a maximális dőlésszög – a Honda saját mérései alapján – mindkét oldalon eléri 34,4°-ot, a CMX1100 Rebellel szabadon fűzhetők az ívek a legszűkebb szerpentineken is, különösképpen, hogy a patronos, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkópok forszírozott tempónál is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak. A fekete villahüvelyek alumíniumból, présöntéssel készülnek, a belső csöveket pedig sötétkék, titán-oxid bevonat védi. A két hátsó, állítható előfeszítésű rugóstag lengéscsillapítóiban 12,5 mm-es nyomórúd jár fel s alá, a hidraulikafolyadék pedig külső tartályba áramlik. A rugó-előfeszítés az első és a hátsó futóműnél is szabadon állítható. 

A lassítást négydugattyús első féknyeregre, illetve 330 mm-es, úszóágyazású tárcsára bízták a hondások, míg hátul 256 mm-es tárcsa és egydugattyús nyereg dolgozik. A rendszer működését természetesen ABS felügyeli. Az öt Y-ágú, sportos megjelenésű, öntött alumíniumkerekeket igen vaskos, 180/65B16, illetve 130/70B18 méretű abroncsok ölelik körbe.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!