A BMW Group újabb befektetéssel erősíti meg pozícióját az akkumulátortechnológia területén
+++ A BMW Group a Ford Motor Company és a Volta Energy Technologies oldalán száll be a szilárdtestes akkumulátorokat gyártó Solid Power technológiai fejlesztéseibe
+++ Sorozatgyártásban a 20 amperórás (Ah), többrétegű szilárdtestes akkumulátorok
+++ 2022-ben megkezdődik a 100 amperórás (Ah), autó-kompatibilis akkumulátorcellák tesztelése
+++ Szilárdtestes, autó-kompatibilis akkumulátor már az évtized vége előtt – bemutató modell jóval 2025 előtt
### A résztvevő partnerek közös sajtóközleményének eleje ###
Az egyesült államokbeli Solid Power, amely iparági úttörőként állít elő szilárdtestes akkumulátorokat a hálózatról tölthető autók számára, 2021. május 3-án bejelentette, hogy a BMW Group, a Ford Motor Company és a Volta Energy Technologies 130 millió dollár összértékben fektet be a cég technológiai fejlesztéseibe. A Ford és a BMW Group a Solid Power oldalán korábban megkötött közös technológiafejlesztési megállapodását is kibővítette, hogy biztosítsa a szilárdtestes akkumulátorokat a közeljövőben érkező hálózatról tölthető modelljei számára.
A befektetésnek köszönhetően a Solid Power megkezdheti a széles körben skálázható szilárdtestes akkumulátorok sorozatgyártásának előkészítését, optimalizálhatja a technológiához kapcsolódó alapanyagok kihasználását és kibővítheti házon belüli gyártási képességeit a jövőbeni járműintegrálások elősegítése érdekében. A BMW Group és a Ford célja, hogy a Solid Power költséghatékony, kimagasló energiateljesítményű szilárdtestes akkumulátortechnológiáját már hálózatról tölthető modelljei következő generációjában alkalmazza.
„A BMW és a Ford fej-fej mellett vezeti a szilárdtestes akkumulátorral hajtott elektromos autók fejlesztési versenyét” – nyilatkozta Doug Campbell, a Solid Power elnök-vezérigazgatója és társalapítója. „Köszönhetően annak, hogy partnereink folyamatos elköteleződést mutatnak a Solid Power kereskedelmi forgalomba történő integrálása mellett, terveink szerint már 2022 elején megkezdhetjük a szilárdtestes, autó-kompatibilis akkumulátorok termelését a cég kísérleti gyártósorain” – tette hozzá.
A Solid Power korábban már bizonyította, hogy képes legyártani és igény szerint skálázni a szilárdtestes akkumulátorok következő generációját, amely nagyobb hatótávolságot, alacsonyabb költséget és biztonságosabb elektromosautó-használatot ígér – a technológia ráadásul a lítium-ion akkumulátorok kiépített sorozatgyártási infrastruktúrájába is tökéletesen integrálható.
A szilárdtestes akkumulátorok kifejlesztése és gyártása terén kivívott piacvezető pozícióját a Solid Power tavaly év végén több száz, gyártósoron készült akkumulátorcella leszállításával igazolta a Ford és a BMW Group számára, akik így arra vonatkozóan is megerősítést kaptak, hogy a Solid Power kereskedelmi forgalomba kerülési tervei megegyeznek a két autógyártó vállalat jövőbeni irányaival.
„A szilárdtestes akkumulátortechnológia a jövő elektromos autóinak fontos alkotóeleme, ezért döntöttünk a közvetlen befektetés mellett” – mondta Ted Miller, a Ford hálózatról tölthető háttérrendszereket fejlesztő és energiaellátási megoldásokat kutató részlegének vezetője. „Azáltal, hogy a szilárdtestes akkumulátor felépítése egyszerűbb, mint a lítium-ion akkumulátoroké, autóinknak nagyobb hatótávolságot és nagyobb utas-, illetve csomagteret, ügyfeleinknek pedig alacsonyabb költségeket és magasabb értéket adhatunk. Ez a fajta szilárdtestes akkumulátorcella-technológia ráadásul hatékonyan integrálható a lítium-ion akkumulátorok már meglévő gyártási folyamataiba is” – tette hozzá.
„A BMW Group számára az egyik legfontosabb járműfejlesztési szempont, hogy piacvezetőként legyen jelen a fejlett akkumulátortechnológia területén. A szilárdtestes akkumulátorok kifejlesztése az egyik legígéretesebb és legfontosabb lépés a hatékonyabb, fenntarthatóbb és biztonságosabb elektromos autók sorozatgyártásának beindítása felé vezető úton, amelyen a Solid Power oldalán haladunk tovább” – fogalmazott Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Együtt fejlesztettünk ki a 20 amperórás, szilárdtestes akkumulátorcellát, amely abszolút kimagasló a mezőnyben. A BMW az elmúlt tíz évben folyamatosan fejlesztette akkumulátorcella-tervezési, –építési és –gyártási szaktudását, az olyan fontos partnerek pedig, mint a Solid Power, osztoznak zéró emissziójú jövőképünkben” – tette hozzá.
A Solid Power a 20 amperórás, többrétegű szilárdtestes akkumulátorokat jelenleg saját, láncba kapcsolt gyártósorán állítja elő, amely kizárólag a lítium-ion akkumulátorok iparági szabványa szerint működő gyártási folyamatokból és berendezésekből áll.
2022-ben a Ford és a BMW Group is megkapja tesztelésre és járműbe integrálásra az első 100 amperórás, autó-kompatibilis akkumulátorcellákat. A Solid Power szilárdtestes akkumulátorokat előállító technológiai platformjai azt is lehetővé teszik, hogy az egyedi cellakialakítások gyártása az autógyártó vállalatok által kitűzött teljesítmény-követelményeknek is maradéktalanul megfeleljen. A Solid Power szilárdtestes akkumulátorcella-kialakításai még napjaink legnagyobb teljesítménymű lítium-ion akkumulátorcelláihoz viszonyítva is nagyobb energiasűrűséget, biztonságosabb használatot és várhatóan alacsonyabb költségeket ígérnek.
„A Volta idejekorán beszállt a Solid Power technológiai fejlesztéseibe, amikor energetikai csapatunk és kereskedelmi forgalomra szakosodott szakértőink felfedezték, hogy a cég nem csupán ígéretes technológiával bír, de a sorozatgyárthatóságra is alapvető hangsúlyt fektet. Végtére is, önmagában az nem elegendő, ha egy akkumulátor áttörést hoz, hiszen ha nem skálázható elfogadható költségek mellett, nem lesz helye a piacon” – mondta Dr. Jeff Chamberlain, a Volta Energy Technologies elnök-vezérigazgatója. „A Volta izgatottan fektetett be a Solid Power technológiai fejlesztéseibe már a korai szakaszban, hiszen a cég már most iparági szabvány szerint működő gyártási folyamatokkal és berendezésekkel gyártja a többrétegű szilárdtestes akkumulátorokat. A BMW és a Ford partnersége újabb lendületet ad a Solid Power akkumulátorainak kereskedelmi forgalomba történő integrálásának, a két autógyártó pedig az elsők között kínálhat ügyfeleinek olyan elektromos autókat, amelyek biztonságosabb, elérhetőbb, kimagasló energiateljesítményű szilárdtestes akkumulátorokkal vannak felszerelve” – tette hozzá.
### A résztvevő partnerek közös sajtóközleményének vége ###
A BMW Group számára egyértelmű, hogy a személyes mobilitás jövőjének kulcsát a nagyteljesítményű, hosszú távon fenntartható energiatároló rendszerek jelentik, a BMW Group technológiai átállásában ezért kulcsfontosságú a rendkívül innovatív, fenntartható akkumulátorcellák kifejlesztése.
A BMW Group felgyorsítja a jövő akkumulátor-technológiájának kifejlesztését: az erre való törekvés a Neue Klasse modellgenerációban is visszaköszön, amelyet a BMW Group első ízben márciusi évértékelő konferenciáján jelentett be. Az autók eme új generációja, amely az évtized közepén ünnepli világpremierjét, minden tekintetben elektromos, digitális és újrahasznosítható lesz – egyértelmű középpontjában a tisztán elektromos hajtásláncokkal.
A BMW Group célja, hogy a Neue Klasse a csúcstechnológiás belsőégésű erőforrások hatótávolságát és gyártási költségeit érje el. A „BMW által tervezett” elektromos mobilitás például világszerte új vásárlói csoportok megszólítására és meggyőzésére lesz hivatott. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia hatodik generációjához – amelyben a lítium-ion akkumulátorok következő szintje dolgozik majd – ezért a vállalatcsoport az aktuális fejlesztési fázisban számos különböző cellakialakítást, cellakémiai megoldást és cellamodult megvizsgál. A cél a valóban zöld, alacsony emissziójú, újrahasznosítható akkumulátorok kifejlesztése.
Folyt. köv.!