A BMW Group tovább bővíti tisztán elektromos hajtáslánc-technológiai alkatrészei gyártási hálózatát
A müncheni központú vállalatcsoport Lipcsében és Regensburgban is megkezdi a hálózatról tölthető modellek nagyfeszültségű akkumulátorainak és akkumulátor-alkatrészeinek sorozatgyártását.
A BMW Group Lipcsében és Regensburgban is beindítja saját akkumulátor-alkatrészei tömegtermelését, amellyel tovább bővíti tisztán elektromos hajtáslánc-technológiai alkatrészei gyártási hálózatát. A müncheni központú vállalatcsoport kevesebb, mint egy éve határozta el, hogy felfejleszti a zéró emissziójú hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek németországi sorozatgyártását, 2021. május 3-án pedig meg is kezdődött Lipcsében a nagyfeszültségű akkumulátormodulok tömegtermelése. Egy hónappal ezelőtt, 2021 áprilisában a nagyfeszültségű akkumulátorcellák innovatív burkolatainak sorozatgyártása is beindult Regensburgban, ahol 2022-től teljes energiatároló egységek is készülnek majd. „Terveink szerint 2030-ban már legalább minden második autónkat tisztán elektromos meghajtással adjuk majd el, gyártási hálózatunkat így eszerint, folyamatosan bővítjük” – fogalmazott Michael Nikolaides, a BMW Group erőforrások és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák sorozatgyártására szakosodott részlegének vezetője.
A vállalatcsoport összesen több mint 250 millió eurót fektet be Lipcsében és Regensburgban működő létesítményei továbbfejlesztésébe, hogy a két üzem a következő években magabiztosan képes legyen kiszolgálni a hálózatról tölthető autók iránt mutatkozó egyre intenzívebb ügyfélkereslet következtében fellépő akkumulátor-szükségleteket. A hamarosan piacra guruló BMW iX* és BMW i4 hajtáslánc-technológiájában a legkorszerűbb nagyfeszültségű akkumulátorok dolgoznak, a közeljövőben pedig a BMW Group újabb és újabb tisztán elektromos meghajtású modellekről rántja le a leplet. Az akkumulátor-alkatrészek rugalmas sorozatgyártása ezzel párhuzamosan fejlődik.
„Folyamatosan bővítjük létesítményeink kapacitását és kvalitásait, miközben maximálisan kihasználjuk munkatársaink szaktudását és tapasztalatát, hosszú távú, stabil munkahelyeket biztosítva” – tette hozzá Michael Nikolaides. Dingolfingban, Lipcsében, Regensburgban és Steyr-ben működő létesítményeibe a BMW Group 2020 és 2022 között összesen mintegy 790 millió eurót fektet be, hogy módszeresen tovább bővítse a tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek sorozatgyártását.
Folyt. köv.!