A Bizzarrini az 5300 GT Corsa Revival újdonságát követi a teljesen új V12 Giotto Hypercar segítségével

Az újjászületett Bizzarrini cég nyomon követi a tavalyi 5300 GT Revival egy teljesen új V12 hiperkocsival.

Giotto-nak hívják Giotto Bizzarrini, a nyomvonalas mérnök után, aki segített olyan autók létrehozásában, mint a Ferrari 250 GT SWB és a 250 GTO, és megtervezte a Lamborghini ikonikus V12 motorját, mielőtt létrehozta a saját nevét viselő céget. De míg az 5300 GT Revival az eredeti cég 1960-as évekbeli versenyzőjének szoros példánya volt, amelynek célja az emberek emlékeztetése, hogy miért számít a Bizzarrini név, utódja azt akarja, hogy összehasonlítsák a modern hiperkarokkal, mint például a Pagani Utopia.

Van azonban egy fő kapcsolat a régi időkkel. Az új autó szén-dioxid-karosszériáját Giorgietto Giugiaro tervezte, aki fiával, Fabrizio-val együtt dolgozott. Giugiaro nagy szerepet játszott az 5300 GT megjelenésében, miközben fiatalemberként dolgozott a Bertone-ban 60 évvel ezelőtt.

Giugiaro azt állítja, hogy “ létrehozott valamit, amely felismerhetően Bizzarrini és teljesen releváns e dédelgetett olasz márka teljesen új korszakában. ” Bárki, aki nem ismeri a kapcsolatot, azt gondolja, hogy ez egyszerűen sportos megjelenésű modern hiperkocsi, ám ezek a vízszintes orrlyukak, amelyek pár LED-es fényszórót tartalmaznak, nyilvánvalóan bólintanak 1960-as évek őse, és a sajtóközlemény egy körbefutó hátsó képernyőre és a kúpos, könnycsepp farokra utal, amelyeket a mellékelt megjelenített képek maroknyi része nem mutat egyértelműen.

Bizzarrini szerint az év későbbi szakaszában teljesebb műszaki információkat fog közzétenni, de megerősíti, hogy a Giotto természetesen szívott V12 motorral rendelkezik, amely megfelel a kibocsátási előírásoknak, és egy nyolcfokozatú kettős tengelykapcsoló-átvitelhez van illesztve. Nincs munka annak eldöntésében, hogy az autó bármilyen hibrid segítséget nyújt-e a kibocsátási célok eléréséhez. A hajtáslánc fejlesztését és az autó többi részét a Bizzarrini műszaki vezérigazgatója, Chris Porritt felügyeli, aki szolgált idő az Aston Martin-nál, Tesla és Rimac.

“ Nagyon világos elképzelésünk van a Giotto-ról, amelyet végül az határoz meg, hogy miként érzi magát a sofőr, ” Porritt szerint, hozzátéve, hogy csapata “ úgy dönt, hogy nem a gyorsulási időket vagy a körrekordokat üldözi, hanem olyan autót fejleszt ki, amely vonzza azokat a tapasztalt járművezetőket, akik tisztaságot, hitelességet és ritkaságot keresnek. Ez vokális és érzelmi, mechanikus és tapintható. ”

A prototípusok tesztelése csak 2024-ben kezdődik, de többet fogunk hallani a Giotto-ról ebben az évben később, feltehetően beleértve azt is, hogy mennyit fizet (, és $ 2,5 millió felfelé gondolunk, sorban Pagani utópiai áraival) és hány cég tervez építeni. Bármi legyen is ez a szám, lényegesen nagyobb mennyiségben fog építeni, mint az 5300 GT Revival 24 példája, amelyet a Bizzarini épített a társaság tevékenységének elindításához, mielőtt a modern hiperkocsi eladása.

“ Az 5300 GT Corsa Revival bevezetés volt a Bizzarrini zseni világába, ám a Giotto exkluzív szuperautó-gyártóként a jövőnk középpontjában áll,” mondta Ian Fenton, a cég vezérigazgatója. “ Ez egy 10 éves stratégia szívét képezi, amely további változatokat és több Revival modellt fog látni a Bizzarrini-tól, miközben határozottan elhelyezi ezt a történelmi és tisztelt nevet a legjobb teljesítményű márkák között a világon. ”