A BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájának első részletei
A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia, a nagyteljesítményű akkumulátor és az elektromos motor együttműködése a BMW által fémjelzett, legendás vezetési élményt ígéri.
A BMW Group gőzerővel dolgozik az alternatív hajtáslánc-technológiák kifejlesztésén. A bajor prémiumgyártó első ízben enged virtuális betekintést a BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájába, amellyel újfent megerősíti töretlen elköteleződését a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás gondosan megtervezett, szisztematikus térnyerése mellett. Széleskörű modellpalettájával a müncheni központú vállalatcsoport „a választás szabadságát” élteti, így idő előtt felkészül az eltérő mobilitási követelmények és ügyféligények kielégítésére. A hosszú távon fenntartható személyes mobilitás globális áttöréséhez azonban nem csupán osztatlan ügyfélközpontúságra, de rugalmas infrastruktúrára is szükség van.
„Meggyőződésünk, hogy a jövőben is tökéletesen megférnek majd egymás mellett a különböző hajtáslánc-technológiák, hiszen nem létezik egy olyan megoldás, amely a világ minden táján egyformán képes lenne kielégíteni a maximálisan eltérő piaci- és ügyféligényeket. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek, a tisztán elektromos meghajtású autók és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiák mellett hosszú távon a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia lehet portfóliónk negyedik alappillére, amelyből végtelenül népszerű BMW X modellcsaládunk felsőkategóriás tagjai kiváltképp előnyt kovácsolhatnak” – fogalmazott Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának kutatás-fejlesztésért felelős tagja. A BMW Group és a Toyota Motor Corporation már 2013 óta dolgozik az üzemanyagcella-technológián.