A BMW az autókon keresztül mentené meg a bolygót

A bajorok kiemelt hangsúlyt kívánnak fektetni az újrahasznosításra.


Bár a BMW i3 már 2013 óta a piacon van, a bajor gyártó csak nemrég kezdett komoly hangsúlyt fektetni a tisztán elektromos autók gyártására. Az i4-et és az iX-et követően a 7-es széria villanyos változata 2022-ben debütál, majd 2025-ben érkezik a kimondottan elektromos autók számára kifejlesztett Neue Klasse platform. A BMW a többi autógyártóhoz hasonlóan felismerte, hogy elengedhetetlen az iparág zöldebb tétele, ugyanakkor szeretné a környezetbarát technológiák alkalmazását még magasabb szintre emelni.

Oliver Zipse, a bajor cég vezérigazgatója elmondta, az újrahasznosítás kiemelt jelentőséggel bír a német vállalat számára, és meglátása szerint az új autók a közeljövőben már 70-80 százalékban újrahasznosíthatóak lehetnek. Hozzátette, az emberiség nagyjából 100 milliárd tonna nyersanyagot használ fel évente, ez a folyamat pedig sem gazdasági, sem fenntarthatósági szempontból nem folytatható vég nélkül. 

A BMW a 2021-es Müncheni Autószalonon mutatta be a 100 százalékban újrahasznosítható, a jövő technológiáit és ötleteit felvonultató i Vision Circular Concept tanulmányt. Jelenleg az új autókban azonban csak nagyjából 30 százalékban használnak újrahasznosított anyagokat, a bajorok pedig a Neue Klasse architektúrával javítanának jelentősen ezen az arányon. 

Zipse szerint az ellátási lánc is kulcsfontosságú szerepet játszik az újrahasznosíthatóságban. A legnagyobb akadályt a szükséges alkatrészek beszerzése jelenti. Ezért a BMW szorosan együttműködik beszállítóival, hogy segítsen leküzdeni ezeket az akadályokat. Ez nem fog egyik napról a másikra megtörténni, de a BMW célja, hogy az évtized végére az új autók legalább 70 százalékban újrahasznosítható alkatrészekből készüljenek.

Forrás:

CarBuzz & mahzrt.hu