A BMW Group világszerte növelte eladásait novemberben
A müncheni központú vállalatcsoport a 2018-as esztendő tizenegyedik hónapjában az eddigi legtöbb, 14 767 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit adott el világszerte, amely a bajor prémiumgyártó folyamatos értékesítési fejlődéséhez is nagymértékben hozzájárult.
A BMW Group idén novemberben nem csupán tizenegyedik havi eladásait, de egész éves értékesítési mutatóját is tovább fokozta, a rendkívül változékony piaci körülmények ellenére is. 2018 novemberében a müncheni központú vállalatcsoport világszerte 222 462 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 0,8 százalékkal haladja meg az előző november teljesítményét. A BMW Group egész éves értékesítési mutatója ezzel 2 258 159 darabra ugrott, amely 1,3 százalékkal szárnyalja túl az előző esztendő első tizenegy hónapjában produkált számot.
„Miközben az idei, rendkívül változékony esztendő a végéhez közeledik, novemberben és az év első tizenegy hónapjának viszonylatában is több gépkocsit adtunk el, mint korábban bármikor” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Változékony piacainkon elsődleges szempontként tekintünk a folyamatos nyereségesség fenntartására. Novemberben megérkeztek az utakra az új BMW X5 első példányai, amelyek már az első hetekben jelentős mértékben fokozták értékesítéseinket. Az Egyesült Államokban például több mint 5 000 darab új BMW X5 modellt adtunk át ügyfeleinknek csak az elmúlt hónapban. Az idei november ráadásul a BMW Group hálózatról tölthető autóival a vállalatcsoport fennállásának eddigi legeredményesebb tizenegyedik havi eladási mutatóival zárt, közel 15 000 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsi értékesítésével” – tette hozzá Pieter Nota.
2018 tizenegyedik hónapjában a BMW Group világszerte 14 767 darab BMW i és BMW iPerformance modellt, illetve hálózatról tölthető MINI-t adott át ügyfeleinek, amely az előző november tükrében 26,1 százalékos fejlődés. A müncheni központú vállalatcsoport ezzel az idei év januárja és novembere között eltelt tizenegy hónapban globálisan 125 365 darab hálózatról tölthető gépkocsit értékesített, amely 39,6 százalékkal múlja felül az előző esztendő hasonló időszakának eredményét. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt még pontosan öt évvel piaci bevezetése után is képes volt tovább fokozni eladási mutatóit: az idei év tizenegyedik hónapjában az előző novemberhez képest kereken 17 százalékkal több, világszerte 3 468 új ügyfél tette le voksát az emisszió-mentes mobilitás mellett, amellyel a BMW i3 szinte megismételte idén márciusban felállított, eddigi legeredményesebb havi eladási rekordját (a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt 2018 márciusában világszerte 3 490 ügyfél tetszését nyerte el). A BMW Group plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei iránt továbbra is kimagasló ügyfél-érdeklődés mutatkozik, a MINI Countryman, a BMW 2-es Active Tourer és a BMW X1 (kizárólag Kínában elérhető) hálózatról tölthető modellváltozatai már az egyes sorozatok abszolút értékesítési mutatóinak több mint 10 százalékát teszik ki. Novemberben eközben minden ötödik BMW 5-ös limuzint plug-in hibrid hajtáslánccal rendeltek meg a müncheni központú vállalatcsoport ügyfelei. A BMW Group kiváló úton halad azon kitűzött célja felé, hogy az idei év végére tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeivel átlépje az egy esztendőn belül értékesített 140 ezres darabszámot, 2019 végére pedig több mint félmillió darab hálózatról tölthető modellje guruljon a világ útjain.
A kulcsfontosságú országokat is érintő, rendkívül változékony piaci körülmények ellenére a BMW márka nem csupán idén novemberben, de az idei esztendő január és november között eltelt, tizenegy havi viszonylatában is tovább növelte eladásait. A bajor prémiumgyártó 2018 novemberében világszerte 189 281 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely a tavalyi november tükrében 1,6 százalékos fejlődést jelent. A márka egész éves eladási mutatója ezzel 1 926 631 darabra ugrott, amely abszolút 1,8 százalékos növekedés. A BMW X modellek évének kikiáltott 2018-as esztendő továbbra is igazolja a müncheni központú vállalatcsoport meggyőződését, hiszen a tavasszal bemutatott első BMW X2 már több mint 59 000 példányban talált gazdára, a világszerte elérhetővé vált új BMW X3 pedig idén novemberben szinte megduplázta előző novemberi értékesítési eredményét: a 22 547 darab új modell 96,9 százalékos emelkedésnek felel meg. Az Egyesült Államokban eközben az új BMW X5 már debütáló hónapjában, novemberben felgurult az új BMW X3 mellé a legsikeresebb modelleket egyesítő tabella csúcsán: a Sports Activity Vehicle (SAV) járműszegmens megalapítójának negyedik nemzedéke egy hónap alatt 5 191 példányban talált gazdára a tengerentúlon. Novemberben a bajor prémiumgyártó világszerte több mint 13 000 darab új BMW X5 modellt értékesített. Hó végén eközben az első BMW X7 óriási ügyfél-érdeklődés közepette ünnepelte meg világpremierjét a Los Angeles-i Autószalonon, a modellre érkező előrendelések pedig magasan meghaladják a márka előzetes számításait.
A MINI márka idén novemberben produkált értékesítési teljesítménye némileg elmaradt az előző esztendő mutatóitól, a 32 745 darab új autó 3,7 százalékos csökkenést jelent. A brit prémiumgyártó egész éves eladásai ezzel tizenegy hónap után 328 099 darabra nőttek, amely 1,8 százalékkal kevesebb, mint az előző esztendő hasonló időszakában regisztrált érték. A MINI Countryman mindezek ellenére 2,1 százalékkal növelte novemberi eladásait, a sokoldalú modell világszerte 9 530 ügyfél tetszését nyerte el.
A BMW Motorrad globálisan 12 336 darab robogót és motorkerékpárt értékesített idén novemberben, amely a tavalyi esztendő tizenegyedik hónapjának tükrében 2,3 százalékos fejlődést jelent. A müncheni központú vállalatcsoport kétkerekű divíziója ezzel 152 181 darabra növelte egész éves eladási mutatóját, amely 0,1 százalékkal marad el a tavalyi esztendő első tizenegy hónapjában regisztrált abszolút értéktől.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
A BMW Group novemberben produkált eladási fejlődéséből a vállalatcsoport mindhárom főbb értékesítési régiója kivette a részét. A legjelentősebb növekedést Ázsia könyvelhette el: a BMW Group legnagyobb önálló piacának számító Kínában a novemberben értékesített 60 990 darab új autó 10,3 százalékos fejlődést jelent. A müncheni központú vállalatcsoport otthona, Németország ugyancsak kétszámjegyű eladási növekedést produkált az év tizenegyedik hónapjában: a 29 340 darab új autó 12,6 százalékos gyarapodásnak felel meg. Fennállása során a BMW Group most először lépte át Európában az adott esztendő tizenegyedik hónapjában az egymilliós értékesítési határszámot. Az amerikai kontinens legnagyobb piacának számító Egyesült Államokban a BMW márka immáron sorozatban tizenharmadik hónapja fokozza megtorpanás nélkül értékesítési eredményét, amely novemberben 28 330 darab új autóban volt tetten érhető. Ez kereken 1 százalékos eladási fejlődést jelent.
2018. november | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2018. január – november | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
Európa | 96 345 | +0,1% | 1 000 086 | +0,2% |
Németország* | 29 340 | +12,6% | 289 393 | +2,6% |
Nagy-Britannia | 17 805 | -0,6% | 216 129 | -1,8% |
Ázsia | 80 078 | +2,2% | 790 112 | +2,7% |
Kína | 60 990 | +10,3% | 577 058 | +6,4% |
Japán | 7 381 | +8,0% | 69 337 | -2,5% |
Amerikai kontinens | 41 022 | +0,3% | 411 149 | +2,3% |
Egyesült Államok | 31 858 | -0,7% | 317 544 | +1,2% |
Latin-Amerika | 4 853 | +6,0% | 49 751 | +9,9% |
A BMW Group értékesítési eredményei 2018. novemberében és az év első tizenegy hónapjában
2018. november | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2018. január – november | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
BMW Group autók | 222 462 | +0,8% | 2 258 159 | +1,3% |
BMW | 189 281 | +1,6% | 1 926 631 | +1,8% |
MINI | 32 745 | -3,7% | 328 099 | -1,8% |
Hálózatról tölthető** | 14 767 | +26,1% | 125 365 | +39,6% |
BMW Motorrad | 12 336 | +2,3% | 152 181 | -0,1% |
*Előzetes értékek
**A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió