A BMW Group és a BMW márka is értékesítési rekorddal zárta a 2021-es évet Magyarországon
A BMW 4 063 db autót értékesített tavaly Magyarországon, ami 2020-hoz képest 16%-os növekedést és rekordszámú eladást jelent. A hazánkban évek óta kiegyensúlyozottan növekvő teljesítményt nyújtó BMW Group márkái közül a MINI eladásai bővültek legnagyobb mértékben, mintegy 25%-kal. A BMW Motorrad is új csúcsokat ért el itthon.
A BMW Group globálisan és hazánkban is jelentős növekedéssel zárta a tavalyi évet. A BMW márka 2020-hoz képest világszerte 9,1%-kal több, 2 213 795 darab új autót adott át ügyfeleinek és ezzel a prémium szegmens legkeresettebb márkájává emelkedett. A világszerte eladott 2 521 525 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modell 8,4%-kal haladja meg a 2020-ban értékesített új autók eladási mutatóját.
A hálózatról tölthető modellek 2021-ben a BMW és a MINI globális értékesítéseinek 13%-át tették ki. Szám szerint ez 328 316 darab új autót jelent, amely 70,4%-kal több mint egy évvel korábban. Európában ez az arány már 23%, amely 225 415 darab új modellben érhető tetten.
A vérpezsdítő sportautókat építő BMW M GmbH tavaly világszerte 13,4%-kal több, szám szerint 163 542 darab új autót adott el, amellyel mind a teljesítményre optimalizált modellek, mind a nagyteljesítményű sportautók tekintetében ötvenéves fennállása legeredményesebb értékesítési mutatóját állította fel.
A MINI 302 144 darab új autót értékesített tavaly – 3,3%-kal többet, mint 2020-ban. A brit prémiumgyártó az összes eladott újdonság mintegy 17%-át hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával értékesítette, minden harmadik 3-ajtós tavaly eladott MINI elektromos volt.
A 2021-es évet a BMW Group kétkerekű divíziója is fennállása legsikeresebb esztendejeként könyvelheti el, hiszen világszerte 14,8%-kal több robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek, mint egy évvel korábban. Ez szám szerint 194 261 darab új modellt jelent.
A BMW Group értékesítési eredményei 2021-ben Magyarországon
„A BMW Group minden üzletágában éves értékesítési rekordot könyvelhettünk el 2021 végén Magyarországon. A valamennyi márkánkat érintő, a 2020-as évhez viszonyított 17%-os növekedést abban a környezetben értük el, melyben az összpiaci eladások 5%-ot estek és jelentősen túlszárnyaltuk a BMW Group egyébként szintén impresszív, éves szinten 8,4%-os globális értékesítés növekedését is. BMW modellekből 4 063 db-ot (+16% 2020-hoz képest), MINI modellekből 457 db-ot (+25% 2020-hoz képest) adtunk át ügyfeleinknek. A BMW Group magyarországi sikerei és az eladások évek óta tapasztalható növekedése mögött elsősorban a vállalat modelloffenzívája és a stabil márkakereskedői hátterünk áll” – mondta el Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat Évindító sajtótájékoztatóján.
A BMW SAV és SAC modelljeinek térnyerése tavaly is stabil volt: a BMW X modellek értékesítése 15%-kal nőtt 2020-hoz képest és az 1 958 db eladott X modell már az összértékesítés 48%-át tette ki. A tavalyi év legnagyobb sikert arató BMW modellje is ebből a szegmensből került ki: BMW X5-ösből 605 darabot szállítottak ki az ügyfeleknek. A magyar piacon hagyományosan a legnagyobb népszerűségnek örvendő 3-as sorozat így 563 darabbal a második helyre szorult. Az X modellek legmagasabb növekedési ütemét a BMW X6-os érte el, melynek értékesítési volumene 34%-ot nőtt egy év alatt. A hazai prémiumszegmensben továbbra is a BMW ügyfelei közül választják a legtöbben az összkerék-meghajtású modellváltozatokat: tavaly az értékesített modellek 69%-át xDrive hajtással rendelték meg.
A BMW M modellekből 220 darabot adtak el, mely 79%-os növekedést jelent, a sikerek mögött elsősorban az új BMW M3 és M4, illetve az X5M és X6M modellek álltak.
Kiemelkedően sikeres a BMW 4-es sorozata is, mely 2021-ben a prémium középkategória sportautó szegmensének 65%-t tudta magáénak, 205 darabos teljesítménnyel, illetve 170%-os értékesítési növekedéssel 2020-hoz viszonyítva.
A BMW Group elektromos modelljeinek térnyerése 2021-ben is folytatódott: bár a plug-in hibrid modellek értékesítése 2%-kal csökkent, a tisztán elektromos hajtású modellek ezt bőven ellensúlyozták a 30%-os növekedésükkel. Az összesen 535 db értékesített plug-in hibrid modell 29%-át a BMW X5 45e adta. A tisztán elektromos szegmens abszolút győztese a MINI Cooper SE lett. A tökéletes városi autóként számon tartott modellből 2020-hoz képest 68%-kal többet, összesen 126 db-ot értékesítettek a márkakereskedések. Erős rajtot vett a BMW tavaly megjelent két újdonsága, a BMW iX3 (90 db) és a BMW iX (28 db) is, az immár 8 éve bemutatott BMW i3 népszerűsége pedig töretlen (96 db).
MINI-ből tavaly 457 darab kelt el, ami 2020-hoz képest 25%-os értékesítési volumen növekedést jelent. A tavaly hazánkban a valaha volt legjobb évét záró brit prémiumgyártó portfóliójából a legtöbb ügyfél a 3-ajtós modellt választotta, közülük csaknem minden második vásárló az elektromos hajtás mellett döntött. A klasszikus kialakítású MINI-k és Cabrio modellek az összértékesítés háromnegyedét adták. A sikeres év hátterében kifejezetten jelentős szerepet játszott a bővülő hazai márkakereskedői hálózat, melyet immár hat értékesítési pont alkot.
A BMW Motorrad 2020-hoz hasonlóan, tavaly is új értékesítési rekordot ért el. A 659 darab (+3,9% 2020-hoz képest) megrendelt kétkerekű az összesített motorkerékpár eladások második helyére repítették a márkát. Az 500 ccm feletti nagymotor kategóriában továbbra is piacvezető – 23,4%-os részesedéssel – a BMW 575 db értékesített motorkerékpárral, mely 4,7%-os növekedés 2020-hoz képest. A BMW Motorrad legtöbb ügyfele tavaly az R1250 GS/Adventure modelleket rendelte meg, összesen 248 darabot, mellyel a piac legnépszerűbb modellje volt. Az 500 ccm alatti kategóriában 84 db BMW kétkerekűt értékesített a vállalat itthon és remekül indult a tavaly bemutatott R 1250 RT pályafutása is a 81 eladott modellel.