A 60 éves John Wick egy Toyota GR86-ossal csapatja Indianapolisban

A Mátrix és a John Wick mozifilmekből ismert 60 éves hollywoodi sztárról sokan tudják, hogy szereti az autókat, és hogy a filmjeiben maga szokott vezetni a kaszkadőrök helyett, most azonban a profik között, a Toyota GR86 márkakupában kell bizonyítania.

Reeves a Toyota Gazoo Racing GR Cup North America bajnokság mindkét futamán (és természetesen a kvalifikációs sprintversenyen is) indul az Indianapolis Motor Speedway-en október első hétvégéjén. A Toyota GR86 versenyautók márkakupája csak egy bajnokság az ötből, amelyek betétfutamokat rendeznek a fő attrakció, az Intercontinental GT Challenge és a Fanatec GT World Challenge America bajnokságok közös nyolcórás endurance futama előtt és után.

A hawaii és angol szülőktől származó, bejrúti születésű, Torontóban felnőtt Keanu Reeves többek között olyan filmekben nyújtott emlékezetes alakítást, mint a Veszedelmes viszonyok (1988), a Drakula (1992), a Féktelenül (1994), Az ördög ügyvédje (1997), a Mátrix (1999) és a John Wick (2014) valamint ezek folytatásai. A The New York Times 2020-ban a 21. század negyedik legnagyobb színészének választotta, 2022-ben pedig a Time magazin a világ 100 legbefolyásosabb embere közé sorolta. De nem csak színésznek jó Reeves, hanem zenésznek, stand-up komikusnak, valamint sofőrnek is. 2009-ben például megnyerte a Toyota által szponzorált Long Beach Grand Prix Pro-Celebrity verseny híresség kategóriáját, ráadásul a profik között diadalmaskodó, ugyanolyan autót vezető Al Unser Jr.-tól csak öt másodperccel maradt el a leintésnél. A John Wick filmekben a legtöbb autós jelenetben ő vezetett, még a negyedik rész híres, a párizsi Diadalívnél játszódó driftelős jelenetét is maga oldotta meg az 1971-es Plymouth Barracudával. 

Reeves régóta rendszeres látogatója a Formula-1 és a MotoGP versenyeknek szerte a világon, sőt, Le Mans-ban és a Goodwood Festival of Speeden is többször tiszteletét tette. Autó- és motorkerékpár-gyűjteménye tekintélyt parancsoló, és még saját motorkerékpár-márkája is van, az ARCH Motorcycle (2016-ban az általa és cégalapító társa, Gard Hollinger által közösen tervezett Arch KRGT-1 motorkerékpárral hajtott a Goodwood Festival of Speed hegyi felfutóján). Szintén motorsportos kapocs a számára, hogy 2023-ben az ő narrációjával készült el a Brawn: A lehetetlen Formula-1 sztori c. dokumentumfilm is, amely Jenson Button világbajnoki címéről és a Brawn Racing 2009-es évéről szól.

Indianapolisban, a Toyota Gazoo Racing GR Cup North America bajnokság szezonzáró hétvégéjén Reeves az Eagles Canyon Racing powered by Fast Track csapat GR86 Cupját vezeti. 92-es rajtszámú versenyautójának piros festésével a „The Book of Elsewhere” című képregénykönyvét népszerűsíti. A 3,92 km hosszú, 14 kanyart tartalmazó legendás pályán a GR Cup versenyein 34 versenyző indul, köztük négy újonc. A debütálók között van Reeves mellett a másik híresség, a 60 millió feliratkozóval rendelkező Dude Perfect YouTube-csatorna egyik arca, Cody Jones is. 

Az SRO America által szervezett Toyota Gazoo Racing GR Cup North America márkakupa 2024-es szezonja 14 versenyből áll, melyeket hét rangos amerikai versenypályán (Sonoma Raceway, Sebring International Raceway, Circuit of the Americas, Virginia Motorsports Park, Road America, Barber Motorsport Park, Indianapolis Motor Speedway) tartottak és tartanak meg.

Minden GR86 Cup versenyautó az utcai modellen alapul, de Bosch motorvezérléssel, egyedi Borla kipufogóval, hatfokozatú Sadev szekvenciális sebességváltóval, Alcon fékekkel, kovácsolt 18 colos Rotiform alufelnikkel, 245/620R18 méretű Continental slick gumiabroncsokkal, állítható JRI gátlókkal, OMP biztonsági felszereléssel, bukókerettel, szénszálas hátsó szárnnyal, 83 literes biztonsági üzemanyagtartállyal, TGRNA által tervezett első MacPherson rugóstagokkal, Stratasys karosszériakittel és egyedi szplitterrel tették gyorsabbá. A versenyautók műszakilag azonosak, csak a beállításokon lehet változtatni versenyről versenyre. Ez egy teljesen más autó, mint amivel Reeves a 2009-es Long Beach-i Nagydíjat megnyerte. Akkoriban egy Scion tC-vel versenyzett, ami egy elsőkerék-meghajtású kupé volt. A GR86 Cup ezzel szemben hátsókerék-meghajtású, erősebb, gyorsabb és sokkal versenyautósabb.

A szombati első versenyén Reeves – aki az időmérőn a 31. helyre kvalifikálta magát – sikeresen elkerülte az első körös ütközést a 14-es kanyarban, és sokáig a 21. helyen haladt. De aztán később, nem sokkal a 45 perces futam fele után a 9-es kanyar kijáratánál a fűre pördült ütközés nélkül. Visszatért a pályára és folytatta a versenyzést, jelezve, hogy nem sérült meg. Végül a kicsúszással együtt is a 25. helyen végzett, több profit megelőzve.

Fotók: Toyota Gazoo Racing, YouTube

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!