A Bentley Motors a második legjobb pénzügyi eredményét érte el
- 2023-ban 13 560 rendkívüli autót szállítottak le, amelyek összbevétele 2,938 milliárd euró
- A működési nyereség eléri az 589 millió eurót, az árbevétel 20,1 százalékos megtérülése mellett a magasabb specifikációjú származékos termékek pozitív mix hatásai, a magasabb opciók igénybevétele, valamint a Limited Edition és Coachbuilt gyűjthető tárgyak eladása.
A Bentley Motors nyilvánosságra hozta 2023-as pénzügyi teljesítményét, amelyet nagymértékben befolyásolt a luxus személyre szabottság iránti érdeklődés rekordszintje. A működési nyereség elérte az 589 millió eurót, amikor az ügyfelek háromnegyede megvizsgálta a 46 milliárd különböző konfigurációt, amely a Bentley Mulliner divíziójának testreszabott tartalommal bővült, ami 2022-höz képest 43 százalékos növekedést jelent.
A luxusmárka 2,938 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el, mivel az ügyfeleket egyre jobban vonzották a magasabb bevételű modellek, mint például az Azure, S és a Speed, amelyek aránya elérte a 70 százalékot a 2022-es 30 százalékról. A Bentley összesen 13 560 darabot szállított autók 2023-ban, ami a történelem harmadik legmagasabb kiskereskedelmi mutatója.
Az árbevétel megtérülése 2023-ban elérte a 20,1 százalékot, ami elhanyagolható csökkenés az előző évi 20,9 százalékhoz képest, amit a jövőbeli termékekre fordított előzetes kiadások és az életciklus-hatások miatt tervezett csökkentett mennyiségek befolyásoltak.
A Bentley legfrissebb pénzügyi teljesítménye támogatja a vállalat iparágvezető Beyond100 stratégiáját, amely a teljes termékpaletta elektromosra való átállásának önfinanszírozása felé törekszik, és 2030-ra szén-dioxid-semlegessé válik.
Adrian Hallmark, a Bentley Motors elnök-vezérigazgatója megjegyezte:
„A tavalyi év további pozitív teljesítményt jelentett átalakulási utunkon, az egyre ingatagabb geopolitikai és üzleti környezet ellenére. Újabb nagy lépést tettünk előre azon stratégiánkban, hogy a mennyiség helyett a vásárlói értékre összpontosítsunk, és kiegyensúlyozott exportsikerünk, fegyelmezett költséggazdálkodásunk és a személyre szabás maximalizálására való képességünk bizonyította rugalmasságunkat és erős alapjainkat, amelyekre építeni lehet.
„Mivel a bizonytalan piaci feltételek az elkövetkező évben is folytatódni fognak, úgy alakítjuk át üzleti modellünket, hogy kiegyensúlyozott pozícióban maradjunk, és készen álljunk alkalmazkodni a kereslet növekedéséhez vagy csökkenéséhez. Tovább fogunk erősödni a mennyiség feletti értékre összpontosítunk, és várakozással tekintünk a 2024 második felében esedékes főbb termékbemutató eseményeink elé.”
A SUV-vásárlások tendenciája folytatódott, mivel a Bentayga továbbra is a Bentley első számú modellje maradt, a teljes értékesítés 44 százalékát adva, és megerősítette pozícióját a világ legsikeresebb luxusterepjárójaként. Ezen túlmenően a Continental GT és a GT kabriók következetes vonzereje folytatódott, amelyek az eladások közel egyharmadát, 31 százalékát adják, a Flying Spur, a világ legkiválóbb négyajtós luxusautója pedig elérte a teljes eladási mennyiség 25 százalékát.
A világ kulcsfontosságú régióiban uralkodó kihívást jelentő körülmények ellenére Amerika megőrizte pozícióját, mint a világ legnagyobb értékesítési piaca. Érdekes módon a Bentley hazai piaca az Egyesült Királyságban jelenleg a hibrid modellek első számú értékesítési régiója, 2023-ban a releváns modellvonalak eladásainak 27 százalékát választották hibrid opcióként.