A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2020 harmadik negyedévét
A müncheni központú vállalatcsoport világszerte összesen 675 680 darab új autót adott el idén júliusban, augusztusban és szeptemberben, amellyel harmadik negyedéves viszonylatban 8,6 százalékos értékesítési növekedést könyvelhetett el. A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai iránt eközben mintegy másfélszeres kereslet mutatkozott.
A BMW Group a júliusi, augusztusi és szeptemberi hónapot érintő harmadik negyedévben összesen 675 680 darab új autót adott át ügyfeleinek világszerte, amely 8,6 százalékkal több, mint a 2019 hasonló időszakában értékesített mennyiség. Ahogyan az várható volt, a vállalatcsoport január és szeptember közötti értékesítési teljesítményét nagymértékben meghatározta a koronavírus-járvány, így ez idő alatt a BMW Group világszerte 12,5 százalékkal kevesebb, szám szerint összesen 1 638 316 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott el.
„Erőteljes modellpalettánknak köszönhetően évről évre képesek voltunk növelni eladásainkat az esztendő harmadik negyedévében, és ezen még a koronavírus-járvány elhúzódó hatásai sem változtattak” – fogalmazott Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Kifejezett örömünkre szolgál, hogy hálózatról tölthető modelljeink iránt eközben mintegy másfélszeres ügyfélérdeklődés mutatkozik, amellyel az elektromos mobilitás piaci növekedésünk legfőbb motorjává lépett elő. 2020. január 1-je óta ügyfeleinknek körülbelül 10 000 darab tisztán elektromos meghajtású MINI modellt adtunk át, amely jól mutatja, hogy a zéró emissziójú vezetési élmény mekkora értéket képvisel” – tette hozzá Pieter Nota.
A harmadik negyedév értékesítési sikertörténetét az erőteljes modellpaletta tagjai vezénylik
Idén júliusban, augusztusban és szeptemberben a BMW összesen 9,8 százalékkal több új autót értékesített világszerte, mint 2019 hasonló időszakában. Szám szerint ez 585 336 darab modellt jelent. A bajor prémiumgyártó eladási mutatóinak jelentős lendületet adott az első BMW 2-es Gran Coupé bevezetése, a megújult BMW 5-ös sorozat piaci premierje és az immár négyféle hajtáslánc-technológiával megrendelhető, új BMW X3. A január és szeptember közötti kilenc hónapban a BMW a koronavírus-járvány miatt globálisan 11,3 százalékkal kevesebb új autót értékesített, mint egy évvel korábban.
2020 első három negyedévében a MINI 208 144 darab új autót adott el világszerte, amely kereken 20 százalékos csökkenést jelent, noha a harmadik negyedév értékesítési mutatói éves viszonylatban 1,9 százalékos gyarapodásról számolnak be.
A Rolls-Royce Motor Cars 2 651 darab luxusautót értékesített az év első kilenc hónapjában, amely 28,5 százalékkal kevesebb, mint a 2019 hasonló időszakában eladott mennyiség. A modellpaletta tagjait övező töretlen érdeklődésről azonban a második és harmadik negyedév közötti 54 százalékos értékesítési növekedés tesz tanúbizonyságot. Az egyre több ügyfélmegkeresés és az egyre több megrendelés rendkívül erős negyedik negyedévet és éves zárást vetít előre. Az új Rolls-Royce Ghost szeptemberben ünnepelte világpremierjét, az első tulajdonosok pedig az esztendő utolsó negyedévében vehetik át luxusautójukat.
A január és szeptember közötti időszakban 5,4 százalékkal kevesebb, 129 599 darab új robogót és motorkerékpárt értékesített a BMW Motorrad. A harmadik negyedév ebből 52 892 darab kétkerekűvel vette ki a részét, amely az előző év hasonló időszakához viszonyítva 20,9 százalékos növekedési eredmény.
Az elektromos mobilitás, mint a piaci növekedés legfőbb motorja
A BMW Group 2020 januárja és szeptembere között világszerte 116 381 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modellt értékesített, amely kereken 20 százalékos fejlődés. A vállalatcsoport júliusban, augusztusban és szeptemberben összesen 54 719 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellt adott el, amely 46,6 százalékkal múlja felül a 2019 hasonló időszakában produkált értékesítési teljesítményt.
A BMW X2, a BMW 3-as sorozat és a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt, új modellváltozatai Európában és világszerte egyaránt a BMW Group iránymutató pozícióját nyomatékosítják a hálózatról tölthető prémium modellek mezőnyében. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) piaci bevezetése ráadásul már az év vége előtt megkezdődik.
2021-ben a BMW Group tovább folytatja hálózatról tölthető modellpalettája szisztematikus bővítését: érkezik a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a technológiai zászlóshajóként debütáló BMW iNEXT. A müncheni központú vállalatcsoport célja, hogy 2030-ra több mint hétmillió darab hálózatról tölthető modellje guruljon a világ útjain, kétharmad részük ráadásul tisztán elektromos meghajtással. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, rajta a BMW 7-es sorozat, a BMW X1 és a BMW 5-ös sorozat következő nemzedékének tisztán elektromos meghajtású modellváltozatával. Ezen modelleket – ahogyan már most a BMW X3 modellt is – a bajor prémiumgyártó ügyfelei 48 Volt kapacitású indítógenerátorral szerelt mild-hibrid technológiával dolgozó benzines és dízelüzemű erőforrásokkal, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is megrendelhetik majd.
A BMW Group elektromos mobilitás terén elért értékesítési sikertörténetéből a MINI modelljei is kiveszik a részüket. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) rendkívüli népszerűségnek örvend a brit prémiumgyártó ügyfeleinek körében, amelyet a január és szeptember között értékesített mintegy 10 000 darab új modell is igazol.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
Németország
A 2020 júliusa és szeptembere közötti három hónapban a BMW Group 85 579 darab új autót adott el hazai piacán, amely 12,1 százalékos értékesítési növekedést jelent. A január óta eltelt kilenc hónapban 201 865 darab új BMW modell kelt el Németországban, a 2019 hasonló időszakához viszonyított 16 százalékos visszaesés a koronavírus-járvány számlájára írható. A hálózatról tölthető modellek iránt ugyanakkor mintegy 44 százalékkal intenzívebb érdeklődés mutatkozik, amely az összes eladott új autó hozzávetőlegesen 12 százalékát jelenti.
Európa
Január óta a BMW Group összesen 648 107 darab új BMW és MINI modellt adott el az öreg kontinensen, amely 19,7 százalékos csökkenés. Az esztendő harmadik negyedéve azonban 7,1 százalékos értékesítési emelkedéssel zárt, amely szám szerint 275 618 darab új autót jelent. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek iránt ez idő alatt 85,1 százalékkal több megrendelés érkezett, mint egy évvel korábban. Európában a koronavírus-járvány okozta piaci sajátosságok és teljesítmények régiónként változnak.
Amerika
Tengerentúli értékesítéseit a BMW Group a harmadik negyedév tekintetében 17 százalékos, míg egész éves viszonylatban 25,7 százalékos csökkenéssel zárta. A 99 052, illetve 251 154 darab új autó azt mutatja, hogy a koronavírus-járvány leginkább az amerikai kontinensen okozott nehézségeket. Az Egyesült Államokban ugyanakkor a BMW a vártnál is intenzívebb ügyfélérdeklődéseket regisztrált az esztendő harmadik negyedévében, amely a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonságok 28,2 százalékos értékesítési növekedésében is tetten érhető.
Kína
Kínában a BMW Group 559 681 darab új BMW és MINI modellt adott el a január és szeptember közötti kilenc hónapban, amely 6,4 százalékos javulást jelent. A biztató második negyedév után Kína 31,1 százalékos értékesítési fejlődéssel zárta 2020 harmadik negyedévét, szám szerint 230 612 darab új autóval. Szeptember végéig a hálózatról tölthető modellek iránti érdeklődés 7,4 százalékkal, 20 713 darab új autóra nőtt.
A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata
2020. harmadik negyedév | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2020. január – szeptember | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
Európa | 275 618 | +7,1% | 648 107 | -19,7% |
Németország* | 85 579 | +12,1% | 201 865 | -16,0% |
Ázsia | 288 370 | +24,9% | 704 523 | +3,0% |
Kína | 230 612 | +31,1% | 559 681 | +6,4% |
Amerikai kontinens | 99 052 | -17,0% | 251 154 | -25,7% |
Egyesült Államok | 78 634 | -15,7% | 199 571 | -24,6% |
A BMW Group értékesítési eredményei 2020 első kilenc hónapjában
2020. harmadik negyedév | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2020. január – szeptember | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
BMW Group autók | 675 680 | +8,6% | 1 638 316 | -12,5% |
BMW | 585 336 | +9,8% | 1 427 521 | -11,3% |
MINI | 89 253 | +1,9% | 208 144 | -20,0% |
Hálózatról tölthető* ¹ | 54 719 | +46,6% | 116 381 | +20,0% |
Rolls-Royce | 1 091 | -9,5% | 2 651 | -28,5% |
BMW Motorrad | 52 892 | +20,9% | 129 599 | -5,4% |
*Előzetes értékek