A BMW Group 1,7 milliárd dollár befektetésével indítja be tisztán elektromos meghajtású modelljei sorozatgyártását az USA-ban
+++ A vállalatcsoport 1 milliárd dollárt invesztál a Spartanburg városában működő üzem elektromos mobilitást előkészítő fejlesztéseibe, hogy 2030-ban már legalább hat, zéró emissziójú BMW X modell láthasson itt napvilágot
+++ További 700 millió dollár befektetésével új akkumulátor-összeszerelő üzem épül Dél-Karolinában
+++ Az Envision AESC akkumulátorgyártó vállalat ezzel párhuzamosan új akkumulátorcella-gyárat épít a térségben, hogy a BMW Group innovatív, hengeres akkumulátorcelláit helyben készítve támogassa a tisztán elektromos meghajtású modellek egyesült államokbeli sorozatgyártását
Az egyesült államokbeli Spartanburg városában működő gyára célzott továbbfejlesztésével a BMW Group megnyitja elektromos mobilitást éltető vállalati stratégiája új fejezetét. Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke egy 1,7 milliárd dollár összértékű egyesült államokbeli befektetést jelentett be, amelynek értelmében a müncheni központú vállalatcsoport 1 milliárd dollár befektetésével készíti fel dél-karolinai üzemét a tisztán elektromos meghajtású modellek sorozatgyártására, további 700 millió dollárból pedig új akkumulátor-összeszerelő létesítményt épít a térségben. 2030-ban a BMW Group már legalább hat, zéró emissziójú BMW X modellt fog gyártani az Egyesült Államokban.
A spartanburgi üzemben tett hivatalos bejelentésen Henry McMaster, Dél-Karolina állam kormányzója, Harry Lightsey III kereskedelmi miniszter, David Britt, a Spartanburg Megyei Tanács gazdaságfejlesztési bizottságának elnöke, valamint Kenneth Gist, a Dél-Karolina állambeli Woodruff város miniszterelnöke is tiszteletét tette. Kenneth Gist az eseményen bejelentette továbbá, hogy az Egyesült Államokban készülő tisztán elektromos meghajtású BMW modellek nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorcelláit az Envision AESC akkumulátorgyártó vállalat gyártja majd vadonatúj, ugyancsak Dél-Karolinában épülő üzemében.
„A spartanburgi gyár immár évtizedek óta a BMW Group nemzetközi sikertörténetének egyik alappillére, a világszerte rajongott BMW X modellek otthona. A gyárra így elektromos mobilitást éltető vállalati stratégiánk fontos úttörőjeként is tekintünk, ahol 2030-ban már legalább hat, tisztán elektromos meghajtású BMW X modell lát majd napvilágot. A »BMW X modellek otthona« tehát mostantól a »tisztán elektromos meghajtású BMW modellek otthonává« is válik” – fogalmazott Oliver Zipse. „Sőt mi több, Dél-Karolinában a BMW Group »helyiek a helyiekért« alapelvét is előtérbe helyezzük: vadonatúj fejlesztésű, hatodik generációs akkumulátorcelláink, amelyeket mérnökeink kifejezetten a tisztán elektromos meghajtású modellek következő generációja számára fejlesztettek ki, itt, helyben készülnek majd – Dél-Karolinában, ahol az emisszió-mentes BMW X modellek is” – tette hozzá.
A spartanburgi üzemet az Envision AESC dél-karolinai akkumulátorcella-gyára látja majd el nagyfeszültségű akkumulátorcellákkal
„Helyiek a helyiekért” alapelvének megfelelően a BMW Group célja, hogy tisztán elektromos meghajtású modelljei akkumulátorcelláit a modellek sorozatgyártásának otthont adó üzem térségéből szerezze be. Ehhez a vállalatcsoport Dél-Karolinában az Envision AESC akkumulátorgyártó vállalat oldalán talált partnerre, amely a spartanburgi BMW-gyár kiszolgálására egy vadonatúj akkumulátorcella-gyárat épít az államban. Az Envision AESC így helyben gyártja majd a BMW Group innovatív, hengeres akkumulátorcelláit, amelyet a mérnökök kifejezetten a BMW eDrive hajtáslánc-technológia hatodik nemzedéke, ezzel párhuzamosan pedig a tisztán elektromos meghajtású modellek következő generációja számára fejlesztettek ki. Az akkumulátorcella-gyár éves kapacitása több mint 30 GWh lesz.
Az innovatív akkumulátorformátum több mint 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséget, akár 30 százalékkal gyorsabb töltési sebességet és akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot garantál, miközben előállítása hozzávetőlegesen 60 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással jár – a másodlagos lítium-, kobalt- és nikkelanyag részleges alkalmazásának, illetve a megújuló erőforrások hasznosításával előállított energia széleskörű alkalmazásának köszönhetően.
Az Envision AESC oldalán megkötött együttműködés a BMW Group regionális beszállítói hálózatának erősítése szempontjából is fontos lépés. A zéró emissziójú modellek sorozatgyártásának terjedése és a helyi akkumulátorcella-gyártó üzem létesítése új beszállítói láncok kiépüléséhez vezet, a térségben számos új alvállalkozói és beszállítói hálózattal, valamint megannyi új munkahellyel.
A BMW Group már korábban bejelentette, hogy a tisztán elektromos meghajtású modelljei következő generációjának sorozatgyártásához szükséges akkumulátorcella-mennyiség zavartalan biztosítása érdekében több mint tízmilliárd euró összértékben írt alá gyártási megállapodást a CATL és az EVE Energy akkumulátorcella-gyártó vállalatokkal az újfejlesztésű akkumulátorcellák gyártására vonatkozóan. Kínában és Európában így mindkét partner két-két, egyenként akár 20 GWh maximális éves kapacitású gigagyárat fog felépíteni.
Nagyobb befektetés és kibővített gyártási kapacitás Dél-Karolinában
Az 1,7 milliárd dollár összértékű egyesült államokbeli befektetés 700 millió dolláros részéből a BMW Group egy új akkumulátor-összeszerelő üzemet épít fel a dél-Karolinai Woodruff városában, a spartanburgi BMW-gyár közelében. Az új létesítmény, amely több mint 1 millió négyzetméternyi területen terül majd el, a tisztán elektromos meghajtású BMW modellek következő generációjának nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorait fogja előállítani. Ez mintegy 300 új munkahelyet teremt.
Jelenleg a spartanburgi BMW-gyár készíti a helyben gyártott két plug-in hibrid modell, a BMW X3 xDrive30e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 2,0 – 2,6 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,9 – 20,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 45 – 59 gramm / km) és a BMW X5 xDrive45e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,2 – 1,7 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 24,3 – 27,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 27 – 39 gramm / km) lítium-ion akkumulátormoduljait. A spartanburgi létesítmény gyártósorairól 2021-ben mintegy 70 000 darab plug-in hibrid modell gurult le, a Woodruff városában épülő akkumulátor-összeszerelő üzem így nagymértékben támaszkodik majd az itt megszerzett tapasztalatokra és felhalmozott szaktudásra.
„A BMW tartós és eredményes dél-karolinai jelenléte államunk autóipari sikertörténetek iránti elköteleződését és partnerségét nyomatékosítja” – mondta Henry McMaster, Dél-Karolina állam kormányzója. „A Spartanburg városában működő gyár 1 milliárd dollár értékű továbbfejlesztése és a Woodruff városában, további 700 millió dollár befektetésével épülő létesítmény bejelentése kikövezi a jövő felé vezető utat Dél-Karolinában. Gratulálok a BMW-nek ahhoz, hogy megmutatja az irányt” – tette hozzá.
A BMW Group spartanburgi gyára
A BMW Group egyesült államokbeli, Spartanburg városában működő gyárát 30 évvel ezelőtt alapították. A sorozatgyártás két évvel később meg is kezdődött. Az elmúlt évtizedekben az üzem a BMW Sports Activity Vehicle modellcsaládjának globális kompetenciaközpontjává és a müncheni központú vállalatcsoport nemzetközi gyártási hálózatának meghatározó létesítményévé érett. A BMW Group már közel 12 milliárd dollárt invesztált a spartanburgi gyárba, amely több mint 11 000 embernek ad munkát és évente akár 450 000 darab új autó gyártására is képes. Az Egyesült Államokban már több mint hatmillió darab új BMW modell gurult le a gyártósorokról – a helyi piac és a globális export számára egyaránt. Eme hangsúlyos erősségeit tekintve a BMW az elmúlt nyolc évben folyamatosan a legnagyobb értékű autóexportáló vállalatként van jelen az Egyesült Államokban.
Spartanburgben jelenleg tizenegy különböző BMW modell készül: a BMW X3, a BMW X4, a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7, valamint négy BMW M modell és két plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozat. Az M HYBRID hajtáslánc-technológiával szerelt, vadonatúj BMW XM modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,5 – 1,6 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 28,9 – 30,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 33 – 36 gramm / km; előzetes értékek, amelyeket hivatalosan még nem erősített meg a gyártó) sorozatgyártása ez év végén veszi kezdetét.
A spartanburgi BMW-gyár gördülékeny működéséhez több mint 300 egyesült államokbeli beszállító járul hozzá, közülük csak Dél-Karolinában több mint 40 cég közvetlen végterméket szállít le menetrend szerint.
„Rendkívül fontos lépés ez a spartanburgi gyár számára, hogy az elmúlt 30 év sikereire építkezve tovább írhassuk örökségünket a prémium modellek gyártójaként” – nyilatkozta Robert Engelhorn, a BMW Manufacturing Corporation elnök-vezérigazgatója. „E legutóbbi befektetéssel bebiztosítjuk jövőbeli működésünket és felkészíthetjük gyárunkat az elektromos mobilitás térnyerésére, illetve az új technológiák érkezésére, garantálva vállalatunk hosszú távú sikerét és vonzó, megbízható munkáltatóként kiérdemelt pozíciónkat Dél-Karolina államban” – tette hozzá.
Töretlen elköteleződés az Egyesült Államok mellett
Értékesítési- és marketing-tevékenységei mellett a BMW Group 12 állam hozzávetőlegesen 30 helyszínén van jelen az Egyesült Államokban, többek között fejlett dizájnstúdióval, technológiakutató és –fejlesztő központtal, kaliforniai kockázati tőkealappal, a BMW Group Financial Services szolgáltatással és a spartanburgi gyár működéséért felelős BMW Manufacturing Corporation vállalattal. Az Egyesült Államokban egy mintegy 650 tagot számláló, független tulajdonosok által működtetett BMW, MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkakereskedői hálózat üzemel. A BMW Group egyesült államokbeli jelenléte közvetve és közvetlenül összesen több mint 120 000 embernek ad munkát és eddig 43,3 milliárd dollárral járult hozzá az amerikai gazdasághoz.
„Technológiai nyitottság” és ügyfélközpontú rugalmasság
A BMW Group teljes mellszélességgel támogatja a fenntartható jövő kiépítését, az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése és az éghajlati célok elérése tekintetében pedig az Egyesült Államokban közös ambíciókon osztozik. A vállalatcsoport ugyanakkor a „technológiai nyitottság” alapelvét is követi, amely mentén egyszerre kínál tisztán elektromos meghajtású, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt és rendkívül hatékony belsőégésű erőforrásokkal dolgozó modelleket ügyfeleinek, akiknek így maradéktalanul képes kielégíteni mobilitási igényeiket – függetlenül attól, hogy az ország mely földrajzi területén és milyen infrastrukturális környezetben élnek. A BMW Group továbbra is elkötelezett azon célja mellett, hogy 2030-ra globális értékesítési mennyisége legalább 50 százalékát hálózatról tölthető modelljei adják.
Minden részletre kiterjedő, 360 fokos megközelítés
A BMW Group továbbá célul tűzte ki azt is, hogy 2030-ra mintegy 40 százalékkal csökkentse az egy legyártott új autójára vetített károsanyag-kibocsátás mértékét. A vállalatcsoport emisszió-csökkentési intézkedései a modellek teljes életciklusát átjárják, a klímasemlegesség felé vezető úton.
- Tervezés és fejlesztés: termékportfóliója elektrifikációján túl a BMW Group minden egyes modellje tervezési és fejlesztési folyamatait az úgynevezett „Secondary First” megközelítés mentén kezdi, amelynek értelmében új autóiban ma már átlagosan 30 százalékban újrahasznosított vagy újrafelhasznált anyagokat használ. A vállalatcsoport hosszú távú célja, hogy ezt az arányt 50 százalékra növelje.
- Beszállítói hálózat és beszerzés: a BMW Group hosszú évek óta aktív résztvevője az olyan kezdeményezéseknek, amelyeknek célja a felelős nyersanyag-kitermelés globális szabványainak megalkotása, valamint a környezetvédelmi és társadalmi normák megsértésének ellehetetlenítése. A BMW újgenerációs akkumulátorcelláinak sorozatgyártásához szükséges kobaltot és lítiumot hitelesített bányákban termelik ki. Ez azt jelenti, hogy a vállalatcsoport az alapanyagok teljes kitermelési folyamatában maximális átláthatóságot, és mint ilyen, felelős bányászatot garantál.
- Sorozatgyártás: gördülékeny működésükhöz a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának létesítményei olyan megújuló erőforrásokra támaszkodnak, mint a napenergia, a szélenergia és a vízenergia. Az elmúlt másfél évtizedben a BMW Group több mint 70 százalékkal csökkentette a járművei sorozatgyártási folyamatában keletkező károsanyag-kibocsátás mértékét, 2021 óta pedig nemzetközi gyártási hálózatának összes létesítménye karbonsemlegesen működik.
- Az autók használati fázisa: a BMW Group mérnökei töretlenül dolgoznak azon, hogy a hálózatról tölthető modellek nagyfeszültségű akkumulátorait hosszú távon fenntartható módon, megújuló erőforrások hasznosításával előállított energia alkalmazásával tölthessék fel az ügyfelek. A Kaliforniában működő tejipari gazdaságokkal kötött partnerségek például úgy csökkentik az üvegházhatású gázok kibocsátását, hogy megkötik és megújuló energiává alakítják a metángázt, amelyet ezt követően a lakossági elektromos hálózatba exportálnak. A müncheni központú vállalatcsoport emellett San Franciscóban egy ChargeForward nevű kísérleti programot is működtet, amely lehetővé teszi az autótulajdonosok számára, hogy járműveiket a lehető legnagyobb arányban napenergiával töltsék fel.
- Autó-újrahasznosítás és második élet: a BMW Group már a kezdetektől úgy tervezi meg új autóit, hogy számos újrahasznosítási szempontot is figyelembe vesz, ezzel nagymértékben növelve az egyes alkatrészekben rejlő, későbbi újrahasznosíthatósági és újrafelhasználhatósági lehetőségeket. A vállalatcsoport már korábban bebizonyította, hogy képes a nagyfeszültségű akkumulátoraiban használt anyagok több mint 90 százalékát újrafelhasználni, az elhasználódott járművek újrahasznosítását pedig világszerte mintegy 3 000 gyűjtőpont segíti.
Az elektromos mobilitás térnyerése felé vezető úton a BMW Group átfogó intézkedésekkel törekszik arra, hogy teljes értékláncában és modelljei teljes életciklusa során fenntartható megoldásokat kínáljon. A BMW jelenleg két tisztán elektromos meghajtású modellt kínál az Egyesült Államokban: a BMW iX Sports Activity Vehicle modellt és a BMW i4 Gran Coupé modellt. A tengerentúlon ez év végén ünnepli piaci premierjét a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 luxuslimuzin, amelyet további jelentős újítások követnek majd.
A BMW Group fenntarthatósági intézkedéseiről és egyedülálló elektrifikációs megközelítéséről bővebb információt találnak a https://www.bmwgroup.com/en/sustainability.html weboldalon.