A BMW Group 2024-ben is növelni tudta tisztán elektromos meghajtású modelljei eladási számait

  • A müncheni központú vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású modelljei a tavalyi esztendő kihívásokkal teli piaci mezőnyében is 13,5 százalékos abszolút értékesítési gyarapodást értek el
  • Több mint 2,45 millió darab új autója eladásával a BMW Group sikeresen teljesítette a 2024-es év korrigált értékesítési célját
  • A BMW márka számos régióban növeli eladásait, egyre nagyobb piaci részesedéseket ér el és őrzi globális szegmensvezetőként betöltött pozícióját
  • ochen Goller: „Tisztán elektromos meghajtású modelljeink értékesítési növekedése 2025-ben is folytatódik” 

A BMW Group 2024-ben is növekedési pályán maradt és világszerte 426 594 darab tisztán elektromos meghajtású új autót adott át ügyfeleinek – ami 13,5 százalékos abszolút növekedést jelent. Tisztán elektromos meghajtású modelljeivel a BMW és a MINI márka is kétszámjegyű értékesítési gyarapodást könyvelhetett el 2024-ben: előbbi 11,6 százalékos (368 523 darab új autóval), míg utóbbi 24,3 százalékos (56 181 darab új autóval) fejlődést ért el. A Rolls-Royce márka ugyancsak jelentős értékesítési növekedést regisztrált tisztán elektromos meghajtású modelljeivel: az 1 890 darab luxusautó 479,6 százalékos bővülésnek felel meg. Kínán kívül a BMW márka mindegyik értékesítési régiójában, mindegyik hajtáslánc-technológiájával eladási növekedést ért el.

„A BMW Group a kihívásokkal teli piaci körülmények ellenére is növekedési pályán tartja tisztán elektromos meghajtású modelljeit. Ez nem csupán a tisztán elektromos meghajtású modellek jelentős értékesítési növekedésében, de az egyre több európai megrendelésben is tetten érhető” 

– mondta Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. 

„Erős és folyamatosan bővülő termékpalettánkkal biztosak vagyunk abban, hogy tisztán elektromos meghajtású modelljeink értékesítési növekedése 2025-ben is folytatódik” 

– tette hozzá.

Amíg a BMW Group újautó-átadásai 2024 első felében az előző esztendővel megegyezőek voltak, addig a második félév értékesítési teljesítményét az IBS (Integrated Braking System) érintettségű átadási nehézségek és a Kínában jelentkező mérsékelt kereslet egyaránt befolyásolta. A BMW Group így korrigálta a 2024-es év értékesítési célját, amelyet a világszerte átadott összesen 2 450 804 darab új autóval sikeresen teljesített. A hálózatról tölthető modellek ebből 24,2 százalékban, szám szerint 593 215 darabbal vették ki részüket. A tisztán elektromos meghajtású autók értékesítési aránya 17,4 százalékra emelkedett.

2024-ben a BMW márka világszerte összesen 2 200 177 darab új autót adott el, amely az előző esztendő tükrében 2,3 százalékos abszolút csökkenésnek felel meg. Technológiákon átívelő vonzó termékpalettájának köszönhetően a bajor prémiummárka megőrizte globális szegmensvezetőként betöltött pozícióját. Az európai régióban a BMW tovább növelte piaci részesedését, Olaszországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában is kétszámjegyű értékesítési növekedést érve el. A BMW márka az Egyesült Államokban is értékesítési növekedéssel zárta a 2024-es évet. Németországban a BMW a tisztán elektromos meghajtású modelleket érintő, általánosan csökkenő tendencia ellenére is növelni tudta a tisztán elektromos meghajtású modelljeire érkező megrendeléseket.

BMW M GmbH világszerte 206 582 darab új autót értékesített 2024-ben, ami 2,1 százalékos abszolút növekedés és új egész éves eladási rekord. A MINI márka, amely tavaly teljes portfólióját felfrissítette, ez idő alatt világszerte összesen 244 915 darab új autót adott el, ami 17,1 százalékos csökkenés. Az esztendő utolsó negyedévében a brit prémiummárka szinte megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei negyedik negyedéves értékesítési mutatóját, 29 698 darab új autó eladásával. 2024-ben a Rolls-Royce világszerte összesen 5 712 darab új luxusautót értékesített, ami 5,3 százalékos abszolút csökkenésnek felel meg. A BMW Motorrad 210 408 darab robogót és motorkerékpárt adott el, ami 0,6 százalékos abszolút gyarapodás és új egész éves eladási rekord.

A BMW Group értékesítési eredményei 2024 negyedik negyedévében és az egész 2024-es évben

 2024 negyedik negyedéve2023 negyedik negyedévéhez képestAz egész 2024-es évAz egész 2023-as évhez képest
BMW Group összes autó696 647-2,9%2 450 804-4,0%
BMW márka616 674-2,4%2 200 177-2,3%
BMW M GmbH60 015+2,1%206 582+2,1%
MINI márka78 231-7,5%244 915-17,1%
BMW Group hálózatról tölthető autók*184 095+2,0%593 215+4,8%
BMW Group tisztán elektromos meghajtású autók132 542+2,9%426 594+13,5%
Rolls-Royce Motor Cars1 742+17,9%5 712-5,3%
BMW Motorrad46 972+6,4%210 408+0,6%

*A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek

A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata

 2024 negyedik negyedéve2023 negyedik negyedévéhez képestAz egész 2024-es évAz egész 2023-as évhez képest
Európa267 846-1,4%947 235+0,6%
Németország*71 777-5,8%267 285-5,3%
Ázsia261 620-8,8%960 951-10,2%
Kína190 892-14,0%714 530-13,4%
Amerikai kontinens150 450+5,8%480 994+0,2%
Egyesült Államok126 257+6,5%397 652+0,5%

*Előzetes értékek

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!