A BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelljei töretlen népszerűségnek örvendenek, a propaganda szerint
- Január és szeptember között 19,1 százalékkal nőtt a tisztán elektromos meghajtású modellek értékesítési mutatója
- A müncheni központú vállalatcsoport az év első kilenc hónapjában világszerte 1 754 158 darab új autót adott el
- Európában a BMW márka jelentős értékesítési gyarapodást ért el
- A MINI márka az esztendő harmadik negyedévét a tisztán elektromos meghajtású modellek magasabb eladási mutatójával zárta
2024 első kilenc hónapjában a BMW Group a globálisan változékony piaci körülmények ellenére is növelni tudta tisztán elektromos meghajtású modelljei értékesítési mutatóját: a világszerte eladott 294 054 darab új autó 19,1 százalékos fejlődésnek felel meg. A BMW márka ebből 266 151 darab modellel vette ki a részét, ami az előző esztendő első háromnegyed évéhez képest 22,6 százalékos növekedést jelent. Hasonló tekintetben a MINI márka 54,3 százalékos javulást ért el a harmadik negyedévben, szám szerint 16 536 darab tisztán elektromos meghajtású modellt értékesítve.
„Tisztán elektromos meghajtású modelljeink világszerte sok ügyfelet nyernek meg – ahogyan azt értékesítési mutatóink jelentős, kétszámjegyű növekedése is mutatja” – fogalmazott Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Az európai régióban is növelni tudtuk eladásainkat. Vonzó modellpalettánk, amelyet a technológiai nyitottság jegyében fejlesztettünk ki, a folyamatosan változó piaci körülmények ellenére is sikert sikerre halmoz. A BMW márka jelentős piaci részesedést szerzett Európában, amellyel a régió növekedési rátáját is túlteljesítette” – tette hozzá.
Európában a BMW márka összesen 577 803 darab új autót adott el 2024 első kilenc hónapjában, ami a többek között Nagy-Britanniában, Olaszországban és Franciaországban tapasztalható kimagasló keresletnek köszönhetően 7,6 százalékos növekedést jelent. A bajor prémiummárka tisztán elektromos meghajtású modelljei szintén nagyon jól teljesítettek Európában: a 121 844 darab modell 35,8 százalékos gyarapodással ér fel.
A BMW Group világszerte 1 754 158 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített az év első kilenc hónapjában, ami 4,5 százalékos csökkenés. Utóbbi részben az IBS (Integrated Braking System) meghibásodásban érintett modellek javítása következtében begyűrűző átadáslassítás – amely a harmadik negyedév mutatóira jelentős hatást gyakorolt –, valamint a Kínában jelentkező nehéz piaci körülmények számlájára írható. E fejlemények tekintetében a BMW AG szeptember 10-én a 2024-es piaci évre kitűzött értékesítési céljait is felülvizsgálta.
Január és szeptember között a BMW márka tisztán elektromos meghajtású modelljei töretlen népszerűségnek örvendtek: a globálisan értékesített 266 151 darab autó 22,6 százalékos növekedést jelent. A legnagyobb fejlődést a BMW iX1* és a BMW i4* érte el. 2024 első kilenc hónapjában a bajor prémiumgyártó világszerte összesen 1 583 485 darab új autót értékesített, ami 2,3 százalékos csökkenés. Ez idő alatt a BMW M GmbH 146 574 darab teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű modellt adott át ügyfeleinek, ami 2,0 százalékos javulást jelent, többek között a BMW M2* és a BMW M3 Touring* modelleket övező, kimagasló ügyfélérdeklődésnek köszönhetően. A MINI márka, amely idén teljes portfólióját megújítja, világszerte összesen 166 703 darab új autót értékesített szeptember végéig. Ez 20,9 százalékos csökkenés. Az esztendő harmadik negyedévében a tisztán elektromos meghajtású MINI modellek kiváltképp nagy népszerűségnek örvendtek és 54,3 százalékos értékesítési növekedést produkáltak. Ez szám szerint 16 536 darab modellt jelent. Január és szeptember között 3 970 darab Rolls-Royce modell kelt el, ami 12,8 százalékkal marad el az előző esztendő megegyező időszakának mutatójától.
A BMW Motorrad ez idő alatt 163 436 darab robogót és motorkerékpárt értékesített, ami 0,9 százalékos csökkenés.
A BMW Group értékesítési eredményei 2024 harmadik negyedévében és első háromnegyed évében
2024 harmadik negyedéve | 2023 harmadik negyedévéhez képest | 2024 első háromnegyed éve | 2023 első háromnegyed évéhez képest | |
---|---|---|---|---|
BMW Group összes autó | 540 882 | -13,0% | 1 754 158 | -4,5% |
BMW márka | 487 062 | -11,4% | 1 583 485 | -2,3% |
BMW M GmbH | 47 057 | -3,9% | 146 574 | +2,0% |
MINI márka | 52 669 | -25,2% | 166 703 | -20,9% |
BMW Group hálózatról tölthető autók* | 140 065 | +0,1% | 409 122 | +6,2% |
BMW Group tisztán elektromos meghajtású autók | 103 440 | +10,1% | 294 054 | +19,1% |
Rolls-Royce Motor Cars | 1 151 | -16,2% | 3 970 | -12,8% |
BMW Motorrad | 50 364 | -3,2% | 163 436 | -0,9% |
*A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek
A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata
2024 harmadik negyedéve | 2023 harmadik negyedévéhez képest | 2024 első háromnegyed éve | 2023 első háromnegyed évéhez képest | |
---|---|---|---|---|
Európa | 219 269 | -1,0% | 679 432 | +1,4% |
Németország* | 64 846 | -8,8% | 195 381 | -5,1% |
Ázsia | 205 987 | -24,1% | 699 262 | -10,7% |
Kína | 147 691 | -29,8% | 523 638 | -13,1% |
Amerikai kontinens | 101 256 | -10,7% | 330 546 | -2,2% |
Egyesült Államok | 83 412 | -9,2% | 271 399 | -2,1% |
*Előzetes értékek
*Átlagos üzemanyag-fogyasztási, illetve kombinált energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok