A ’25-ös Honda Dax váza és felfüggesztése

  • Stílusos, T-alakú váz
  • 31 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított villa, kettős hátsó rugóstag és 12″-os, ballonos abroncsok
  • Blokkolásgátlóval kiegészített első-hátsó tárcsafék 

Rendhagyó részlet, hogy a T-alakú acélváz egyben üzemanyagtartály is, pont, mint az elődökön, ám az új Dax régies kinézetű váza modern technológiával, présöntéssel készül. Sokat elárul, hogy a villaszög mindössze 24,9°, az utánfutás 84 mm, a menetkész tömeg 107 kg és a tengelytáv csupán 1020 mm. 

A 31 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított villának és a széles, magasra húzott kormánynak köszönhetően – az útviszonyoktól függetlenül – gyerekjáték a Dax irányítása. A hátsó rugóstagokat úgy hangolták a mérnökök, hogy szólóban és utassal is kényelmes legyen a motor, a rugózóelemek pedig feketére fényezett, 12″-os felniket fognak közre – utóbbiak az MSX125 Gromból lehetnek ismerősek. A formás ráfokon magas oldalfalú, 120 mm első és 130 mm-es hátsó abroncsok feszülnek, melyek egyaránt kiválóan tapadnak száraz és nedves aszfalton. 

A Dax lassításáról 220 mm-es átmérőjű első és 190 mm-es hátsó tárcsa gondoskodik, a féknyergek működését egycsatornás ABS felügyeli. 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!