A Bajkál-tó jegén tették próbára a Lexus hibridjeit

A modelljeinek legendás megbízhatóságáról, és a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásáról ismert Lexus húzott egy merészet: a világ egyik legérintetlenebb egyben legzordabb körülményeket kínáló vidékén, Szibériában, a befagyott Bajkál-tó jegén és az azt övező hótengerben tette próbára öntöltő hibrid elektromos luxus SUV-ja, az RX képességeit de az LC szupersportkupé is lehetőséget kapott a fagy fogságába zárt vidéken történő bemutatkozására. Az eredmény? Lenyűgöző, elképesztő felvételek (az orosz drift-bajnok, Nyikita Sikov egészen teljesítményük határáig pörgette a gépeket a jégen), és ami még fontosabb, a bizonyosság: a legkeményebb mínuszok és a tükörjég vagy épp a mély hó sem állja útját a Lexus autóinak.

Szibéria kőkeményre fagyott vizei általában nem számítanak a Lexusok természetes környezetének, ám most mégis lenyűgöző vezetési élményhez biztosítottak helyszínt két nagyon különböző modell: az RX hibrid hajtású luxus-SUV és a V8-as LC kupé irányíthatóságának tesztjéhez. Az izgalmas akció a világ legmélyebb édesvizű taván, a Bajkál-tavon zajlott, ami 1,5 méter vastagon befagyott a mínusz 60 Celsius fokot is elérő hidegben. Amikor a jég ilyen vastagra és keményre hízik, Oroszország közúti közlekedési hatósága szabályos útvonalakat jelöl ki rajta. Egy ilyen remek próbához remek sofőr is kell, ezért a Lexus leszerződtette Nyikita Sikovot, Oroszország egyik híres drift-bajnokát, aki eddig kétszer szerzett második helyezést az Orosz Drift versenysorozatban, egyszer a Formula Drift Oroszország versenysorozatban, és megnyerte az Auto Exotics Kupát. De bármilyen tapasztalt pilóta is, ő is most vezetett életében először egy Lexust a jégen, ami igencsak másféle élmény, mint amihez a versenypályán már hozzászokott. A világ első “luxus crossovereként” az RX komoly múltra tekinthet vissza, de ez az extrém teszt még a stílusos SUV történetében is új mérföldkőnek számít. Sikov utólag bevallotta: mielőtt a volánhoz ült, voltak kétségei, hogyan teljesít majd a jégen az elektronikus vezérlésű E-Four összkerékhajtási rendszer.

Kezdetben szkeptikus voltam. Mivel alapbeállításban az RX elsőkerékhajtású, és a hátsó tengelyhez csak akkor jut vonóerő, amikor a szenzorok azt érzékelik, hogy a hátsó kerekek elkezdenek kipörögni vagy megcsúszni. De amikor a jégre értem, azt tapasztaltam, hogy a hátsó tengely nagyon gyorsan bekapcsolódik a hajtásba, úgyhogy a géppel magabiztos erőcsúsztatásokat is meg lehetett csinálni.” – meséli.

Igazából Sikov már az első kerekek tapadását kihasználva is hihetetlenül látványos manővereket hajtott végre az autóval. Miközben 100 km/órás tempóban, egyenes vonalban autózott, a kerekek több mint 180 km/órás sebességgel pörögtek. 464 lóerős, V8-as motorjával az LC egészen más világ, és Sikovot már azelőtt lenyűgözte az autó, hogy a jégre hajtott volna vele.

Először volt alkalmam kipróbálni ezt a grand tourert, és elképesztő volt. A táborunkba vezető aszfaltúton ráéreztem, mennyire kényelmes a hosszú utakon, ugyanakkor milyen villámgyors, remekül uralható, és hogy milyen tökéletesen beállítható benne a vezető üléshelyzete. Amikor az ember a jégen autózik, azonnal érzi, hogy hátsókerékhajtású gépben ül. Tekintve az autó tömegét és azt, hogy normál gumikat használtunk, nem a gyorsulás volt a legfontosabb, hanem hogy jó vezetési technikával ráérezzünk az LC határaira.”– magyarázza Sikov.

Sikovot lelkesítette a lehetőség, hogy a luxuskupéval a Bajkál jegén csapathatja, amelynek felszínét ráadásul itt-ott porhó borította.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ (a hirdetés alatt) A KÖVETKEZŐ OLDALRA!