A BMW Group az IAA MOBILITY 2021 kiállításon (3)

+++ Először rendezik meg a BMW Group otthonában a Nemzetközi Autóipari Kiállítást
+++ Innovációk és új technológiák a jövő mobilitásához
+++ Fókuszban a körkörös gazdaság, a fenntarthatóság és a városi mobilitás

Hetven év után először Frankfurt helyett a BMW Group szülővárosában, Münchenben rendezik meg a Nemzetközi Autóipari Kiállítást, az IAA-t. 2021. szeptember 7-12. között a kiállítók bemutatják legújabb innovációikat, és körbejárják a jövő mobilitásának kérdését a kereskedelmi szféra szakembereivel és a közösség tagjaival. Az IAA MOBILITY 2021 fő témái között szerepel a körkörös gazdaság, a fenntarthatóság és a városi mobilitás.

BMW Motorrad: a városi mobilitás koncepciójának meghatározó eleme

A két új elektromos BMW modell mellett a cég standjának látogatói a BMW Motorrad azon legfrissebb újításaival is találkozhatnak, melyek jól demonstrálják a BMW Group jövőképét az innovatív mobilitásról.

A BMW Motorrad összesen három úttörő modellt mutat be az idei IAA-n. Ide tartozik a BMW CE 04 elektromos robogó, teljesen újragondolt dizájnnal. A BMW CE 04 2021. július 7-én ünnepelte világpremierjét, és az IAA most a szélesebb közönség számára biztosít lehetőséget arra, hogy közelebbről is szemügyre vehesse a járművet.

A károsanyagkibocsátás-mentes BMW CE 04 robogó mellett a BMW Motorrad két másik izgalmas koncepciót is bemutat az IAA-n. Ezeket a jövőre nézve tisztán elektromos mobilitási koncepciókat kifejezetten a városi terekben való felhasználásra fejlesztették ki, és megfelelnek az ott élő emberek preferenciáinak és igényeinek.

MINI HUB

Az IAA MINI HUB-jának fő vonzereje a MINI Urbanaut, a jövő mobilitásának innovatív látomása. Először a #NEXTGen 2020-on mutatták be; most pedig az Urbanaut modell megjelenik az Open Space MINI standján is, és így a látogatók először találkozhatnak vele fizikai valójában. A MINI márkára jellemző karakterisztikákat átültették a jövő mobilitásába, újraértelmezett formában. A MINI Vision Urbanaut megtestesíti az „Okos helykihasználást”, és választ ad a jövőbeli városok és életstílusok igényeire.

Az elektromos meghajtású MINI Vision Urbanaut számos „MINI pillanatot” nyújt a felhasználónak: a „Chill” pillanat egyfajta visszavonulást és a nyugalom szigetét jelenti; a „Wanderlust” pillanatokban a jármű útitárssá válik; a „Vibe” pillanatokban pedig találkozóhellyé alakul át a barátok és a család számára.

Ebből a célból a jármű belső terét teljesen újragondolták, és rendkívül hívogató és otthonos hangulatot teremtettek olyan fenntartható anyagok használatával, mint a parafa a padlón, illetve a kormánykeréken, valamint az újrahasznosított textíliák az üléseken. A beépített alkatrészek számának csökkentése, valamint a bőr és a króm hiánya még inkább hangsúlyozza a Vision fenntarthatóságra való összpontosítását.

Az Open Space látogatói közvetlen közelről tapasztalhatják meg a MINI Vision Urbanaut fénypontjait. Köztük a forgó vezetőülést, a műszerfalat, amely leereszkedik és kanapévá alakítható, valamint a kormányt, amely megnyúlik, amikor a megfelelő „MINI pillanat” elindul. Egy másik lenyűgöző tulajdonság a szélvédő nyitási / zárási funkciója, amely a kanapéval kiegészülve megteremti az „utcai erkélyt”.

BMW Startup Garage Hub

A látogatók felgyorsulhatnak a BMW Startup Garage Hub-nál található BMW Startup Garage-nál. A kiállítás azon innovatív startupokat mutatja be, amelyek a BMW Startup Garage program kedvezményezettjeiként máris nagy szerepet játszanak a fenntarthatóság növelésében.

Az élő pitch-ekre – a program egyik csúcspontjára – szeptember 9-én kerül sor. Ebben az egyórás show-ban a világ minden tájáról érkező, innovatív induló vállalatok mutatják be kiemelkedő technológiáikat a fenntarthatóság területén.

A startupokat az Open Call 360° Sustainability Challenge részeként választották ki és értékelték. A döntősök hozzáférést kapnak a BMW Startup Garage kockázati ügyfélprogramjához, megnyitva ezzel számukra a lehetőséget a hosszú távú beszállítói kapcsolatra.

A BMW Group 2015-ben kockázati ügyfélegységként indította útjára a BMW Startup Garage-t. Azóta több mint 100 induló technológiai vállalat vett részt a programban, melynek beruházási volumene meghaladta a 2,8 milliárd dollárt.

A BMW Startup Garage célja, hogy korai hozzáférést biztosítson az új technológiákhoz és innovációkhoz, amelyek a jövő mobilitására összpontosítanak. A közelmúltban alapított vállalatok világszerte jelentkezhetnek a programra a BMW Startup Garage www.bmwstartupgarage.com honlapján keresztül.