A BMW Group 2023-ban is tovább csökkentette járműflottája összemissziós értékét
- A müncheni központú vállalatcsoport tavaly fennállása eddigi legalacsonyabb károsanyag-kibocsátási átlagértékét érte el Európában
- Példaértékű összemissziós értékével a BMW Group jelentős mértékben túlteljesítette az Európai Unió által előírt célértékeket
- A bajor prémiumgyártó tovább halad a 2030-ra kitűzött, átfogó emisszió-csökkentési céljai felé vezető úton
Exkluzív BMW podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A BMW Group tovább folytatja járműflottája összemissziós értékének szisztematikus csökkentését, amellyel nagymértékben járul hozzá a vállalatcsoport kimagasló emisszió-csökkentési céljainak megvalósításához.
Az átlagosan egy eladott új autóra vetített, az előzetes belső kalkulációk alapján kilométerenkénti 102,1 grammos (WLTP) károsanyag-kibocsátási érték 2,8 százalékos javulást jelent a 2022-ben regisztrált, autónkénti 105 grammos mutatóhoz viszonyítva, amellyel a BMW Group 26,4 grammal teljesítette túl az EU27+2 országok (az Európai Unió országai, Norvégia és Izland) által kitűzött, eladott új autónkénti 128,5 grammos célértéket.
A járműflotta összemissziós értékének átfogó csökkentésére irányuló folyamatos törekvésben a BMW Group elektromos mobilitást ösztönző vállalati stratégiájának módszeres alkalmazása kulcsfontosságú szerepet játszik. 2023-ban a müncheni központú vállalatcsoport világszerte összesen 376 183 darab tisztán elektromos meghajtású új autót értékesített, amely 74,4 százalékkal több, mint 2022-ben. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a BMW Group zéró emissziójú modelljeinek 2023-as értékesítési mutatója magasan túlszárnyalja a tisztán elektromos meghajtású autók összesített piaci növekedését.
Hálózatról tölthető portfóliója több mint 15 különböző, tisztán elektromos meghajtású modelljével a BMW Group célja, hogy 2024-ben is tovább folytassa zéró emissziójú autói sikeres értékesítési növekedését, és mint ilyen, 2024-ben minden ötödik, 2025-ben pedig minden negyedik új modelljét tisztán elektromos meghajtással értékesítse.
A BMW Group hálózatról tölthető modellpalettájának folyamatos bővítése mellett a hagyományos hajtáslánc-technológiák szisztematikus továbbfejlesztése is hozzájárul a károsanyag-kibocsátási értékek csökkenéséhez. A legutóbbi hajtáslánc-fejlesztési csomag jelentős mértékben növelte a belsőégésű erőforrások hatékonyságát, kiváltképp 2022 ősze óta.
Járműflottája összemissziós értékének folyamatos csökkentésére a BMW Group fenntarthatósági stratégiája szerves részeként tekint. A vállalatcsoport célja, hogy a 2019-es értékekhez viszonyítva 2030-ra teljes értékláncában – a beszállítói hálózattól kezdve, a sorozatgyártási folyamatokon keresztül, egészen a felhasználói fázisig – legalább 40 százalékkal csökkentse az egy legyártott új autójára vetített károsanyag-kibocsátás mértékét. A BMW Group emellett ambiciózus fenntarthatósági céljai mellett is rendíthetetlenül elkötelezett, hogy legkésőbb 2050-re teljes értékláncát tekintve olyan üzleti modell mentén működjön, amely egyetlen ponton sem bocsát ki káros anyagot.
E célok mentén haladva a BMW Group klímasemlegesség felé vezető útja tudományosan igazolt és átlátható, ráadásul a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezmény legambiciózusabb célkitűzésével is maximálisan összhangban van. A BMW Group a németországi autógyártó vállalatok közül elsőként csatlakozott az SBTI (Science Based Targets Initiative) 1,5 fokos üzleti tervéhez és az ENSZ nemzetközi Race to Zero kampányának is részese.
A sajtóközleményben szereplő értékesítési adatok előzetes értékek és a BMW Group 2023-as üzleti évét összefoglaló beszámoló publikálásáig változhatnak.